Aktualność
Bartosz Czechowicz, Czwartek, 17 maja 2018, 16:43

Trudno uwierzyć, że firma zdecydowała na to dopiero teraz. Sony kończy z produkcją fizycznych nośników dla gier pisanych z myślą o konsoli PlayStation Vita. Z informacji, do których dotarła redakcja portalu Kotaku, wynika, że karty przestaną być wytwarzane przed końcem marca przyszłego roku.

Ostatnia, przenośna konsola Sony nigdy nie spotkała się z dużym zainteresowaniem na rynku handheldów, ale dla osób, które wciąż jej używają, mamy dobrą wiadomość - Japończycy zakończą produkcję nośników, ale gry wciąż będą oferowane w ramach cyfrowej dystrybucji. Wydaje się to sporym zaskoczeniem, jeśli do niskiej popularności sprzętu dodać fakt, że trafił on do sklepów w... 2012 roku. Mówiąc krótko, pozostaje nam pochwalić producenta, że nie uśmiercił tego modelu całkowicie (nawet, jeśli liczba jego użytkowników nie jest zbyt duża).

PlayStation Vita zaliczyło stosunkowo dobry start na rynku konsol, ale urządzenie ostatecznie okazało się jednym z gorszych projektów w portfolio Sony. Jego posiadacze narzekali na m.in. brak bogatej biblioteki wysokobudżetowych gier oraz zabezpieczenia przeciwko piratom. Swoje "trzy grosze" dołożyły także wysoka popularność modelu Nintendo 3DS i rosnące zainteresowanie PlayStation 4.

Źródło: kotaku
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
TheMr. (2018.05.17, 18:37)
Ocena: 0

0%
'posiadacze narzekali na m.in. brak bogatej biblioteki wysokobudżetowych gier'
Granie na Vicie w coś wysokobudżetowego i tak byłoby mało grywalne. Osobiście nie narzekałem na gry na Vite, były unikalne (dużo produkcji z Japonii). PokemonGo + AR na Vicie? Oj sprzedawałoby się. Generalnie po premierze Switcha, rynek handheldów dopiero teraz ożył. Vita jako projekt był genialnym pomysłem, ale zrobiony zbyt szybko, za mała moc.
Antybiotyk (2018.05.17, 18:49)
Ocena: -1

0%
A może by tak upchnąć bebechy Switcha w obudowie Vity?
basicdata (2018.05.17, 20:58)
Ocena: -1

0%
neogeo mini nadciaga ;) a te zabawki soniaka to zawsze troche za drobie byly :P
DreamerDream (2018.05.17, 21:19)
Ocena: 1

0%
' pozostaje nam pochwalić producenta, że nie uśmiercił tego modelu całkowicie'

Sony ją już dawno zabiło, a teraz tylko dobija gwoździe do trumny. Na PSP nawet w dobie piractwa starali się zachęcać developerów na tworzenie gier na konsolkę, a tu? Zamiast postarać się ją wskrzesić to ją coraz bardziej dobijają.

Sztuczne zawyżanie ceny poprzez wprowadzenie niepotrzebnego dotykowego ekranu, no bo przecież 3ds ma to my też musimy pomimo iż wiele osób wiedziało, że to nie będzie miało szerokiego zastosowania. No i nie zapominajmy o niesamowicie drogich kart pamięci. Ceny z kosmosu, bo Sony tak jak w przypadku PSP chciał dodatkowo wydoić ludzi, którzy nie mieli żadnej alternatywy.
Już po premierze było widać, że jest.. źle bo Sony olewał PSV.
Po pewnym czasie zaczną ją reklamować jako urządzenie do streamowania ze stacjonarki. Następnie jako pilot do konsoli A teraz robi z niego psp:go (warto zaznaczyć, że w tym samym czasie w ps+ przestaną się pojawiać gry dla posiadaczy psv)
Good Job Sony.


'Jego posiadacze narzekali na m.in. [...] zabezpieczenia przeciwko piratom. '
Niby na co dokładnie narzekali? Bo nic mi nie przychodzi do głowy jakie to miało zabezpieczenia, które wpływały na użytkowanie konsolki więc się pytam z ciekawości.


BTW. Warto wspomnieć, że w porównaniu do PSP, na PSV nie było piractwa*, a skończyła marniej niż PSP, na którym sie ono szerzyło.

*PSV dawno temu złamali częściowo pozwalając na odpalanie homebrew (w tym 'emulowania' psp), ale do dzisiaj nie da się grać na piratach gier PSV.
Edytowane przez autora (2018.05.17, 21:31)
Jacek13 (2018.05.17, 23:59)
Ocena: 0

0%
@DreamerDream Pff, oczywiście że się da! Więcej, są aplikacje Homebrew jak PKGI pozwalające pobrać grę na PS VITĘ prosto z serwerów Sony.
Gonzo3211 (2018.05.18, 01:14)
Ocena: 0

0%
Fajna to była zabawka. Gry na oledzie wyglądały obłędnie. Z jej 'głównych' gier nie zagrałem tylko w Killzone, poza tym kupować po zawyżonej cenie tylko do starych gier się nie opłaca. Dodatkowo brak drugich spustów.
Myślałem nad tym, ale teraz jednak dużo lepiej wziąć Switcha. Gier z psv może nie będzie (nie wielka strata), za to cała reszta stoi otworem + do tego nowości ze switcha.
Cena x2, ale z obiecującą przyszłością.
*Konto usunięte* (2018.05.18, 09:29)
Ocena: 0
@up
Przyszłość switcha jest obecnie niepewna.
Od odpalenia kopii gier dzielą nas już tygodnie jak nie dni.
Jedyne czego brakuje to możliwości wgrania kluczy z innej konsoli.
Już krążą pogłoski o ubijanych projektach, a co dopiero będzie jak zabezpieczenia całkiem padną.

1minuser (2018.05.18, 11:37)
Ocena: 0

0%
DreamerDream @ 2018.05.17 21:19  Post: 1144320
'

'Jego posiadacze narzekali na m.in. [...] zabezpieczenia przeciwko piratom. '
Niby na co dokładnie narzekali? Bo nic mi nie przychodzi do głowy jakie to miało zabezpieczenia, które wpływały na użytkowanie konsolki więc się pytam z ciekawości.

A takie:
-Zapisy gier są połączone z plikami gry, i bez ps plus nie da się zrobić ich backupu nie kopiując całej gry. W switchu poszli jeszcze dalej
-Nietypowy typ kart pamięci uniemożliwał kopiowanie zawartości na pc z pominięciem konsoli albo tańsze zamienniki
-Karta pamięci pozwalała tylko na 1 konto playstation na konsoli, bo zawartość była szyfrowana z pomocą konta - znowu po to, żeby utrudnić lub uniemożliwić cfw.
-Konsola po podpięciu do usb wymaga oprogramowania, i nie pozwala na kopiowanie np. zdjęć, filmów czy muzyki - przypomnę, że psp działało jak dysk usb.
-Nietypowe złącze USB, ale później się z tego wycofali

Można tak wymieniać jeszcze długo, wszystkie te elementy to wyciągnięcie wniosków ze sposobów, w jaki było łamane psp. Piraty na tej konsoli już działają, to i sony rezygnuje z ostatnich resztek wsparcia.
DreamerDream (2018.05.18, 15:44)
Ocena: 0

0%
@1minuser
Rzeczy związane z kartą pamięci nie wynikały z zabezpieczeń, lecz raczej z zachłanności Sony (to samo ze złączem usb). To samo przecież mieliśmy długi czas na konsolach stacjonarnych, w których nie można było podpiąć zwykłego twardziela ino trzeba było kupować zawyżone cenowo od nich.

Poza tym nie widzę problemu z jedno konto = jedna karta pamięci. Większość raczej ma tylko jedne konto za wyjątkiem cebularzy, którzy majstrują z regionem. Nie widzę innych sytuacji w których to jest problemem dla przeciętnej osoby.

Co do robienia kopii zapasowej zapisu gry to raczej wygląda na zły design, aniżeli ze względu na drm.


Jedyne co faktycznie podchodzi pod teorię drm wpływającego praktycznie na użytkownika, to przymus używania Content Manager Assistant do dostępu do karty, ale takie coś raczej nie należy do bardzo wkurzających.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ciekawe znalezisko. 14
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 7
Kolejna gra tworzona przy współudziale AMD.  14
Są też wstępne informacje o specyfikacji. 49
Koniec notcha. Honor przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowego smartfona z serii View. 5
Chip znajdzie zastosowanie w komputerach z Windowsem 10. 12
To było do przewidzenia. 82
Jest dobrze, chociaż spodziewałem się większej liczby. 31
Microsoft ma poważnie zająć się rozwojem swoich usług. 38
Litografia 10 nm może „pożyć” bardzo krótko. 32
"Czerwoni" mają powody do zadowolenia.  31
Miły prezent na mikołajki. 8
Cena i specyfikacja techniczna powalają. Nvidia zapowiedziała właśnie nową kartę z rodziny Titan. 33
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane