Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 8 maja 2018, 13:58

Zieloni stawiają na ray tracing. Z prezentacji Nvidii przygotowanej na GTC 2018, która właśnie trafiła do sieci, wynika, że firma zamierza dodać obsługę swojej techniki RTX dla Vulkana. Przedsiębiorstwo przygotowało odpowiednie rozszerzenie, które zostało już zaproponowane konsorcjum Khronos. Teraz to od organizacji zależy, w jakim stopniu i czy w ogóle, zostanie wykorzystane.

Technika Nvidia RTX została zaprezentowana w marcu tego roku i sam producent wskazywał na ścisłą współpracę tego rozwiązania z bibliotekami DirectX Raytracing dla D3D12. Jak się jednak okazuje, zieloni nie chcą ograniczać się do jednej platformy i przygotowują rozszerzenie o nazwie VK_NV_raytracing, które doda obsługę RTX także do Vulkana.

Nvidia RTX w Vulkan

Z udostępnionych informacji wiemy, że struktura kodu ma być podobna do tej, jaką znamy z DXR Microsoftu. Pozwoli to zaoszczędzić czas przy konwersji, co powinno też ułatwić popularyzację techniki na rynku. Oczywiście sam projekt interfejsu musi zostać jeszcze zaaprobowany przez konsorcjum Khronos. Nvidia podaje, że w pełni współpracuje z organizacją, by przygotować standard dotyczący ray tracingu, z którego korzystać będzie wielu producentów sprzętu.

Nvidia RTX w Vulkan

Jeśli interesuje Was sam temat użycia rozszerzenia VK_NV_raytracing w Vulkanie, to klikając tutaj możecie zapoznać się z całą prezentacją zielonych. Warto też wspomnieć, że pełnię możliwości techniki RTX będzie można zobaczyć dopiero na przyszłej generacji kart graficznych, które zastąpią dostępne obecnie w sklepach karty GeForce bazujące na architekturze Pascal.

Nvidia RTX w Vulkan

Źródło: Overclock3D
Ocena aktualności:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Alejajca (2018.05.08, 14:03)
Ocena: 20

0%
Lepiej by Nvidia otworzyła PhysX i pozwoliła połączyć go z Vulkanem.
Havok'a prawie nie widać, PhysX daje wymierne korzyści wyłącznie na kartach zielonych a gracze mają jedynie namiastki prawdziwej fizyki w grach.
*Konto usunięte* (2018.05.08, 14:20)
Ocena: 11
Będzie marketingowa papka żeby kupić nowe karty. Widać, nvidia boi się Intela na rynku kart graficznych i chwytają się teraz wszystkiego. Nagle im się przypomniało, żeby wesprzeć dx12 i vulkan :D
Edytowane przez autora (2018.05.08, 14:20)
HΛЯPΛGŌN (2018.05.08, 14:32)
Ocena: 16

0%
|'Warto też wspomnieć, że pełnię możliwości techniki RTX będzie można zobaczyć dopiero na przyszłej generacji kart graficznych, które zastąpią dostępne obecnie w sklepach karty GeForce bazujące na architekturze Pascal.'

Nie wiem czy nowe karty nawet w połowie poradzą sobie z RT. Bardzo w to wątpię patrząc jak duże wymagania stawia ta technika.
Edytowane przez autora (2018.05.08, 14:32)
BOLOYOO (2018.05.08, 14:36)
Ocena: 4

0%
hexon06 @ 2018.05.08 14:20  Post: 1142754
Będzie marketingowa papka żeby kupić nowe karty. Widać, nvidia boi się Intela na rynku kart graficznych i chwytają się teraz wszystkiego. Nagle im się przypomniało, żeby wesprzeć dx12 i vulkan :D


To by miało sens. Czyli Intel musi szykować coś ciekawego, co mnie bardzo cieszy.
Eclipse (2018.05.08, 15:13)
Ocena: 11

0%
TheMr. - Epic jest wlascicielem jednego z najlepszych enginow dostosowanego zarowno do openGL, Vulkan jak i DX. Engine jest niesamowicie modyfikowalny i elastyczny.
Do tego sposob licencjonowania jest bardzo elastyczny. Do tego Unreal Engine caly czas ewoluuje i jest mocno rozwijany. Obecnie jedynie CryEngine moze pod wzgledem grafiki stawac z nim w szranki.

Takze ja bym glosu Epica nie lekcewazyl.
Orzel94 (2018.05.08, 15:17)
Ocena: 9

0%
TheMr. @ 2018.05.08 14:37  Post: 1142759

Epic :E Który najbliższe parę lat będzie siedział w Fortnite i żadnej gry AAA na RTX nie zrobi bo Gearsy sprzedali, a na nowe IP się nie zapowiada. Sugerować to mogą.

Unreal Engine? Epic to nie tylko stricte gry
Orzel94 (2018.05.08, 15:19)
Ocena: 9

0%
Eclipse @ 2018.05.08 15:13  Post: 1142768
TheMr. - Epic jest wlascicielem jednego z najlepszych enginow dostosowanego zarowno do openGL, Vulkan jak i DX. Engine jest niesamowicie modyfikowalny i elastyczny.
Do tego sposob licencjonowania jest bardzo elastyczny. Do tego Unreal Engine caly czas ewoluuje i jest mocno rozwijany. Obecnie jedynie CryEngine moze pod wzgledem grafiki stawac z nim w szranki.
[...]

Dokładnie, a tego ostatniego mi bardzo szkoda bo też silnik świetny ale dziwnym trafem (wsparcie? dokumentacja?) tylko Crytek potrafił z niego takie cuda wycisnąć
deton24 (2018.05.08, 15:27)
Ocena: 0

0%
Dokumentacja...
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Poprawiona wersja wolna od efektu screen-door. 3
Czyżby za kilka miesięcy miała rozpocząć się prawdziwa, smartfonowa rewolucja? 15
Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca tego roku. 13
Smartfon zadebiutuje dzień wcześniej, ale nie to jest najważniejsze. 6
Czyżby szykował się przełom na rynku urządzeń przenośnych? 11
Niektórzy mogą poczuć się rozczarowani. 6
Nvidia wprowadza na rynek kolejny model karty graficznej z rodziny Turing, tym razem wyraźnie tańszy.  35
Czyżby szykował się przełom na rynku urządzeń przenośnych? 11
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 12
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 44
Niektórzy mogą poczuć się rozczarowani. 6
Smartfon zadebiutuje dzień wcześniej, ale nie to jest najważniejsze. 6
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Poprawiona wersja wolna od efektu screen-door. 3
Czyżby za kilka miesięcy miała rozpocząć się prawdziwa, smartfonowa rewolucja? 15
Ważna informacja dla przyszłości pamięci 3D XPoint. 9
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. 10
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 12
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 44
Dobry sprzęt do pracy i multimediów. 10
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane