aktualności

Metro Exodus z Nvidia HairWorks i PhysX

64 4 września 2018, 19:17 Adrian Kotowski

Nie tylko ray tracing będzie zabijał Wasze komputery. PC Games Hardware podzieliło się całkiem ciekawą informacją na temat gry Metro Exodus. Wygląda na to, że zestaw technik zielonych zastosowanych w produkcji będzie dużo większy niż wcześniej sądzono. Do gry trafią nie tylko rozwiązania znane z platformy Nvidia RTX, ale też biblioteki HairWorks oraz PhysX z obliczeniami na GPU.

Obu wymienionym technikom gracze wróżyli już śmierć, bo nie pojawiały się w grach tak często jak kiedyś. Dotyczy to szczególnie HairWorks, które trafiło do bardzo małej liczby produkcji. Jedną z ostatnich był Final Fantasy XV Windows Edition, wydany na komputerach w marcu tego roku. Nvidia postarała się, by na tym lista się nie skończyła i opcja trafi też do nowego Metro.

Metro Exodus

Odpowiednie ustawienie jest widoczne na załączonej grafice pochodzącej z prezentacji Metro Exodus na Gamescomie. Pod nim widoczna jest też opcja aktywacji zaawansowanego PhysX. Chodzi o symulację fizyki z użyciem GPU, która według redaktorów niemieckiego portalu ma dotyczyć efektów cząsteczkowych i symulacji dymu. Warto wspomnieć, że prezentacja zaimplementowanych w grze technik ma być bardzo subtelna, co może wpłynąć na ogólną, dobrą wydajność ich działania. Czas pokaże, jak Metro Exodus wypadnie w testach.

KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2018.09.04, 19:23
44#1
Ło matko i córko, ta gra będzie w ogóle działać na Radeonach czy to już ex dla kart Nvidii? :D
Edytowane przez autora (2018.09.04, 19:25)
DyndaSZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DyndaS2018.09.04, 19:25
62#2
HairWorks + PhysX + Ray Tracing i gramy w 10 fps na 2080 Ti :E
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2018.09.04, 19:25
-1#3
Skomentuje to tak: Ja pi...
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882018.09.04, 19:28
21#4
DyndaS @ 2018.09.04 19:25  Post: 1163074
HairWorks + PhysX + Ray Tracing i gramy w 10 fps na 2080 Ti :E

żartujesz taki FPS dadzą ledwie 2x 2080ti :P
bodziokrakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bodziokrak2018.09.04, 19:30
-13#5
Ta gra to będzie taki far cry naszych czasów, po dziś dzień pod aktualnościami o nowszych bardziej wydajnych podzespołach pojawiały się żartobliwe pytanie czy pójdzie na tym wymieniona gra. Najwyższy czas przekazać pałeczkę.
bodziokrakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bodziokrak2018.09.04, 19:33
15#6
Swoją drogą zastanawiam się jak ta gra będzie wyglądać na ps i xbox, pewnie bieda z nędzą, pójdzie przynajmniej w fhd przy 30fps, czy raczej skalowane?
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2018.09.04, 19:34
Krisol @ 2018.09.04 19:23  Post: 1163073
Ło matko i córko, ta gra będzie w ogóle działać na Radeonach czy to już ex dla kart Nvidii? :D

Przecież to lata na cpu od dawna.
*Konto usunięte*2018.09.04, 19:35
-8#8
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2018.09.05, 10:29)
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122018.09.04, 19:39
12#9
Krisol @ 2018.09.04 19:23  Post: 1163073
Ło matko i córko, ta gra będzie w ogóle działać na Radeonach czy to już ex dla kart Nvidii? :D

Te opcje będzie można wyłączyć, albo nie będą one aktywne w Radeonach.
Killing Floor 2 ma Nvidia Flex, na moim RX 570 nie można tej opcji włączyć.
I dobrze, bo nawet 1060 cierpi wtedy na duże spadki FPS.
Pamiętam jak Hairworks działał nawet znosnie w Wiedźminie III po zmienię na wymuszenie tesalacji o odpowiedniej wartości w sterowniku.
Podobno nie było różnicy w wyglądzie :E
DoamdorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Doamdor2018.09.04, 19:40
11#10
Będzie jak za czasów kiedy wyszedł Crysis ? Obecnie Metro Redux z 4x SSAA zarzyna w FHD GTX 1080. :E
Zaloguj się, by móc komentować
1