aktualności

HTC Vive Pro ma wymagać przynajmniej GTX-a 1060

10 27 marca 2018, 22:53 Bartosz Czechowicz

Producent zaleca jednak, żeby kupić GTX-a 1070. W sieci pojawiły się właśnie poprawione wymagania sprzętowe nowych gogli wirtualnej rzeczywistości od HTC, modelu Vive Pro. Tajwańczycy zaktualizowali dane na stronie dotyczącej urządzenia, informując swoich klientów, że karta GeForce GTX 1060 nie będzie spełniać zalecanych, a jedynie minimalne wytyczne dotyczące komputerów, które pozwolą na zabawę z tym headsetem.

Wśród rekomendowanych GPU znajdują się też jednostki Quadro P5000 oraz AMD Radeon Vega 56. Jeśli chodzi o pozostałe, ważne informacje, to warto wspomnieć, że model Vive Pro ma pracować ze złączem USB w wersji 3.0 (brak obsługi 2.0) oraz nie pozwoli na przesyłanie sygnału za pomocą technologii HDMI (potrzebne gniazdo DisplayPort 1.2 lub nowsze). W minimalnych wymaganiach sprzętowych pojawia się również wzmianka, ze do zabawy z goglami będzie wymagany przynajmniej Windows 8. Redakcja serwisu RoadToVR zapytała producenta, czy Windows 7 nie będzie obsługiwany, ale firma, póki co, nie udzieliła żadnej odpowiedzi.

GeForce GTX 1060 - sprawdź ceny

GeForce GTX 1070 - sprawdź ceny

Nowy headset Tajwańczyków został wyposażony w m.in. dwa 3,5-calowe ekrany OLED o rozdzielczości 1440 x 1600 pikseli. Model Vive Pro ma też cechować się 110-stopniowym polem widzenia i wygodniejszą, niż w przypadku poprzednika, konstrukcją elementów wchodzących w kontakt z twarzą użytkownika. Sprzęt w tym miesiącu trafił do oficjalnej przedsprzedaży, a jego cenę ustalono na 879 euro.

 

 

Źródło: roadtovr
BizdZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bizd2018.03.27, 23:23
-6#1
Czyli zasadniczo to co każdy obecny na rynku VR jeśli nie chce się korzystać z samego wideo, kolejny news z rzyci wzięty. :)
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912018.03.27, 23:38
-3#2
aha czyli doomVR przy tych googlach wymaga gtx1060... z dupy takie wymagania. To zależy tylko od gier(no i trzeba mieć te hdmi/dp/usb żeby podłączyć)
yendrekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yendrek2018.03.28, 00:07
Przy obecnej dostępności grafik to nasprzedają się tego pro że hoho.
RyuhoshiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryuhoshi2018.03.28, 10:39
yendrek @ 2018.03.28 00:07  Post: 1135327
Przy obecnej dostępności grafik to nasprzedają się tego pro że hoho.

Nah, problem już się kończy. O ile magicznie altcoiny i eth nie podskoczą z wartością dwu-trzykrotnie, to kopanie stanie się praktycznie nieopłacalne w przeciągu miesiąca. Zresztą ceny kart już wyraźnie 'kierują się w dół', co widać właśnie najbardziej po cenach GTX 1060.
TheKerimekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheKerimek2018.03.28, 10:53
Jacek1991 @ 2018.03.27 23:38  Post: 1135324
aha czyli doomVR przy tych googlach wymaga gtx1060... z dupy takie wymagania. To zależy tylko od gier(no i trzeba mieć te hdmi/dp/usb żeby podłączyć)


Może Cię nikt nie uświadomił, że gry są inaczej optymalizowane pod VR niż pod monitor? Wymagania gry nijak się mają do VR.

PS. a jaki problem z tym HDMI / DP / USB? Każda sensowna karta je ma (i płyta oczywiście).
PutoutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Putout2018.03.28, 13:12
Jacek1991 @ 2018.03.27 23:38  Post: 1135324
aha czyli doomVR przy tych googlach wymaga gtx1060... z dupy takie wymagania. To zależy tylko od gier(no i trzeba mieć te hdmi/dp/usb żeby podłączyć)


weź sobie poczytaj w jaki sposób renderowany jest obraz na vr a potem zastanów sie czy to można to porównywać z monitorem. próbujesz porównać coś o czym nie masz zielonego pojęcia.
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2018.03.28, 17:35
To kiedy VR wchodzi do mainstreamu? Za 15 czy 25 lat? :E :E
Edytowane przez autora (2018.03.28, 17:35)
arczi79Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arczi792018.03.28, 18:24
-1#8
losiu @ 2018.03.28 17:35  Post: 1135456
To kiedy VR wchodzi do mainstreamu? Za 15 czy 25 lat? :E :E


Już jest. Nie grałem w nic na monitorze od ponad roku. Ktoś jeszcze korzysta z monitorów do grania?
GiovanneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Giovanne2018.03.29, 09:44
''Sprzęt w tym miesiącu trafił do oficjalnej przedsprzedaży, a jego cenę ustalono na 879 euro.''
Warto dodać, że jest to cena za same gogle, bez latarni (zewnętrznych sensorów wymaganych do pełnego śledzenia w przestrzeni) i kontrolerów tuchowych. HTC pojechalo po bandzie.

MRx21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MRx212018.03.29, 22:23
czekam na oculus rift 2.
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1