Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 21 sierpnia 2018, 12:14

Ray tracing w kilku dużych hitach. Wczorajsza prezentacja nowych kart z rodziny Turing była równocześnie pokazem możliwości, jakie daje w grach technika śledzenia promieni. Zieloni całkiem dobrze przygotowali się do premiery swojego nowego sprzętu i podjęli współpracę z kilkoma dużymi i wieloma mniejszymi deweloperami, którzy zaimplementowali w swoich tytułach techniki dostępne w ramach platformy Nvidia RTX. Zestawienie nadchodzących produkcji jest naprawdę całkiem ciekawe.

Według Nvidii ray tracing w grach to gigantyczna zmiana dla graczy i deweloperów tworzących produkcje. Zaprezentowana w ubiegłym roku platforma RTX przyjęła się nie najgorzej, co doskonale widać po zestawie gier, oferujących jej obsługę. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że nie mamy tutaj do czynienia jedynie z techniką śledzenia promieni, ale też sztuczną inteligencją i obliczeniami wykonywanymi w ramach sieci neuronowych. Dlatego listy tytułów są dwie i nie do każdego trafi ray tracing.

Zacznijmy jednak od zestawianie produkcji, które będą go obsługiwały:

  • Assetto Corsa Competizione,
  • Atomic Heart,
  • Battlefield V,
  • Control,
  • Enlisted,
  • Justice,
  • JX3,
  • MechWarrior 5: Mercenaries,
  • Metro Exodus,
  • ProjectDH,
  • Shadow of the Tomb Raider.

W drugiej grupie znalazły się gry, w których dodana zostanie technika Deep Learning Super-Sampling (DLSS). Pozwala ona wykorzystać sztuczną inteligencję do renderowania grafiki, by zapewnić świetnej jakości wygładzanie krawędzi w grach. Lista wygląda następująco:

  • Ark: Survival Evolved,
  • Atomic Heart,
  • Dauntless,
  • Final Fantasy XV,
  • Fractured Lands,
  • Hitman 2,
  • Islands of Nyne,
  • Justice,
  • JX3,
  • Mechwarior 5: Merceneries,
  • PUBG,
  • Remnant: From the Ashes,
  • Serious Sam 4: Planet Badass (implementacja Nvidia RTX w ramach Vulkana),
  • Shadow of the Tomb Raider,
  • The Force Arena,
  • We Happy Few.

Nvidia zapewnia, że kolejne gry z obsługą platformy RTX są już w drodze. Z perspektywy firmy jest to kluczowe, bo właśnie obecność ray tracingu w grach może napędzić sprzedaż zaprezentowanych wczoraj kart graficznych z rodziny Turing. Poniżej załączamy zwiastuny kilku tytułów prezentujące zaimplementowaną w nich technikę ray tracingu.

Źródło: Nvidia
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Bladzioch (2018.08.21, 12:28)
Ocena: 22

0%
Ta technologia może naprawdę świetnie spisywać się wszelkiej maści horrorach, gdzie gra świateł i cieni buduje klimat.
p0k3m0n (2018.08.21, 12:43)
Ocena: 6

0%
To dokladnie ten scenariusz o jakim pisalem jakis tydzien temu. Wprowadzic nowa jednostke sprzetowa, ktora niczego sensownego nie bedzie robic, ale wymusi zmiane hardware'u u uzytkownikow. Powtorka z PhysX im sie marzy.
DrW (2018.08.21, 12:48)
Ocena: 4

0%
p0k3m0n @ 2018.08.21 12:43  Post: 1160482
To dokladnie ten scenariusz o jakim pisalem jakis tydzien temu. Wprowadzic nowa jednostke sprzetowa, ktora niczego sensownego nie bedzie robic, ale wymusi zmiane hardware'u u uzytkownikow. Powtorka z PhysX im sie marzy.


Ale teorie spiskowe...


Bo to wielki problem wyłączyć raytracing jeżeli ma się karty zeszłej generacji
ombre070 (2018.08.21, 12:56)
Ocena: 18

0%
p0k3m0n @ 2018.08.21 12:43  Post: 1160482
To dokladnie ten scenariusz o jakim pisalem jakis tydzien temu. Wprowadzic nowa jednostke sprzetowa, ktora niczego sensownego nie bedzie robic, ale wymusi zmiane hardware'u u uzytkownikow. Powtorka z PhysX im sie marzy.


Przecież tego wszyscy chcieli. Postępu graficznego. oto i on.
Zluzujcie tyłki , przecież nie trzeba kupować na premierę,a ceny spadną.
cichy45 (2018.08.21, 13:01)
Ocena: 16

0%
Przecież 3/4 jak nie więcej to jakieś niszowe tytuły. W których te technologie będą wykorzystywane do paru świecidełek i koniec.

Coś jak z tesselacją z Crysisa 3 czy 2. Wykorzystywana obłędnie do paru prostokątnych obiektów aby zarżnąć konkurencję i starsze generacje. Pomijalne niski wpływ na wygląda - bo to nie do tego ma służyć a do napędzania sprzedaży.
myszka91 (2018.08.21, 13:07)
Ocena: 11

67%
p0k3m0n @ 2018.08.21 12:43  Post: 1160482
To dokladnie ten scenariusz o jakim pisalem jakis tydzien temu. Wprowadzic nowa jednostke sprzetowa, ktora niczego sensownego nie bedzie robic, ale wymusi zmiane hardware'u u uzytkownikow. Powtorka z PhysX im sie marzy.


Dokładnie, jelenie i tak się dadzą nabrać, sztuczne zawyżanie wymagań gier ciąg dalszy.
BestPCMods (2018.08.21, 13:10)
Ocena: 6

0%
3,3k za 2080 to może i akceptowalna cena, ale ciekawe jaki będzie przyrost względem 1080, bo wydaje mi się że nie jakiś oszałamiający, i czy będzie szybsza od 1080ti
decorator12 (2018.08.21, 13:20)
Ocena: 21

0%
ombre070 @ 2018.08.21 12:56  Post: 1160485
p0k3m0n @ 2018.08.21 12:43  Post: 1160482
To dokladnie ten scenariusz o jakim pisalem jakis tydzien temu. Wprowadzic nowa jednostke sprzetowa, ktora niczego sensownego nie bedzie robic, ale wymusi zmiane hardware'u u uzytkownikow. Powtorka z PhysX im sie marzy.


Przecież tego wszyscy chcieli. Postępu graficznego. oto i on.
Zluzujcie tyłki , przecież nie trzeba kupować na premierę,a ceny spadną.

A w CoD nadal będą niezniszczalne stołki i kubki do kawy :E
ombre070 (2018.08.21, 13:25)
Ocena: 20

0%
decorator12 @ 2018.08.21 13:20  Post: 1160494
ombre070 @ 2018.08.21 12:56  Post: 1160485
(...)


Przecież tego wszyscy chcieli. Postępu graficznego. oto i on.
Zluzujcie tyłki , przecież nie trzeba kupować na premierę,a ceny spadną.

A w CoD nadal będą niezniszczalne stołki i kubki do kawy :E


Ale za to będą błyszczeć :D
LeacH (2018.08.21, 13:57)
Ocena: 6

0%
BestPCMods @ 2018.08.21 13:10  Post: 1160490
3,3k za 2080 to może i akceptowalna cena, ale ciekawe jaki będzie przyrost względem 1080, bo wydaje mi się że nie jakiś oszałamiający, i czy będzie szybsza od 1080ti

za chip Gx104 ~800 USD? (z VAT). Nie to nie jest akceptowalne. Za lekko okrojony Gx100 można tyle dać, ale nie za 104. To skoro tak to czekam aż 106 w następnej edycji będzie po 500$ :E A pelikany łykną wszystko.
A wszystkie tytuły tutaj będą chodzić bardzo źle na wszystkim poza RTX - szczególnie na AMD. W końcu to takie GameWorks ^ 2. A kto ma pamięć to przypomni sobie legendarną teselacje w Crysis3 :E
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Dla serwisu to ogromna strata. Twitch został zablokowany w Chinach. 25
Jeszcze pojemniej i jeszcze drożej. 13
Smutna informacja dla fanów przygodówek. 14
Zagłosuj i zgarnij jeden z czterech magazynów. 13
Capcom postarał się o dobrą optymalizację. 12
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 17
Grupa programistów zebrana wokół portalu Exploitee.rs odkryła poważną lukę w zabezpieczeniach Western Digital My Cloud, czyli urządzeniach będących magazynem danych z chmurą osobistą. 4
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Przynajmniej na zachodzie. 34
Dobra gra zawsze się obroni. Monster Hunter: World to jeden z największych hitów na PC w tym roku. 21
Niewielki sprzęt o całkiem dużych możliwościach. 10
Dla serwisu to ogromna strata. Twitch został zablokowany w Chinach. 25
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Niestety na grę musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy. 7
Niewielki sprzęt o całkiem dużych możliwościach. 10
Intel może mieć kolejnego poważnego konkurenta. 11
Przynajmniej na zachodzie. 34
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 17
Grupa programistów zebrana wokół portalu Exploitee.rs odkryła poważną lukę w zabezpieczeniach Western Digital My Cloud, czyli urządzeniach będących magazynem danych z chmurą osobistą. 4
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane