Aktualność
Piotr Gontarczyk, Środa, 21 marca 2018, 07:37

Marketingowcy już na polach startowych. Electronic Arts to nie tylko gry, które pojawiają się na rynku. Firma ma własny dział rozwoju, który w ukryciu pracuje nad nowymi projektami, np. silnikami gier. Dział Search for Extraordinary Experiences Division (SEED) został zapowiedziany w trakcie ubiegłorocznych targów E3.

Teraz ekipa SEED, na GDC 2018, zaprezentowała materiały związane z nowym projektem o nazwie Pica Pica. Informacja na jego temat zbiega się w czasie z zapowiedzią DirectX Raytracing (DXR) firmy Microsoft. Ekipa SEED już od jakiegoś czasu pracuje nad wdrożeniem ray tracingu w silniku badawczym Halycon, dzięki któremu możliwe jest poznanie możliwości, jakie ta metoda generowania grafiki trójwymiarowej może zapewnić w przyszłych grach. Dotyczy to m.in. znacznie lepszego oświetlenia, cieniowa, efektów refrakcji światła, na poziomach znacznie lepszych niż te stosowane w grach obecnie.

Zobacz listę popularnych gier

Przy okazji GDC 2018 pokazano krótki film pokazujący zastosowanie ray tracingu w praktyce. Ta metoda renderowania nie jest nowa, ale do tej pory nie była stosowana w oprogramowaniu typowo konsumenckim, np. w grach. Powód jest bardzo prosty - ray tracing wymaga ogromnych mocy obliczeniowych. Do tej pory metoda ta przez zwykłych śmiertelników widywana jest w wysokobudżetowych filmach, pochodzących np. ze studia Pixar czy wytwórni Disney. W przypadku typowego peceta, aby móc w miarę komfortowo korzystać z ray tracingu w grach, potrzebny jest potwór pokroju karty Nvidia Titan V, kosztującej bagatela 3000 dolarów.

Można spodziewać się, że przynajmniej po stronie Nvidii, w przypadku następnej generacji kart graficznych GeForce, hasło "ray tracing" będzie się pojawiać. Warto jednak mieć na uwadze to, że przez co najmniej parę generacji GPU czysty ray tracing w domowych komputerach będzie nieużyteczny - ze względu na ograniczenia mocy obliczeniowych. Spodziewamy się natomiast, że hasło "ray tracing" będzie miało przyciągać konsumentów wraz z prezentacjami gier, w których występować będą różne formy renderingu hybrydowego, łączącego tradycyjną rasteryzację z pewnymi dodatkami korzystającymi z możliwości zapewnianymi przez ray tracing. To dopiero początek pewnej drogi i pozostaje tylko spokojnie czekać na rozwój sytuacji, ale nie popadać zbyt szybko w euforię.

Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
Antybiotyk (2018.03.21, 08:12)
Ocena: 24

0%
Tak sobie patrzę na to demo i jakoś tak szkoda mi wywalać ~6000 PLN na nowego GeForca, żeby mieć bardziej szczegółowe odbicia w chromowanych jajach.
cgdestroyer (2018.03.21, 08:20)
Ocena: 11

0%
Demo jakoś specjalnie na kolana nie rzuciło, screen space reflection i standardowe ao choć nieidealne to zdecydowanie lżejsze do przełknięcia ale jeśli takie smaczki jak raytraced refelction, refraction i ao będą miały napędzać sprzedaż nowych sprzętów i być wymówką samą w sobie dla wysokich wymagań to tak średnio to widzę.

No ale poczekamy zobaczymy bo bo odbicia i w szczególności załamania mogą dużo zyskać na tej technice jeśli tylko nie zabiją wydajności.
B0BS0N (2018.03.21, 09:04)
Ocena: 2

0%
Mi się to demo spodobało. Wiadomo, że nie odkryją wszystkich kart na razie, a to tylko pokaz możliwości technologicznych, ale już mogę sobie wyobrazić jak będzie wyglądał Battlefield, który ma być wydany na jesień... :o skoro już BF1 wygląda po prostu genialnie to nowa produkcja DICE zapewne wgniecie w fotel.
Edit:
za co minusy? kogoś to obraziło, że musicie zakopać moją OPINIĘ?
Edytowane przez autora (2018.03.21, 10:06)
Putout (2018.03.21, 09:46)
Ocena: 3

0%
Kolejny pierd zarzynacz. Efekty są ale raczej średnie ale mocy trzeba tyle że ho ho. Ja podziękuję
yendrek (2018.03.21, 10:13)
Ocena: 4

0%
Marketing, marketing, marketing...
deton24 (2018.03.21, 10:15)
Ocena: 2

0%
Tu macie filmik jak ostatnio RayTracing wykorzystało Remedy, jak ktoś nie widział:
https://www.youtube.com/watch?v=70W2aFr5-Xk
Antybiotyk (2018.03.21, 10:25)
Ocena: 11

0%
Ray Tracing powiadacie? Ale przecież to już było! I to w 2012 przy okazji marketingowania chipów Nvidia Kepler:
https://www.youtube.com/watch?v=h5mRRElXy-w
*Konto usunięte* (2018.03.21, 10:27)
Ocena: -1
Silnik do raytracingu można zaimplementowac w 200 liniach kodu. Do 1000 linii kodu z zaawansowanymi odbiciami. Matematyka, która jest potrzebna do tego to matematyka na poziomie liceum.
Świetnie się zrownolegla.
Wszystko to wskazuje, że technologia ta ma świetlaną przyszłość.
Antybiotyk (2018.03.21, 10:32)
Ocena: 5

0%
Zobaczycie za niedługo to będą prawdziwe fajerwerki graficzne. Weźmiecie parę zdjęć żony sąsiada, parę zdjęć lokalnego listonosza - naciśniecie guzik wygeneruj film i wyślij na adres e-mail sąsiada i rozwód sąsiadki z sąsiadem gotowy!
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Dla serwisu to ogromna strata. Twitch został zablokowany w Chinach. 18
Jeszcze pojemniej i jeszcze drożej. 10
Smutna informacja dla fanów przygodówek. 14
Zagłosuj i zgarnij jeden z czterech magazynów. 11
Capcom postarał się o dobrą optymalizację. 11
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 17
Grupa programistów zebrana wokół portalu Exploitee.rs odkryła poważną lukę w zabezpieczeniach Western Digital My Cloud, czyli urządzeniach będących magazynem danych z chmurą osobistą. 4
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Przynajmniej na zachodzie. 34
Dobra gra zawsze się obroni. Monster Hunter: World to jeden z największych hitów na PC w tym roku. 21
Dla serwisu to ogromna strata. Twitch został zablokowany w Chinach. 18
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Niestety na grę musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy. 7
Niewielki sprzęt o całkiem dużych możliwościach. 10
Intel może mieć kolejnego poważnego konkurenta. 11
Przynajmniej na zachodzie. 34
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 17
Grupa programistów zebrana wokół portalu Exploitee.rs odkryła poważną lukę w zabezpieczeniach Western Digital My Cloud, czyli urządzeniach będących magazynem danych z chmurą osobistą. 4
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane