aktualności

Intel dodał obsługę Vulkana dla bibliotek OpenCV

5 1 października 2018, 13:18 Adrian Kotowski

Firma przygotowuje się do premiery swoich samodzielnych kart graficznych. Intel udostępnił pierwsze łatki mające umożliwić wykorzystanie API Vulkan podczas wykonywania obliczeń bazujących na bibliotekach OpenCV. Stworzenie takiego back-endu jest ważną informacją, bo wyraźnie wskazuje na chęć stosowania przez Intela swoich przyszłych akceleratorów GPU w sieciach neuronowych.

Biblioteki OpenCV są obecnie całkiem często stosowane podczas przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie współpracuje z platformami programistycznymi wykorzystującymi głębokie uczenie i jest w pełni zoptymalizowane z myślą o wielordzeniowych procesorach X86. Dodając obsługę API Vulkan Intel chce, by przeniesienie obciążeń sieci neuronowych na GPU było możliwe bez przepisywania kodu.

Uczenie maszynowe z użyciem OpenCV

Co istotne, back-end z API Vulkan powinien znacząco usprawnić proces obliczeń. Nie od dzisiaj wiadomo, że dostępne na rynku rozwiązania do obsługi OpenCV mają spory problem z narzutem na CPU oraz efektywnością wykorzystania dostępnych wątków. W przypadku stosowania obliczeń na GPU problemy mogłyby po prostu zniknąć lub chociaż zmniejszyć się.

Na tym etapie dodanie obsługi Vulkana dla bibliotek OpenCV pozwala na obsługę warstw Convultion, Concat, ReLU, LRN, PriorBox, Softmax, MaxPooling, AvePooling i Permute. Dodatkowe typy mają zostać dodane w przyszłości, razem z licznymi usprawnieniami wydajności. Sam wybór wspomnianego API jest dobry choćby z powodu jego wieloplatformowości. Intel może chcieć powalczyć w ten sposób z Nvidia CUDA, choć będzie to naprawdę trudne, choćby z powodu pozycji zielonych na rynku obliczeń na GPU.

Sprawdź ceny popularnych kart graficznych dostępnych w Polsce

Źródło: Phoronix
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242018.10.01, 13:28
18#1
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.
lukevipno1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukevipno12018.10.01, 13:29
Jako producent CPU są u mnie spaleni, ale na tym polu dam im szansę ;)
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2018.10.01, 13:35
Adam524 @ 2018.10.01 13:28  Post: 1167758
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.

Mija się z celem. Zamiast tego powinny powstać narzędzia ułatwiające programowanie i optymalizację w Vulkanie jak te wspomniane tutaj https://pclab.pl/news78816.html .
Edytowane przez autora (2018.10.01, 13:47)
lolotronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolotron2018.10.01, 14:50
Adam524 @ 2018.10.01 13:28  Post: 1167758
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.


Już istnieje, nie ma sensu robić z celowo niskopoziomowego Vulkana nowego OpenGl. Nowe silniki dla gier muszą go zaimplementować lepiej i to starczy.
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2018.10.01, 14:58
Adam524 @ 2018.10.01 13:28  Post: 1167758
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.

https://gpuopen.com/v-ez-brings-easy-mode-vulkan/
Zaloguj się, by móc komentować
1