Aktualność
Piotr Gontarczyk, Środa, 21 marca 2018, 07:37

Marketingowcy już na polach startowych. Electronic Arts to nie tylko gry, które pojawiają się na rynku. Firma ma własny dział rozwoju, który w ukryciu pracuje nad nowymi projektami, np. silnikami gier. Dział Search for Extraordinary Experiences Division (SEED) został zapowiedziany w trakcie ubiegłorocznych targów E3.

Teraz ekipa SEED, na GDC 2018, zaprezentowała materiały związane z nowym projektem o nazwie Pica Pica. Informacja na jego temat zbiega się w czasie z zapowiedzią DirectX Raytracing (DXR) firmy Microsoft. Ekipa SEED już od jakiegoś czasu pracuje nad wdrożeniem ray tracingu w silniku badawczym Halycon, dzięki któremu możliwe jest poznanie możliwości, jakie ta metoda generowania grafiki trójwymiarowej może zapewnić w przyszłych grach. Dotyczy to m.in. znacznie lepszego oświetlenia, cieniowa, efektów refrakcji światła, na poziomach znacznie lepszych niż te stosowane w grach obecnie.

Zobacz listę popularnych gier

Przy okazji GDC 2018 pokazano krótki film pokazujący zastosowanie ray tracingu w praktyce. Ta metoda renderowania nie jest nowa, ale do tej pory nie była stosowana w oprogramowaniu typowo konsumenckim, np. w grach. Powód jest bardzo prosty - ray tracing wymaga ogromnych mocy obliczeniowych. Do tej pory metoda ta przez zwykłych śmiertelników widywana jest w wysokobudżetowych filmach, pochodzących np. ze studia Pixar czy wytwórni Disney. W przypadku typowego peceta, aby móc w miarę komfortowo korzystać z ray tracingu w grach, potrzebny jest potwór pokroju karty Nvidia Titan V, kosztującej bagatela 3000 dolarów.

Można spodziewać się, że przynajmniej po stronie Nvidii, w przypadku następnej generacji kart graficznych GeForce, hasło "ray tracing" będzie się pojawiać. Warto jednak mieć na uwadze to, że przez co najmniej parę generacji GPU czysty ray tracing w domowych komputerach będzie nieużyteczny - ze względu na ograniczenia mocy obliczeniowych. Spodziewamy się natomiast, że hasło "ray tracing" będzie miało przyciągać konsumentów wraz z prezentacjami gier, w których występować będą różne formy renderingu hybrydowego, łączącego tradycyjną rasteryzację z pewnymi dodatkami korzystającymi z możliwości zapewnianymi przez ray tracing. To dopiero początek pewnej drogi i pozostaje tylko spokojnie czekać na rozwój sytuacji, ale nie popadać zbyt szybko w euforię.

Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
Antybiotyk (2018.03.21, 08:12)
Ocena: 24

0%
Tak sobie patrzę na to demo i jakoś tak szkoda mi wywalać ~6000 PLN na nowego GeForca, żeby mieć bardziej szczegółowe odbicia w chromowanych jajach.
cgdestroyer (2018.03.21, 08:20)
Ocena: 11

0%
Demo jakoś specjalnie na kolana nie rzuciło, screen space reflection i standardowe ao choć nieidealne to zdecydowanie lżejsze do przełknięcia ale jeśli takie smaczki jak raytraced refelction, refraction i ao będą miały napędzać sprzedaż nowych sprzętów i być wymówką samą w sobie dla wysokich wymagań to tak średnio to widzę.

No ale poczekamy zobaczymy bo bo odbicia i w szczególności załamania mogą dużo zyskać na tej technice jeśli tylko nie zabiją wydajności.
B0BS0N (2018.03.21, 09:04)
Ocena: 3

0%
Mi się to demo spodobało. Wiadomo, że nie odkryją wszystkich kart na razie, a to tylko pokaz możliwości technologicznych, ale już mogę sobie wyobrazić jak będzie wyglądał Battlefield, który ma być wydany na jesień... :o skoro już BF1 wygląda po prostu genialnie to nowa produkcja DICE zapewne wgniecie w fotel.
Edit:
za co minusy? kogoś to obraziło, że musicie zakopać moją OPINIĘ?
Edytowane przez autora (2018.03.21, 10:06)
Putout (2018.03.21, 09:46)
Ocena: 3

0%
Kolejny pierd zarzynacz. Efekty są ale raczej średnie ale mocy trzeba tyle że ho ho. Ja podziękuję
yendrek (2018.03.21, 10:13)
Ocena: 3

0%
Marketing, marketing, marketing...
deton24 (2018.03.21, 10:15)
Ocena: 2

0%
Tu macie filmik jak ostatnio RayTracing wykorzystało Remedy, jak ktoś nie widział:
https://www.youtube.com/watch?v=70W2aFr5-Xk
Antybiotyk (2018.03.21, 10:25)
Ocena: 11

0%
Ray Tracing powiadacie? Ale przecież to już było! I to w 2012 przy okazji marketingowania chipów Nvidia Kepler:
https://www.youtube.com/watch?v=h5mRRElXy-w
*Konto usunięte* (2018.03.21, 10:27)
Ocena: -1
Silnik do raytracingu można zaimplementowac w 200 liniach kodu. Do 1000 linii kodu z zaawansowanymi odbiciami. Matematyka, która jest potrzebna do tego to matematyka na poziomie liceum.
Świetnie się zrownolegla.
Wszystko to wskazuje, że technologia ta ma świetlaną przyszłość.
Antybiotyk (2018.03.21, 10:32)
Ocena: 5

0%
Zobaczycie za niedługo to będą prawdziwe fajerwerki graficzne. Weźmiecie parę zdjęć żony sąsiada, parę zdjęć lokalnego listonosza - naciśniecie guzik wygeneruj film i wyślij na adres e-mail sąsiada i rozwód sąsiadki z sąsiadem gotowy!
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Kiedyś może będzie poprawa. 58
Nawet dwudziestokrotnie wydajniejszy niż poprzednik. 24
Kasa musi się zgadzać. Ostatnie miesiące dla serwisu społecznościowego Facebook nie były najlepsze. 34
Wszystkie starsze dodatki dostępne za darmo. 35
Przeciek z oficjalnej strony produkcji. 12
Banhammer uderzył z pełną mocą. 25
Ogromny ekran i solidny akumulator. 39
Kiedy będą mogły przytulić nowe Ryzeny? 15
Kasa musi się zgadzać. Ostatnie miesiące dla serwisu społecznościowego Facebook nie były najlepsze. 34
Trzy modele dla wymagających. NZXT zaprezentował dzisiaj swoje nowe zasilacze z serii E. 6
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook