Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 25 września 2018, 20:05

Tylko czy ktoś na to w ogóle czeka? Nvidia ujawniła dzisiaj datę wprowadzenia do sprzedaży kart GeForce RTX 2070. Sprzęt trafi do pierwszych nabywców w połowie przyszłego miesiąca, ale patrząc jak wygląda sytuacja z wyższymi w hierarchii modelami nie można wykluczyć dodatkowych opóźnień. Pytanie tylko, jakim zainteresowaniem może cieszyć się ten model?

Nvidia GeForce RTX 2070 jako następca GeForce’a GTX 1070 wypada raczej dość blado. Co prawda, jest to na ten moment najtańszy Turing, ale jego cena i tak jest wysoka. Za wersję Founders Edition trzeba zapłacić 2800 złotych, co jak na produkt z linii 70 jest kwotą po prostu wygórowaną. Wiemy też z niedawnego wywiadu z przedstawicielem Nvidii, że RTX 2070 to minimum, jeśli myślimy o graniu z włączonym ray tracingiem, więc trudno oczekiwać po niej oszałamiającej wydajności. Jeśli zamierzacie skusić się na ten model, to będziecie mogli go nabyć od 17 października tego roku.

Nvidia GeForce RTX 2070

Karta wyposażona jest w 2304 rdzenie CUDA i 8 GB pamięci GDDR6, pracującej z szybkością 14 Gb/s i połączonej z rdzeniem przy pomocy 256-bitowego interfejsu. Bazowa częstotliwość pracy GPU to 1410 MHz, a w Boost jednostka przyspiesza do 1620 MHz lub 1710 MHz w wersji Founders Edition. TDP wynosi 175 W lub 185 W (w edycji FE), a do zasilania karta wymaga podpięcia jednej ośmiopinowej wtyczki zasilania.

Osoby myślące o kupnie wersji przygotowanej przez samą Nvidię niestety na ten moment nie mogą jej zamówić z powodu wyprzedania całego zapasu kart. Teoretycznie taniej będziecie mogli nabyć wersje partnerów zielonych, ale mało prawdopodobne, że przy tak małej podaży, z jaką mamy do czynienia w przypadku Turinga, na rynku w ogóle pojawią się jakiekolwiek interesujące modele kosztujące około 499 dolarów. Większość firm będzie z pewnością równało do ceny modelu Founders Edition (599 dolarów), czemu niestety nie można się w żaden sposób dziwić. Czekamy teraz na testy GeForce’a RTX 2070, choć po wynikach RTX-ów 2080 Ti i 2080 raczej nie spodziewamy się, by był to produkt przełomowy.

Sprawdź ceny kart GeForce RTX dostępnych w polskich sklepach

Źródło: Nvidia
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
CryKon (2018.09.25, 20:21)
Ocena: 57

0%
oby słabo się sprzedawała. może chytry CEO spokornieje.
Belfor (2018.09.25, 20:33)
Ocena: 31

0%
Skoro 2080 ma wydajność na poziomie 1080ti+ nieistniejący raytracing to 2070 siłą rzeczy musi mieć wydajność niższą. O ile? stawiam, że co najmniej 15% niższą. Czyli karta z segmentu wysokiego - seria x70, mimo iż przyzwyczaiła nas do najlepszego stosunku perf/dolar i wydajności serii 80ti z poprzedniej generacji, teraz będzie kompletną klapą. Czy DLSS, czyli oszukiwanie na rozdzielczości w statycznych benchmarkach i RTX, czyli Nvidiowska implementacja zaledwie cząstki raytracingu w grach będą to usprawiedliwiać? Sorry, ale jakoś mi się w to nie chce wierzyć. Cóż.. tak jak zawsze trzeba poczekać na testy.
Smogsmok (2018.09.25, 20:49)
Ocena: 14

0%
Belfor @ 2018.09.25 20:33  Post: 1166683
Skoro 2080 ma wydajność na poziomie 1080ti+ nieistniejący raytracing to 2070 siłą rzeczy musi mieć wydajność niższą. O ile? stawiam, że co najmniej 15% niższą. Czyli karta z segmentu wysokiego - seria x70, mimo iż przyzwyczaiła nas do najlepszego stosunku perf/dolar i wydajności serii 80ti z poprzedniej generacji, teraz będzie kompletną klapą. Czy DLSS, czyli oszukiwanie na rozdzielczości w statycznych benchmarkach i RTX, czyli Nvidiowska implementacja zaledwie cząstki raytracingu w grach będą to usprawiedliwiać? Sorry, ale jakoś mi się w to nie chce wierzyć. Cóż.. tak jak zawsze trzeba poczekać na testy.

rtx 2070 będzie miał 60% wydajności rtx 2080ti. Gdy rtx 2080ti wykręci 60fps to rtx 2070 ledwie 35-40fps
gregorio (2018.09.25, 20:57)
Ocena: 27

0%
scooby14444 @ 2018.09.25 20:41  Post: 1166685
Ray tracing to przyszłość gier. Nvidia jest tutaj pionierem, a pionierów poznaje się po strzałach w plecach (stąd tyle hejtu na nowe karty). Poza tym chyba zapominacie o DLSS, a w tym trybie nawet 2070 pokona bez problemu Pascale o kilkadziesiąt procent. I w ten sposób powinno się na te karty patrzeć. Nvidia nie jest glupia i wie co robi, bo popyt na nowe karty będzie i tak bardzo duży.

Tych 'przyszlosci gier' juz troche bylo. Wiekszosc poszla w zapomnienie.
Mc Gregor (2018.09.25, 20:58)
Ocena: 25

0%
Lisa powiedz wujkowi że go po.....o :)
Amphilyon (2018.09.25, 21:08)
Ocena: 8

0%
ciekawe czy ten RTX 2070 będzie wydajniejszy od 1070TI, którego modele są o 150zł droższe od zwykłych (przynajmniej swego czasu) a którym bliżej już było do 1080
supervisor (2018.09.25, 21:18)
Ocena: 12

0%
gregorio @ 2018.09.25 20:57  Post: 1166688
scooby14444 @ 2018.09.25 20:41  Post: 1166685
Ray tracing to przyszłość gier. Nvidia jest tutaj pionierem, a pionierów poznaje się po strzałach w plecach (stąd tyle hejtu na nowe karty). Poza tym chyba zapominacie o DLSS, a w tym trybie nawet 2070 pokona bez problemu Pascale o kilkadziesiąt procent. I w ten sposób powinno się na te karty patrzeć. Nvidia nie jest glupia i wie co robi, bo popyt na nowe karty będzie i tak bardzo duży.

Tych 'przyszlosci gier' juz troche bylo. Wiekszosc poszla w zapomnienie.

Ja zgadzam się że raytracing będzie przyszłością gier... ale za conajmniej pięć lat.

Sam raytracing powinien zostać wprowadzany dopiero gdy będzie możliwość wprowadzenia go do średniej półki cenowej. Tzn. gdy karty na poziomie cenowym 1060tki będą mogły utrzymać 60fps w 1080p z raytracingiem. Mowa tutaj o stricte 'za ile lat'.
Edytowane przez autora (2018.09.25, 21:39)
Belfor (2018.09.25, 21:23)
Ocena: 9

0%
supervisor @ 2018.09.25 21:18  Post: 1166697
gregorio @ 2018.09.25 20:57  Post: 1166688
(...)

Tych 'przyszlosci gier' juz troche bylo. Wiekszosc poszla w zapomnienie.

Ja zgadzam się że raytracing będzie przyszłością gier... ale za conajmniej pięć lat.

Sam raytracing powinien zostać wprowadzany dopiero gdy będzie możliwość wprowadzenia do średniej półki cenowej. Tzn. gdy karty na poziomie cenowym 1060tki będą mogły utrzymać 60fps w 1080p z raytracingiem. Mowa tutaj o stricte 'za ile lat'.

Jeżeli gdzieś w 2020 wyjdą nowe konsole (o ile w ogóle w 2020) i nie będą wspierać raytracingu, to tego nie zobaczysz nawet przez 10lat i będzie tylko kolejnym wpisem w wikipedii pod tytułem Nvidia Tech, zaraz obok Physx i Gameworks.
cichy45 (2018.09.25, 21:25)
Ocena: 30

0%
Dwa razy drożej niż dwie generacje temu. Jak się dobrze trafiło to 970 można było za 1300-1400 dostać. Teraz 2800 za kartę ze średniej półki? Pogięło ich.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Od kilku dni trwa już nasz plebiscyt Tech Awards 2018, w którym czytelnicy mogą wyłonić najlepsze produkty technologiczne tego roku. 15
Kupka wstydu jeszcze się powiększy. 0
Zieloni zaktualizowali swój superkomputer. 8
Szkoda tylko, że większość z Was i tak tego nie sprawdzi. 16
Od dwóch tygodni trwa nasz plebiscyt Tech Awards 2018. 1
Za znany produkt zapłacimy dużo mniej niż wcześniej. 4
Pomocnik zadebiutuje z numeracją 3.0. 5
Choć tzw. Czarny Piątek jest dopiero za tydzień, to niektóre firmy postanowiły się pospieszyć. 14
Skojarzenia z tabletami są jak najbardziej na miejscu. 15
Dobry moment, żeby wypróbować płatną wersję serwisu. 16
Na święta nie będzie prezentów. 49
Czy platforma będzie dobrą alternatywą dla innych serwisów VoD? 27
Zestaw kultowych gier w nowej odsłonie. 14
Trochę smutne pożegnanie. 14
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane