Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 18 lipca 2018, 17:19

Wszystkie starsze dodatki dostępne za darmo. Wraz z nową aktualizacją przygotowującą graczy na premierę dodatku Battle for Azeroth, do World of Warcraft trafiło kilka interesujących nowości, w tym przede wszystkim API DirectX 12. Jest więc nadzieja, że przynajmniej w pewnym stopniu poprawi się wydajność działania gry na niektórych konfiguracjach sprzętowych. Mamy też jednak i zmianę, która nie wszystkim przypadnie do gustu.

Z opcji przełączenia się na DirectX 12 z pewnością z chęcią skorzystają właściciele kart AMD, bo właśnie oni informują o pozytywnym wpływie tego API na wydajność w grze. Z kolei właściciele GeForce’ów powinni raczej zostać przy DirectX 11, przynajmniej do chwili, gdy Nvidia wyda odpowiednie sterowniki, co powinno nastąpić już niebawem.

World of Warcraft

Mamy też zmiany w panelu opcji. Dotychczas przy wyborze maksymalnych ustawień suwaki przesuwane były na wartość 8, a teraz wszędzie można przestawić na 10. Trzeba jednak pamiętać, że korzystając z DirectX 11 możliwe jest zaobserwowanie znacznego spadku wydajności w grze. Ucieszą się ponadto też użytkownicy, którzy korzystają z monitorów 21:9, bo część przerywników filmowych została dostosowana do tej proporcji i będzie wyświetlana z odpowiednim skalowaniem. Nie dotyczy to jednak filmów, które były dostępne w podstawowej wersji i pierwszych dodatkach.

World of Warcraft

Na koniec zostawiliśmy element, który wielu graczom się nie spodoba. Do tej pory gracz mógł wybrać jeden z trzech trybów wyświetlania: w oknie, w pełnoekranowym oknie bez ramek i w pełnym ekranie (exclusive fullscreen). Teraz ta ostatnia opcja nie jest już w ogóle dostępna. Mówi się, że ma to związek właśnie z wprowadzeniem API DirectX 12, choć Blizzard nie skomentował sprawy. Na sam koniec należy też dodać, że firma postanowiła udostępnić za darmo wszystkie dodatki do World of Warcraft, poza oczywiście nadchodzącym Battle for Azeroth. W kwestii abonamentu nic się nie zmienia i nadal jest wymagany do gry.

World of Warcraft

Źródło: Reddit, Blizzard
Ocena aktualności:
Ocen: 2
Zaloguj się, by móc oceniać
bajf (2018.07.18, 17:36)
Ocena: 1

0%
Co jest nie tak z DX12 i wyświetlaniem na pełnym ekranie?
dape (2018.07.18, 17:39)
Ocena: 2

0%
bajf @ 2018.07.18 17:36  Post: 1154545
Co jest nie tak z DX12 i wyświetlaniem na pełnym ekranie?


No właśnie w samym DX12 to nie ma znaczenia. Jedynie w UWP ma a przecież wiadome, że blizzard tak głęboko nie pójdzie.
Bladzioch (2018.07.18, 18:32)
Ocena: 2

0%
Ja wróciłem 2tyg. do wowa po 8 latach przerwy. Na chwile obecną, na world chacie jest jeden wielki hejt, za usunięcie opcji Fullscreen. Niby premiera pre-patcha, a chodzi jak w becie niestabilnie.
cana (2018.07.18, 18:50)
Ocena: 11

0%
Kowal @ 2018.07.18 18:38  Post: 1154553
Kyle_PL @ 2018.07.18 18:11  Post: 1154549
[...] jak znam nVidię to nic z tym nie będą robić, by zachęcić do zakupu nowszej generacji.
Oczywiście, że nic nie będą robić bo tak jak dotychczas tryb dx11 będzie po prostu trybem wydajniejszym.

zapomniałeś dodać iż na nvidii,
ot klasyka półprawd w Twym wykonaniu...
kieros (2018.07.18, 19:09)
Ocena: 2

0%
żadna nowość tak jest zawsze. Wychodzi nowy dodatek to stare lądują w podstawce.
I tak wychodzi 250zł za 2 miesiące grania :( bo trzeba kupić dodatek i abonament a ten na mniej niż 2 miesiące jest nieopłacalny.
Kyle_PL (2018.07.18, 19:34)
Ocena: 2

0%
Krisol @ 2018.07.18 19:28  Post: 1154560

Przecież Pascal obsługuje obliczenia asynchroniczne, Maxwell też mógłby.
Z tego co czytałem, to przy pascalu jedynie połatali sprawę sterownikami, by wydajność nie leciała na pysk jeszcze bardziej. Obecnie karty nVidii nie obsługują sprzętowo obliczeń asynchronicznych.

Nieźle to widać w grze Hitman w wersji DX12 vs DX11. W DX12 karty AMD przyśpieszają, a karty nV zwalniają, lub utrzymują się na podobnym poziomie.
Edytowane przez autora (2018.07.18, 19:41)
Krisol (2018.07.18, 19:45)
Ocena: 0

0%
Kyle_PL @ 2018.07.18 19:34  Post: 1154561
Z tego co czytałem, to przy pascalu jedynie połatali sprawę sterownikami, by wydajność nie leciała na pysk jeszcze bardziej. Obecnie karty nVidii nie obsługują sprzętowo obliczeń asynchronicznych.

Nie, Maxwell i Pascal potrafią wykonywać jednocześnie polecenia graficzne oraz obliczeniowe ale Maxwell musi czekać na zakończenie obu zanim wykona następne, Pascal po skończeniu jednego z nich może pomóc wykonywać drugie zanim dostanie kolejne polecenie. Na GCN działa to jeszcze inaczej.
Kyle_PL @ 2018.07.18 19:34  Post: 1154561
Nieźle to widać w grze Hitman w wersji DX12 vs DX11. W DX12 karty AMD przyśpieszają, a karty nV zwalniają.

No nie wiem:

Edytowane przez autora (2018.07.18, 19:50)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  135
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 14
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 11
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 12
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 15
Dwie gry w dwóch sklepach. 10
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 12
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 14
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 11
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 12
Szybciej, wydajniej, drożej. 29
Na finalną wersję trzeba jeszcze trochę poczekać. 11
Dziurawy pozostaje więc jedynie Intel. 44
Dwie gry w dwóch sklepach. 10
Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. 4
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane