Aktualność
Adrian Kotowski, Czwartek, 22 marca 2018, 20:36

Posiadacze GeForce’ów mogą zacierać ręce. Studio 4A Games potwierdziło dzisiaj, że produkcja Metro Exodus będzie pierwszym tytułem na rynku, wykorzystującym technikę Nvidia RTX. Deweloperzy ujawnili, do czego rozwiązanie bazujące na śledzeniu promieni zostanie wykorzystane w ich produkcji i udostępnili w sieci własne demo technologiczne.

Współpraca 4A Games z Nvidią sięga pierwszej gry z serii Metro, więc zapowiedź nie jest niczym zaskakującym. Zieloni zresztą już przy prezentacji techniki ray tracingu RTX wymienili dewelopera na liście swoich bliskich partnerów. Studio wykorzysta w Metro Exodus wspomniane rozwiązanie do obliczania globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym.

Przedstawiciel 4A Games zaznacza, że stosowanie RTX zauważalnie ułatwia pracę nad grą. Do tej pory deweloperzy musieli pójść na kompromis – postawić na prerenderowane globalne oświetlenie, zapewniające świetną jakość, kosztem elastyczności i wysokich wymagań dotyczących pamięci lub wybrać rozwiązania obliczane w czasie rzeczywistym, które często powodowały problemy, wynikające choćby z samej odległości propagacji światła, czy braku danych na temat odpowiednich obiektów. 4A Games zawsze stawiało na drugą opcję, co powodowało, że tworzenie produkcji było naprawdę czasochłonne.

Podmiot musiał korzystać z kilku różnych systemów, a dzięki Nvidia RTX może je wszystkie zastąpić tylko jednym. Co więcej, nie będzie też straty w jakości wyświetlanego obrazu, a zamiast tego powinniśmy otrzymać wręcz lepszą grafikę, niż do tej pory. W newsie załączyliśmy wideo, które z okazji pokazu na GDC 2018 przygotowało 4A Games. Technika RTX została w nim użyta do renderowania efektów okluzji otoczenia i oświetlenia pośredniego. Miejmy nadzieję, że w najbliższej przyszłości pojawią się kolejne gry, które wykorzystają możliwości ray tracingu.

Źródło: 4A Games
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
Walther (2018.03.22, 20:43)
Ocena: 22

0%
Tyłka to to nie urywa :/
liko (2018.03.22, 20:52)
Ocena: 8

0%
Actual game content - tak tak, świstak i czekoladki :>
jonny2003 (2018.03.22, 21:00)
Ocena: 28

0%
Raytracing tylko z nazwy, tak samo jak HDR w monitorach z jasnością 300-400 cd/m²
Z tego co wiem to prawdziwy raytracing jest strasznie mocożerny i dlatego do tej pory nie był wprowadzony do gier.
No ale dobrze, że coś się dzieje w temacie, od czegoś trzeba zacząć.
Atak_Snajpera (2018.03.22, 21:19)
Ocena: 18

0%
Do ray-tracingu trzeba więcej niż jednej karty!

Np. te demko wymagało 4x Tesla V100 do 1080p24fps !
https://www.youtube.com/watch?v=J3ue35ago3Y
Chcecie zobaczyć jak wasze 1080ti klękają w Quake 2 ?
https://www.youtube.com/watch?v=x19sIltR0qU
Edytowane przez autora (2018.03.22, 21:20)
1piotr13 (2018.03.22, 21:41)
Ocena: 35

0%
Najbardziej mnie irytują te wszechobecne przymusowo ruszające się i falujące trawy, w normalnym świecie to nie występuje a w grach jest to wciskane na siłę żeby pokazać ten niesamowicie 'żywy' świat, co za bzdura...
crush (2018.03.22, 21:45)
Ocena: 21

0%
1piotr13 @ 2018.03.22 21:41  Post: 1134215
Najbardziej mnie irytują te wszechobecne przymusowo ruszające się i falujące trawy, w normalnym świecie to nie występuje a w grach jest to wciskane na siłę żeby pokazać ten niesamowicie 'żywy' świat, co za bzdura...

BRACIE... W końcu ktoś kto nie patrzy krzywo jak wszyscy którzy tak robili gdy napisałem jak mnie ta wszechobecna wichura w Wiedźminie 3 irytuje. :cry: :E
Edytowane przez autora (2018.03.22, 21:46)
Żywy (2018.03.22, 22:24)
Ocena: 7

0%
To nawet nie wyglada srednio, tylko jak gra z PS3/X350 puszczona w FHD... Niestety, na ray tracing jest zdecydowanie za wczesnie, oswietlenie wcale nie wyglada lepiej od obecnie stosowanych technik, za to pochlania tyle mocy obliczeniowej, ze trzeba mocno ciac wszystkie pozostale detale, i efekt koncowy jest taki a nie inny.
KowalPachołekFocusa (2018.03.22, 22:27)
Ocena: 10

0%
**powinniśmy otrzymać wręcz lepszą grafikę**
Na pewno to otrzymamy odpowiednio wysokie zapotrzebowanie na Gpu,żeby usprawiedliwic te 'niesamowite' efekty:) Ehh...kolejny ficzer zamiast przełomu
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nawet dwudziestokrotnie wydajniejszy niż poprzednik. 4
Kasa musi się zgadzać. Ostatnie miesiące dla serwisu społecznościowego Facebook nie były najlepsze. 30
Kiedy będą mogły przytulić nowe Ryzeny? 14
Użytkownicy najnowszych okienek nie będą zadowoleni. 31
Pierwsze dobre informacje od bardzo dawna. 14
Kilka istotnych usprawnień. Notatnik dostępny w systemie Windows doczeka się aktualizacji. 51
EA będzie musiała wprowadzić kilka istotnych zmian. 24
Kolejny świetny zestaw produkcji. 14
Najbardziej rozbudowana wersja za ponad 32 tysiące złotych. 88
Nie jest tak źle, jak można było się spodziewać. 33
Gigantyczna inwestycja Koreańczyków w Indiach. 11
Chińczycy znowu atakują segment high-end. 9
Premiera szybciej niż można się było spodziewać. 22
Nie będzie żadnych nowych Radeonów? 35
Nawet dwudziestokrotnie wydajniejszy niż poprzednik. 4
Kiedy będą mogły przytulić nowe Ryzeny? 14
Kasa musi się zgadzać. Ostatnie miesiące dla serwisu społecznościowego Facebook nie były najlepsze. 30
Czym są umowy o poufności, jak działają i jakie mają znaczenie dla PCLab.pl. 7
Kolejny świetny zestaw produkcji. 14
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane