aktualności

Microsoft zamierza postawić na granie w chmurze

23
16 marca 2018, 15:28 Adrian Kotowski

Powstał do tego odpowiedni segment. Usługi chmurowe postrzegane są przez obserwatorów jako przyszłość branży gier. Nic więc dziwnego, że Microsoft jest bardzo zainteresowany tworzeniem rozwiązań powiązanych z tą technologią. Firma z Redmond stworzyła nowy dział, który ma zajmować się właśnie rozwojem usług chmurowych przeznaczonych dla graczy i deweloperów.

W ten sposób przedsiębiorstwo chce przygotować się na zmiany, które nadejdą w przyszłości. Już teraz mówi się, że rynek konsol będzie wyglądał zdecydowanie inaczej niż obecnie, choćby przez możliwość lub wręcz wymóg gry zdalnej, strumieniowanej z serwerów danej firmy. Oczywiście zmiana nie zostanie wprowadzona od razu, bo do tego potrzebna jest poprawa infrastruktury sieciowej, ale ewolucja jest nieunikniona.

Xbox One S

Segment rozwiązań chmurowych dla graczy w firmie Microsoft jest kierowany przez Kareema Choudhry’ego, związanego z przedsiębiorstwem od około 20 lat. W przeszłości pracował nad takimi projektami jak choćby Outlook, DirectX, czy Xbox. W celu budowy działu podmiot dokonał na przestrzeni ostatnich kilku lat kilka ważnych przejęć. Na liście nabytych firm znajdziemy m.in. Havok, Simplygon oraz PlayFab, kupiony na początku tego roku.

Dział chmurowy ma oferować szerokie portfolio produktów. W pierwszej kolejności Microsoft chce, by deweloperzy tworzący swoje tytuły na konsolę Xbox One i jej mocniejszą wersję Xbox One X częściej korzystali z chmury Azure. Nie ma jednak tutaj żadnych ograniczeń dotyczących platformy, bo wspominane rozwiązanie firmy z Redmond jest używane choćby w grze Rainbow Six: Siege, dostępnej na PC, XONE i PlayStation 4. Celem Choudhury’ego jest dotarcie z ofertą do prawie 2 mld graczy na całym świecie.

Jak sam twierdzi, niezwykle istotna będzie w tym kontekście usługa abonamentowa, taka jak Xbox Game Pass. Przy jej pomocy Microsoft chce przyzwyczaić użytkowników do idei „Netfliksa z grami wideo”, co będzie kluczowe przy starcie platformy strumieniowania gier. Choudhry potwierdził zresztą, że Microsoft rozważa jej uruchomienie: „Szukamy sposobów, aby udostępnić treści [gry]każdemu, bez względu na urządzenie, z którego korzysta”. Zresztą już w ubiegłym roku Phil Spencer, szef działu Xbox, ujawnił, że wprowadzenie streamingu gier to kwestia najbliższych trzech lat. Dodał przy tym, że Microsoft będzie się zdecydowanie bardziej skupiał na oprogramowaniu niż na sprzęcie, dając jasny sygnał, co może stać się z przyszłymi generacjami konsol. Wyzwaniem ma być natomiast przekonanie do swojej wizji wydawców gier, choć według Choudhry’ego, powinno się to udać dzięki stworzeniu odpowiedniego modelu biznesowego bazującego na systemie abonamentowym.

Źródło: The Verge
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872018.03.16, 15:43
19#1
Oni chyba 'myślami w chmurach' że się im uda...
DrzemorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Drzemor2018.03.16, 15:52
19#2
Na światłodrucie orange z lagami rzędu 2 tys. ms :lol2:
*Konto usunięte*2018.03.16, 16:04
'Już teraz mówi się, że rynek konsol będzie wyglądał zdecydowanie inaczej niż obecnie, choćby przez możliwość lub wręcz wymóg gry zdalnej, strumieniowanej z serwerów danej firmy.'
'Jak sam twierdzi, niezwykle istotna będzie w tym kontekście usługa abonamentowa, taka jak Xbox Game Pass. Przy jej pomocy Microsoft chce przyzwyczaić użytkowników do idei „Netfliksa z grami wideo”, co będzie kluczowe przy starcie platformy strumieniowania gier.'

ROTFL
Na szczęście to już 'nie moja walka', ale nadziwić się nie mogę jak ludzie uwielbiają być 'dymani', i jeszcze gotowi bronić bezinteresownie swojego korpo-bożka.
Zawsze w takich sytuacjach przypomina mi się:

https://www.youtube.com/watch?v=CWRTqMGvdpc
Swoją drogą chyba najlepszy filmowy manifest pokolenia X. ;)
Jacek PiastZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek Piast2018.03.16, 16:54
Jak Microsoft w to wchodzi to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten kierunek będzie chybiony. :P
ja__Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ja__2018.03.16, 18:14
Jacek Piast @ 2018.03.16 16:54  Post: 1132709
Jak Microsoft w to wchodzi to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten kierunek będzie chybiony. :P


Ciekawe jak wszyscy jada w kontekście MS, ze to zawsze nietrafione inwestycje...Ciekawe jakim cudem firma jest warta 700+mld usd na giełdzie.
Zobaczymy jak to bedzie. Azure jest naprawdę spoko.
Edytowane przez autora (2018.03.16, 18:14)
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2018.03.16, 18:21
11#6
Przejęcie monopol w zakresie całej platformy gier włącznie z sprzetem oznacza koszty dla klienta od X2 do x999999999999.
Tak było, jest i będzie. Dlatego Microsoftowi się ta idea podoba. Nie tylko Microsoftowi. Dlatego wszyscy najchętniej zastąpili by wszystko usługą zamiast sprzedażą. Stałe dochody, znacznie większe możliwości kształtowania cen poprzez przejęcie kontroli nad własnością środków świadczenia usługi, brak konieczności dopasowywania się do klienta i ograniczenie rynku do kwestii dogadywania się między korporacji.
Dla tego min koncerny motoryzacyjne tak by chciały autonomicznych taksówek zamiast sprzedaży pojazdów, Firmy softwarowe chciały by przejąć kontrolę nad sprzetowym środowiskiem uruchomieniowym, a wszyscy inni wszelkie dobra chcieli by nam oferować w abonamencie pozostawiając sobie prawo własności.
Teraz klientów może po prostu zrezygnować z zakupu nowości, w wypadku usług musi kupować je ciągle.
Własność rozproszona = postęp i spadek cen.
Własność skoncentrowana = monopole, kartele, wzrost cen, i regres cywilizacyjny/ technologiczny.
Przypominam, eksplozja postępu technologicznego jest ściśle związana min z rozproszona własnością platform komputerowych. Machina cyfrowa rozpędziła się jak szary Kowalski mógł sobie kupić urządzenie komputerowe i uniezależnić się od korporacji, a masa firm dostała dostęp do klientów i nowych możliwości. Klienci natomiast nakręcali postęp w rozwoju platform kierując się zwiększaniem możliwości swojej własności,, a nie kalkulacja kosztów i zysków korpo. Trendy w drugą stronę zawsze się źle kończą i lądujemy w średniowieczu.
Edytowane przez autora (2018.03.16, 18:34)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2018.03.16, 18:22
-5#7
mocu1987 @ 2018.03.16 15:43  Post: 1132692
Oni chyba 'myślami w chmurach' że się im uda...

Łatwiej chyba płacić 40 zł miesięcznie niż od razu wyłożyć 10K na porządny sprzęt. Chmura pozwoli na granie praktycznie wszędzie i na wszystkim - i to jest przyszłość. Oczywiście bibliteka tytułów musi być przyzwoita, ale ze STEAM też się śmiali, że to jakaś głupota, a teraz jest potęgą cyfrowej dystrybucji.
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2018.03.16, 18:30
ja__ @ 2018.03.16 18:14  Post: 1132725
Jacek Piast @ 2018.03.16 16:54  Post: 1132709
Jak Microsoft w to wchodzi to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten kierunek będzie chybiony. :P

Ciekawe jak wszyscy jada w kontekście MS, ze to zawsze nietrafione inwestycje...Ciekawe jakim cudem firma jest warta 700+mld usd na giełdzie.
Zobaczymy jak to bedzie. Azure jest naprawdę spoko.

Cóż, cytując klasyka 'Mają rozmach sk...ny' ;-).
Garcia15Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Garcia152018.03.16, 19:33
5G i liczne optymalne połączenia między serwerami się przydadzą do tego projektu.
barwniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
barwniak2018.03.16, 19:49
-7#10
Postawcie serwer w każdy mieście 100k+ mieszkańców, tak aby ping był do 10ms, dzień ,czy noc i można działać.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1