aktualności

Half-Life w Unreal Engine 4 - Project Lambda na finiszu prac

22
31 lipca 2018, 03:33 Piotr Gontarczyk

Gordon Freeman w całkowicie odświeżonym świecie. Half-Life swoje lata świetności ma co prawda za sobą, ale aktywnie działający miłośnicy tego legendarnego tytułu firmy Valve wciąż są. Jednym z nich jest Alex04se (Andriej Serebjakow), którego dziełem jest Project Lambda, w ramach którego gra Half-Life przenoszona jest do silnika Unreal Engine 4.

Alex04se podzielił się ze światem pakietem najnowszych zrzutów ekranowych prezentujących efekty jego pracy. Każdy z nich wygląda wprost fantastycznie. Według autora budowa poziomów oraz oświetlenia są ukończone w 95% tak, więc zakończenia prac możemy spodziewać się w niedługim czasie.

Sprawdź popularnych gier dostępnych w polskich sklepach

Warto podkreślić, że w ramach Project Lambda, Alex04se wraz ze swoją ekipą zajmuje się pierwszym rozdziałem oryginalnej gry, a więc częścią treningową, tak więc interakcja będzie dość ograniczona. Prawdopodobnie dopiero po udostępnieniu pierwszego rozdziału podjęta zostanie decyzja o tym, czy zająć się kolejnym. Otwartą i niepewną kwestią pozostaje to, jaki stosunek do pierwszego rozdziału będzie miała firma Valve Software.

Half-Life w listopadzie tego roku będzie obchodzić swoje dwudziestolecie. Tytuł ten błyskawicznie stał się legendą z mnóstwem bardzo pozytywnych recenzji. W dwa miesiące sprzedano aż ponad pół miliona kopii, co wtedy było niesłychanym wynikiem na rynku gier komputerowych, a chodziło przecież o produkcję debiutującego studia. Przez dziesięć lat sprzedano ponad 9 milionów kopii, choć sam Gabe Newell już w pierwszych tygodniach mógł być w szoku. Na początku 1999 roku wyznał mediom, że budżet gry został dopasowany pod kątem sprzedaży łącznej na poziomie... 180 tysięcy sztuk. Half-Life zdobył łącznie ponad pięćdziesiąt tytułów "Gry Roku". W 2004 roku gra doczekała się kontynuacji, która co prawda jako "Gra Roku" zanotowała mniej zwycięstw (trzydzieści dziewięć), ale jej sprzedaż była znacznie większa. W sześć lat gra osiągnęła sprzedaż na poziomie ponad dwunastu milionów kopii.

tyr83Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tyr832018.07.31, 04:22
15#1
Wygląda bardzo obiecująco choć wątpię czy Valve dopusci do wydania tego projektu.
tyr83Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tyr832018.07.31, 04:29
-10#2
Wygląda bardzo obiecująco choć wątpię czy Valve dopusci do wydania tego projektu.
GregarioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gregario2018.07.31, 04:29
Niby od przybytku głowa nie boli, ale nie wydaje mi się, aby pierwszy Half-Life potrzebował aż tylu odświeżonych wersji. Poza tym, nie oszukujmy się, Project Lambda nie ma wielkich szans na zaakceptowanie przez Valve i tym samym na realizację. Od wielu, wielu lat powstaje już odświeżona i zaakceptowana przez Valve wersja Half-Life pt. Black Mesa, która ma ten kluczowy atut w przeciwieństwie do Project Lambda, że powstaje na Source.
Edytowane przez autora (2018.07.31, 04:31)
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2018.07.31, 04:30
12#4
tyr83 @ 2018.07.31 04:22  Post: 1156433
Wygląda bardzo obiecująco choć wątpię czy Valve dopusci do wydania tego projektu.


Z fanowskim Black Mesa nie mają problemu, choć tutaj jest na silniku UE a nie source więc nie wiadomo jak to będzie.

Screeny wyglądają zacnie, chętnie bym w coś takiego zagrał :)

koder55Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
koder552018.07.31, 05:48
-5#5
tyr83 @ 2018.07.31 04:22  Post: 1156433
Wygląda bardzo obiecująco choć wątpię czy Valve dopusci do wydania tego projektu.
A kogo onchodzi Valve? Wystarczy że wrzuci na torrenta i po sprawie :E
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2018.07.31, 06:30
IMHO, Valve nie przejmuje się zbytnio marką Half-Life, i nie ma problemu z fanowskimi pracami.
Jeśli projekt będzie niekomercyjny i nie będzie naruszać praw autorskich (w znaczeniu: nie będzie zawierać assetsów z oryginału), Valve zapewne go zignoruje.
Edytowane przez autora (2018.07.31, 06:30)
JODLASTYZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
JODLASTY2018.07.31, 07:59
-6#7
Wygląda bardzo obiecująco choć wątpię czy Valve dopuści do wydania tego projektu.
PatykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Patyk2018.07.31, 08:14
Zawsze z optymizmem patrzę na odświeżone wersje starych hitów. Zawsze jest sentyment i chciałoby się zagrać ale w nowej jak na aktualne czasy oprawie graficznej. Śmiem twierdzić, że nie jeden taki remake mógłby z powodzeniem skopać tyłek obecnie robionym produktom.
Uważam, że Half-Life na silniku UE jest czymś na co czeka wielu starych graczy a obecne młode pokolenie które nigdy w w tą pozycje nie grali, zapewne zostaną wchłonięci przez świetny klimat.
Chciałbym się doczekać takiej adaptacji System Shock 2. Na szczęście powstaje SS1 na UE w którego akurat nie grałem bo wtedy byłem jeszcze za młody :P, ale SS2 wymiatał klimatem.
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2018.07.31, 08:48
tyr83 @ 2018.07.31 04:29  Post: 1156434
Wygląda bardzo obiecująco choć wątpię czy Valve dopusci do wydania tego projektu.

Różnie bywa. Nawet EA ma czasem przypływy 'gestu'... mowa o projekcie Skylords Reborn który jest przejęciem Battleforge i reaktywacją Battleforga pod nową nazwą.

Akurat w sprawie Skylords Reborn/Battleforge, EA, która ma prawa do tytułu pozwoliła ekipie moderskiej na ponowne postawienie serwerów pod inna, nową nazwą a nawet na zarabianie na projekcie (ograniczone zastrzeżeniami przez EA) na utrzymanie serwerów i dodawanie nowych rzeczy.
*Konto usunięte*2018.07.31, 08:58
-10#10
Jesli widze dobrze to Rosjanin. A tam nie tylko EA, ale cale USA moga mu skoczyc. To nie Polska Republika Bananowa. Nikt nie bedzie EA pytal czy sie im cos podoba czy nie - projekt (jesli zostanie ukonczony), po prostu zostanie wydany i tyle.
Edytowane przez autora (2018.07.31, 08:58)
Zaloguj się, by móc komentować
1