Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 17 lipca 2018, 20:04

Jedno złącze zamiast kilku. Największe firmy z branży pecetowej, zajmujące się rozwojem techniki VR, utworzyły nowe konsorcjum, które przedstawiło dzisiaj standard VirtualLink. Dzięki niemu wszystkie urządzenia korzystające z techniki wirtualnej rzeczywistości miałyby używać pojedynczego, szybkiego złącza USB Typu-C, zamiast kilku innych portów, jak ma to miejsce obecnie.

VirtualLink robi użytek z trybu alternatywnego USB-C, obsługując jednocześnie do czterech szybkich linii DisplayPort HBR3, zapewniając kanał wymiany danych USB 3.1 dla sensorów i kamer, a także transportując energię do zasilania gogli (do 27 W mocy). Rozwiązanie zostało zaprojektowane wyłącznie z myślą o sprzęcie VR, dlatego od samego początku jest w pełni zoptymalizowane pod wymagania tej technologii.

Sprawdź ceny gogli VR dostępnych w polskich sklepach

Mamy więc bardzo niskie opóźnienia oraz wysoką przepustowość, które są niezbędne do zapewnienia odpowiedniego komfortu pracy z goglami. Firmy zainteresowane rozwiązaniem mają zgłaszać do konsorcjum z prośbą o udostępnienie specyfikacji, która ma zostać sfinalizowana w niedługim czasie. Więcej informacji na temat VirtualLink można znaleźć na oficjalnej stronie standardu.

W skład samego konsorcjum rozwijającego wspomnianą wyżej technologię wchodzą Nvidia, Oculus, Valve, Microsoft i AMD. Można więc sądzić, że z jego popularyzacją nie będzie większych problemów, bo to w końcu te podmioty w największym stopniu rozwijają całą technikę VR na komputerach osobistych.

Źródło: VirtualLink
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
GrLT (2018.07.17, 20:08)
Ocena: 5

0%
Nie ma HTC :(
yendrek (2018.07.17, 20:26)
Ocena: 0

0%
Konsorcjum do spraw korzystania z usb-c?... Bez jaj, takie firmy chyba stać, aby wspólnym 'trudem i kosztami' opracować złącze wybiegające w przyszłość vr.
supervisor (2018.07.17, 21:18)
Ocena: 0

0%
yendrek @ 2018.07.17 20:26  Post: 1154389
Konsorcjum do spraw korzystania z usb-c?... Bez jaj, takie firmy chyba stać, aby wspólnym 'trudem i kosztami' opracować złącze wybiegające w przyszłość vr.

Jesteś chyba niepełnosprytny jeśli tak to zrozumiałeś.

Konsorcjum działa w celu ujednolicenia, ulepszenia i ułatwienia korzystania z googli VR przez ograniczenie kabli do minimum (jednego USB typu C), czyli wytworzenia nowych technologii na to pozwalających (prawdopodobnie stworzenie nowego protokołu przesyłowego dla VR, i czipów pozwalających na jego obsługę ze strony googli). To wszystko.
thomson (2018.07.17, 21:38)
Ocena: 2

0%
Dzisiejsze gogle VR mają HDMI i USB 3.0, kabelek po 15cm od wtyczki łączy się i jest zespolony. Czy to taka duża różnica?
Giovanne (2018.07.17, 21:47)
Ocena: 3

0%
Spoko. Niech jeszcze wydadzą jakieś nowe gogle, bo stagnacja na rynku.
yendrek (2018.07.17, 22:30)
Ocena: -1

0%
supervisor @ 2018.07.17 21:18  Post: 1154394
yendrek @ 2018.07.17 20:26  Post: 1154389
Konsorcjum do spraw korzystania z usb-c?... Bez jaj, takie firmy chyba stać, aby wspólnym 'trudem i kosztami' opracować złącze wybiegające w przyszłość vr.

Jesteś chyba niepełnosprytny jeśli tak to zrozumiałeś.

Konsorcjum działa w celu ujednolicenia, ulepszenia i ułatwienia korzystania z googli VR przez ograniczenie kabli do minimum (jednego USB typu C), czyli wytworzenia nowych technologii na to pozwalających (prawdopodobnie stworzenie nowego protokołu przesyłowego dla VR, i czipów pozwalających na jego obsługę ze strony googli). To wszystko.

Polecam kilka korepetycji z zakresu sarkazmu i ironii, panie pełnosprytny.
aqvario (2018.07.17, 23:27)
Ocena: 0

0%
Thunderbolt nie jest darmowy, Apple chce kasy za licencję za jego używanie.

Mnie w pierwszej chwili zastanowił brak w tym konsorcjum Sony (w końcu Playstation ma być zgodny z VR - tak jak Xbox, ale Microsoft w tym konsorcjum jest). Potem sobie pomyślałem, że skoro i tak jadą na komponentach AMD, to może ich to po prostu nie do końca obchodzić. W dużej mierze to AMD skonstruuje sprzęt, a oni go tylko złożą do kupy i napiszą system. Dostosują się. Ale kto tam wie...
Giovanne (2018.07.18, 01:13)
Ocena: -2

0%
aqvario @ 2018.07.17 23:27  Post: 1154413
Thunderbolt nie jest darmowy, Apple chce kasy za licencję za jego używanie.

Mnie w pierwszej chwili zastanowił brak w tym konsorcjum Sony (w końcu Playstation ma być zgodny z VR - tak jak Xbox, ale Microsoft w tym konsorcjum jest). Potem sobie pomyślałem, że skoro i tak jadą na komponentach AMD, to może ich to po prostu nie do końca obchodzić. W dużej mierze to AMD skonstruuje sprzęt, a oni go tylko złożą do kupy i napiszą system. Dostosują się. Ale kto tam wie...

Bardziej stawiałbym na to, że Sony tworzy VR pod swoją konsolę więc mają gdzieś jakieś ogólne standardy, ważne by z były kompatubilne z ich konsolą. MS jak na razie wycofał się rakiem z VR na XOneX, więc pozostaje mu jedynie albo i aż platforma Windows Mixed Reality i tam ta współpraca ma jak najbardziej sens.
Serpher (2018.07.18, 10:13)
Ocena: 2

0%
GrLT @ 2018.07.17 20:08  Post: 1154387
Nie ma HTC :(

Ponieważ HTC tylko produkuje HMD na zlecenie Valve. Nie maczają oni palców w projektowaniu ich.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Rusza kolejna edycja największego plebiscytu technologicznego w Polsce – Tech Awards 2018, który organizuje nasza redakcja wspólnie z Komputer Świat i Verdykt.pl. 46
Red Dead Redemption 2 kontra „exy” Sony. 1
Posiadacze GeForce’ów RTX w końcu się doczekali. 15
Pakiet z optymalizacjami dla trzech dużych produkcji. 4
To pierwszy raz, kiedy firma zrobi coś takiego. 4
Odpowiednik GeForce’a RTX 2070 na rynek profesjonalny. 4
Jasna deklaracja Phila Spencera. 19
Odpowiednik GeForce’a RTX 2070 na rynek profesjonalny. 4
Jasna deklaracja Phila Spencera. 19
Odświeżony projekt i funkcje dla wymagających. 5
Pecetowa wersja może nie dostać obiecanych ulepszeń. 10
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane