aktualności

Quake Champions - duża aktualizacja wprowadza do gry boty i system Gore

5 7 czerwca 2018, 20:46 Adrian Kotowski

Sporo ważnych zmian w popularnej strzelance. Obiecana czerwcowa aktualizacja do gry Quake Champions właśnie trafiła na serwery. Patch wprowadza wiele usprawnień, zmian w balansie postaci i broni, a także nowe funkcje, na które część osób czekała od dawna. Chodzi m.in. o sterowanych przez komputer przeciwników, tryb Gore, oraz tygodniową rotację bohaterów.

Zacznijmy od najważniejszych nowości, wśród którym z pewnością można wymienić boty. Przeciwnicy sterowani przez sztuczną inteligencję będą dostępni w sesji treningowej, a także jako „wypełnienie” podczas zwykłej rozgrywki, gdy będą problemy ze znalezieniem normalnych graczy lub gdy któryś z nich wyjdzie z gry podczas trwania meczu.

Quake Champions

Nowa aktualizacja zawiera system Gore, dzięki któremu w Quake Champions pojawią się zaawansowane animacje śmierci mające być zgodne z obrażeniami zadawanymi przez konkretną broń. Nową opcję można włączyć lub wyłączyć, w zależności od naszych upodobań. Ważną zmianą jest ponadto uruchomienie rotacji bohaterów, dzięki której gracze z darmowym kontem będą mogli przetestować możliwości danego bohatera przed jego zakupem.

Sam zakup powinien być też prostszy, bo dostępne postacie nabędziemy już nie tylko za Żetony Premium, ale także za zdobywaną podczas gry Przychylność. Do tego dochodzi opcja nabywania skrzynek za Odłamki, choć z drugiej strony usunięto możliwość tworzenia za ich pomocą pancerzy i skórek broni. Czeka nas więc większa losowość zdobywania przedmiotów, co jednak raczej nie powinno zbyt mocno przeszkadzać.

Twórcy przygotowali masę zmian w balansie broni i postaci. W drugim przypadku zmieniono przede wszystkim ilość życia bohaterów oraz poziom pancerza. Mamy zmiany w szybkości poruszania, a w niektórych przypadkach też modyfikacje umiejętności naszych postaci. Deweloperzy wspomnieli o przemodelowaniu systemu zdobywania doświadczenia – gracze będą awansować dużo szybciej, a użytkownicy grający w drużynach otrzymają bonusowe punkty. Pełna lista zmian i usprawnień dostępna jest tutaj. Aktualizację można już pobierać m.in. na platformie Steam, gdzie zajmuje około 12,9 GB.

Sprawdź listę najpopularniejszych gier dostępnych w polskich sklepach

Źródło: Bethesda
RazorQsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RazorQs2018.06.07, 21:44
No i super, bo QCH bardzo polubiłem.
maxpowerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maxpower2018.06.07, 23:34
-4#2
'zmian w balansie postaci i broni' najgorszy rak gier online
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2018.06.08, 02:41
maxpower @ 2018.06.07 23:34  Post: 1148146
'zmian w balansie postaci i broni' najgorszy rak gier online


To nie jest złe o ile się to lubi. Dlatego nie mogę wybaczyć, że szargają jeden z kultowych tytułów, jedną z najlepszych marek wśród gier.
I dla jasności nie twierdzę, że sama gra jest zła...ale na cholerę używać pomysłu i marki Quake ?! Niech sobie wymyślą dowolny inny tytuł i tyle.
Wypełnienie kiedy gra się z ludźmi ? Idiotyzm...


Ważną zmianą jest ponadto uruchomienie rotacji bohaterów, dzięki której gracze z darmowym kontem będą mogli przetestować możliwości danego bohatera przed jego zakupem.

To jest dopiero pomysł. Mówię - albo się akceptuje ideę albo nie, ja nie mam nic przeciwko temu, ale to nie LOL sorry. Ja mógłbym zapłacić raz 100-200zł, pewnie wyceniliby powiedzmy na 159-179zł i niech będzie. Ale chwila...jakiego bohatera ? :E


. Do tego dochodzi opcja nabywania skrzynek za Odłamki, choć z drugiej strony usunięto możliwość tworzenia za ich pomocą pancerzy i skórek broni. Czeka nas więc większa losowość zdobywania przedmiotów, co jednak raczej nie powinno zbyt mocno przeszkadzać.

Skrzynki, losowość, sprzedaż, handelek...to dopiero, w niektórych grach rak. Niech obłożą sprzedaż dla korporacji i domorosłych handlarzy 30% podatkiem oraz uznają za hazard i 18+ jako wymagany wiek. To może niektórzy dwa razy się zastanowią zanim to będą upychać po produkcjach.


Twórcy przygotowali masę zmian w balansie broni i postaci. W drugim przypadku zmieniono przede wszystkim ilość życia bohaterów oraz poziom pancerza. Mamy zmiany w szybkości poruszania, a w niektórych przypadkach też modyfikacje umiejętności naszych postaci.


Z Quakem to ma tyle wspólnego, ubrane nowoczesne metody wyciągania kasy z ludzi-graczy i tryby grania z innych tytułów. Tylko, że ubrane w kultowego Quake, ale gdyby to był jeszcze tylko jeden z dostępnych trybów, a nie idea i podstawa tej gry. Po tym co zrobili z Quake Live ufać im nie można.
Ciekawe co Bethesda wymyśli z Fallout 76...na pewno wyciągnie hajs, a że F4 się dobrze sprzedał...bo przecież im łatwiej - tym więcej potencjalnych klientów. Proponuje w ogóle Quake Champions i Fallouta na Facebooka przenieść...
SzwarcuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szwarcu2018.06.08, 08:39
Boty <3
W końcu można sobie pograć na luzie w robo czy gdzie indziej bez neta :)
Szkoda, że BFy czy CoDy takich botów nie mają :(
Raider0001Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Raider00012018.06.08, 21:59
Moim zdaniem powinni byli wrócić do korzeni tak jak z DOOM 1 i 2 i 2016 tak i Quake 1 i 2 i 4 to kampanie dla 1 gracza a dopiero RAGE jako konkurent Far Cry czy GTA a online ? coś nowego - połączenie all
Edytowane przez autora (2018.06.08, 22:00)
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1