Aktualność
Adrian Kotowski, Poniedziałek, 1 października 2018, 13:18

Firma przygotowuje się do premiery swoich samodzielnych kart graficznych. Intel udostępnił pierwsze łatki mające umożliwić wykorzystanie API Vulkan podczas wykonywania obliczeń bazujących na bibliotekach OpenCV. Stworzenie takiego back-endu jest ważną informacją, bo wyraźnie wskazuje na chęć stosowania przez Intela swoich przyszłych akceleratorów GPU w sieciach neuronowych.

Biblioteki OpenCV są obecnie całkiem często stosowane podczas przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie współpracuje z platformami programistycznymi wykorzystującymi głębokie uczenie i jest w pełni zoptymalizowane z myślą o wielordzeniowych procesorach X86. Dodając obsługę API Vulkan Intel chce, by przeniesienie obciążeń sieci neuronowych na GPU było możliwe bez przepisywania kodu.

Uczenie maszynowe z użyciem OpenCV

Co istotne, back-end z API Vulkan powinien znacząco usprawnić proces obliczeń. Nie od dzisiaj wiadomo, że dostępne na rynku rozwiązania do obsługi OpenCV mają spory problem z narzutem na CPU oraz efektywnością wykorzystania dostępnych wątków. W przypadku stosowania obliczeń na GPU problemy mogłyby po prostu zniknąć lub chociaż zmniejszyć się.

Na tym etapie dodanie obsługi Vulkana dla bibliotek OpenCV pozwala na obsługę warstw Convultion, Concat, ReLU, LRN, PriorBox, Softmax, MaxPooling, AvePooling i Permute. Dodatkowe typy mają zostać dodane w przyszłości, razem z licznymi usprawnieniami wydajności. Sam wybór wspomnianego API jest dobry choćby z powodu jego wieloplatformowości. Intel może chcieć powalczyć w ten sposób z Nvidia CUDA, choć będzie to naprawdę trudne, choćby z powodu pozycji zielonych na rynku obliczeń na GPU.

Sprawdź ceny popularnych kart graficznych dostępnych w Polsce

Źródło: Phoronix
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
Adam524 (2018.10.01, 13:28)
Ocena: 18

0%
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.
lukevipno1 (2018.10.01, 13:29)
Ocena: 3

0%
Jako producent CPU są u mnie spaleni, ale na tym polu dam im szansę ;)
supervisor (2018.10.01, 13:35)
Ocena: 7

0%
Adam524 @ 2018.10.01 13:28  Post: 1167758
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.

Mija się z celem. Zamiast tego powinny powstać narzędzia ułatwiające programowanie i optymalizację w Vulkanie jak te wspomniane tutaj https://pclab.pl/news78816.html .
Edytowane przez autora (2018.10.01, 13:47)
lolotron (2018.10.01, 14:50)
Ocena: 2

0%
Adam524 @ 2018.10.01 13:28  Post: 1167758
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.


Już istnieje, nie ma sensu robić z celowo niskopoziomowego Vulkana nowego OpenGl. Nowe silniki dla gier muszą go zaimplementować lepiej i to starczy.
Atak_Snajpera (2018.10.01, 14:58)
Ocena: 2

0%
Adam524 @ 2018.10.01 13:28  Post: 1167758
Vulkan ma przed sobą fajną przyszłość, mam nadzieje że wyjdzie jakiś wysokopoziomowy odpowiednik żeby na rynku gier też jakoś zaistniał.

https://gpuopen.com/v-ez-brings-easy-mode-vulkan/
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma postawi na zupełnie inny projekt. 33
Obietnica jest, teraz czekamy na jej spełnienie. 34
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 28
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Firma postawi na zupełnie inny projekt. 33
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Obietnica jest, teraz czekamy na jej spełnienie. 34
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane