Aktualność
Bartosz Czechowicz, Sobota, 12 maja 2018, 15:44

Panel może zyskać sporą popularność za sprawą... Sony. JDI zapowiedziało właśnie nowy wyświetlacz dla gogli do wirtualnej rzeczywistości. Ekran ma zagęszczenie pikseli na poziomie 1001 ppi. Jeśli wierzyć plotkom, to znajdzie on zastosowanie w drugiej generacji headsetu PlayStation VR.

Panel korzysta z technologii LTPS TFT-LCD i oferuje przekątną na poziomie 3,25-cala. JDI twierdzi, że nowy model zaoferuje swoim użytkownikom częstotliwość odświeżania obrazu na poziomie 120 Hz i czas reakcji nie gorszy niż 2,2 ms (gray-to-gray). Ze szczegółami na temat wyświetlacza możecie zapoznać się na dole tekstu. Z prawej strony tabelki znajdziecie informacje dotyczące zapowiedzianego właśnie ekranu, podczas gdy lewa część omawia możliwości zeszłorocznej konstrukcji JDI.

Japończycy przed końcem marca 2019 roku powinni zacząć dostarczać panele do swoich partnerów. Niektórzy przypuszczają, że nowy model znajdzie się w m.in. następcy PlayStation VR. Jeśli to prawda, to kolejny headset od Sony, przynajmniej pod względem zagęszczenia pikseli, będzie zauważalnie lepszy od swojego poprzednika. Sprzedawane obecnie gogle mają bowiem współczynnik ppi wynoszący 386.

Źródło: wccftech
Ocena aktualności:
Ocen: 7
Zaloguj się, by móc oceniać
yendrek (2018.05.12, 15:59)
Ocena: 6

0%
Było by zajefajnie, gdyby tylko istniał sprzęt, który pociągnie obraz 2x ~2kx2k pikseli w 120 Hz. Co nie zmienia faktu, że taki wyświetlacz to ogromny postęp w VR.
Belfor (2018.05.12, 16:38)
Ocena: 2

0%
Dokładnie. Może dzisiaj nie istnieje taki sprzęt, a na pewno nie dla zwykłego konsumenta, ale za 10-15lat każdy będzie mógł sobie na taką zabawkę pozwolić
DrW (2018.05.12, 18:42)
Ocena: 1

0%
Żywy @ 2018.05.12 16:52  Post: 1143456
Dalej tylko rozdzielczosc, herce, DPI, a gier jak nei bylo tak nie ma.... A ludzie i tak beda co roku wymieniac sprzet w nadzieju, ze kiedys rozwinie skrzydla xD


Ale że gier na VR nie ma? Spokojnie, panie, gier jest aż nad to. Nawet je*anego Skyrima odpalisz na VR.
Kwant (2018.05.12, 20:16)
Ocena: -1

0%
Finalnie to będzie miało rozdzielczość niewiele większą niż obecne generacje:: Rift i Vive czyli szału nie ma. Przy FOV ~110 stopni będzie nadal pixeloza :-/

W ogóle nie ma się co podniecać DPI bo dopóki nie wiadomo jakie będzie FOV to niewielkie ma to znaczenie oprócz 'dużej liczby'. Ważne jest FOV, liczba pixeli i odświeżanie.

Polecam rzucić okiem na https://www.pimaxvr.com/en/8k/ które JUŻ mają wyższą rozdzielczość niż te z artykułu a przede wszystkim mają kompletny FOV (200 stopni).

Szybkością odświeżania też nie ma się co podniecać. Rifty mają ~90 Hz i nie ma żadnego lagowania czy braku płynności. Według mnie taki refreshrate wystarczy w VR, może 120 Hz ma jeszcze jakiś sens ale chyba trochę 'marketingowy'. Rozgrywka w VR jest mniej dynamiczna niż na monitorze. Nie da się kontrolerem ruszać tak szybko jak myszką. Nie da się głową kręcić szybciej niż w FPSach na monitorze. Dlatego wydaje się, że wysoki fps nie jest potrzebny (wyższy niż 90 Hz).

W obecnych generacjach konsol w ogóle nie ma problemów z synchronizacją, sybkością lagami, etc... Problemem jest małe FOV, mała liczba pixeli, ciężki i niewygodny sprzęt (trudno grać 3-4 godziny).

Jeżeli chodzi o moc kart graficznych to też nie jest problemem pod warunkiem, ze uda się wdrożyć eyegaze. Człowiek widzi ostro tylko w centrum kadru i tylko tam trzeba renderować z wysoką precyzją a w pozostałych miejscach kadru można wielokrotnie mniej pixeli renderować. Okaże się, że bez względu na rozdzielczość ekranów, trzeba renderować około 1-2 Mpix i to wystarczy.
taith (2018.05.13, 10:14)
Ocena: 0

0%
Ja czekam na system operacyjny który wykorzysta potencjał VR
A co do mocy graficznej, to był by dobry moment dla dwóch kart graficznych, które bez potrzeby połączenia SLI generowały by obraz niezależnie.
Wtedy moc graficzna była by x2 a nie +30% jak w SLI, każda karta wyświetla tyle klatek ile da radę bez synchronizacji, pytanie czy to wpłynęło by na odczucia użytkownika nagetywnie, czy może wręcz przeciwnie i dało by wrażenie 240Hz
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Dla serwisu to ogromna strata. Twitch został zablokowany w Chinach. 18
Jeszcze pojemniej i jeszcze drożej. 11
Smutna informacja dla fanów przygodówek. 14
Zagłosuj i zgarnij jeden z czterech magazynów. 11
Capcom postarał się o dobrą optymalizację. 11
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 17
Grupa programistów zebrana wokół portalu Exploitee.rs odkryła poważną lukę w zabezpieczeniach Western Digital My Cloud, czyli urządzeniach będących magazynem danych z chmurą osobistą. 4
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Przynajmniej na zachodzie. 34
Dobra gra zawsze się obroni. Monster Hunter: World to jeden z największych hitów na PC w tym roku. 21
Dla serwisu to ogromna strata. Twitch został zablokowany w Chinach. 18
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Niestety na grę musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy. 7
Niewielki sprzęt o całkiem dużych możliwościach. 10
Intel może mieć kolejnego poważnego konkurenta. 11
Przynajmniej na zachodzie. 34
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 17
Grupa programistów zebrana wokół portalu Exploitee.rs odkryła poważną lukę w zabezpieczeniach Western Digital My Cloud, czyli urządzeniach będących magazynem danych z chmurą osobistą. 4
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane