Aktualność
Piotr Gontarczyk, Środa, 7 marca 2018, 14:52

To wygląda całkiem obiecująco. Na forum koreańskiego serwisu HardwareBattle pojawiły się pierwsze wyniki testów jednego z procesorów AMD Ryzen 7 serii 2000, a więc opartego na architekturze Zen+. Źródło wyników nie ujawniło o jaki dokładnie model chodzi, a także ukryła dane, które mogłyby umożliwić namierzenie wycieku informacji.

Układ ten po raz pierwszy pojawił się w bazie 3DMarka, a dane z najnowszej informacji pokrywają się, jeśli chodzi o specyfikację. Można jedynie luźno przyjąć, że chodzi o procesor Ryzen 7 2700X, który miałby działać z częstotliwością bazową 2,7 GHz, z Turbo do 3,7 GHz, a dzięki technice XFR (eXtended Frequency Range) i Precision Boost 2.0 nawet 4,35 GHz.

Na potrzeby wykresów z wynikami pierwszych testów, nowy procesor AMD został opisany jako "Future Processor". Porównując tylko Ryzena 7 1700X z nowym procesorem, w teście opóźnień pamięci nowy CPU jest o 11% lepszy od poprzednika, a w testach pamięci podręcznej L2 i L3 o odpowiednio 30% i 16%. Wydajność pojedynczego wątku (Dhrystone Aggregated-int Native) okazuje się być zaskakująco dobra, a nowy układ bije pod tym względem Core i7-8700K, Core i9-7980X czy Threadrippera 1950X. Wydajność wielowątkowa zdaje się być na gorszym poziomie, ale Core i7-8700K musiał się poddać. Podobnie jest z wynikiem testów fizyki w 3DMark FireStrike Ultra.

Sprawdź najlepsze ceny procesorów AMD Ryzen

Ocena aktualności:
Ocen: 10
Zaloguj się, by móc oceniać
fineash (2018.03.07, 15:04)
Ocena: 25

0%
Jeśli to prawda,nasuwa mi sie tylko: o k.... kurcze :) Ogólnie to juz najchetniej zrobiłbym juz przesiadke z 4790k na ryzena 7 1700, tylko cena ramu mnie troche odstrasza. Jak to co napisane wyżej jest prawdą, to chyba przestanie mnie odstraszać :)
voodoo34 (2018.03.07, 15:12)
Ocena: 9

0%
fineash @ 2018.03.07 15:04  Post: 1130794
Jeśli to prawda,nasuwa mi sie tylko: o k.... kurcze :) Ogólnie to juz najchetniej zrobiłbym juz przesiadke z 4790k na ryzena 7 1700, tylko cena ramu mnie troche odstrasza. Jak to co napisane wyżej jest prawdą, to chyba przestanie mnie odstraszać :)


Są już oficjalne dane i tak, to o prawda. R7 2700 ma 3,2 GHz z boostem do 4,1 GHz. Cena startowa 299$.

czolgista778 @ 2018.03.07 15:04  Post: 1130795
Bzdury, gdyby to byl 2700X to nie zaslaniali by nazwy. To jest podkrecony R7 1xxx albo screeny po photoshopie.


Od 2 godzin znane są już oficjale potwierdzające to dane. 2700X ma boosta do 4,35 GHz, a jego cena startowa to 369$.

Ps. Wygląda na to że wiarygodność najnowszych slajdów dotyczących zegarów i cen stoi pod znakiem zapytania. Też przeglądając na smartfonie nie zwróciłem uwagi na szczegóły.
Edytowane przez autora (2018.03.07, 16:51)
Bladzioch (2018.03.07, 15:22)
Ocena: 31

0%
hajper777 @ 2018.03.07 15:03  Post: 1130793
A na innych stronach już od 4 godzin ten materiał siedzi:)


A co to, wyścig szczurów? Jak ktoś czyta np. tylko Pclaba, to prędzej czy później dostanie i tak newsa.
Nawet jak przeczytasz coś 2dni szybciej, co to zmienia w Twoim życiu? :)
RaVen01 (2018.03.07, 15:30)
Ocena: 11

0%
fineash @ 2018.03.07 15:04  Post: 1130794
Jeśli to prawda,nasuwa mi sie tylko: o k.... kurcze :) Ogólnie to juz najchetniej zrobiłbym juz przesiadke z 4790k na ryzena 7 1700, tylko cena ramu mnie troche odstrasza. Jak to co napisane wyżej jest prawdą, to chyba przestanie mnie odstraszać :)

ceny ramu tez nieco spadły, gskille 3000mhz od 670pln za 16GB
Edytowane przez autora (2018.03.07, 17:40)
zwierz121 (2018.03.07, 15:36)
Ocena: 16

0%
Nie ma co fapac będą recenzje się porówna
RazorQs (2018.03.07, 15:53)
Ocena: 22

0%
Trzeba czekać na testy, ale zapowiada się fajnie.
RaVen01 (2018.03.07, 15:57)
Ocena: 7

0%
Co z tego jak w testach wciąż bedziemy widzieć stare gry niewykorzystujące w pełni ani archi amd z 2017r ani większej ilości rdzeni, które już na każdym sprzęcie zapewniają dobre fpsy oraz często takie w które już nie gra duża grupa ludzi. Nawet tutaj dla civilizacji VI zrobiono wyjątek, nie mierzy się FPS pomimo, że ta gra wymaga sporo od cpu, za to mierzy się tylko czas wykonywania tury, który mocno zależy od mocy jednego wątku ;)
Edytowane przez autora (2018.03.07, 15:59)
wuzetkowiec (2018.03.07, 15:58)
Ocena: 15

0%
No i git. Im większa konkurencja, tym lepiej dla klienta.
Edytowane przez autora (2018.03.07, 15:58)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Samsung chce być bardziej jak Apple. Firma od pewnego czasu przygotowuje własny procesor grafiki. 0
Niestety tylko w USA. AMD wpadło na ciekawy pomysł, by dopiec konkurencji. 21
Nieuczciwi deweloperzy nie są tak sprytni, jak im się wydaje. 11
Na linii Intel - AMD znowu robi się gorąco. 79
Świetny upominek ze strony Ubisoftu. 10
Firma wybierze prawdopodobnie nieco inną drogę niż Nvidia. 16
Niestety tylko w USA. AMD wpadło na ciekawy pomysł, by dopiec konkurencji. 21
Nowa generacja, czy kolejne odświeżenie? 22
Opcje dostępne już w nowej kompilacji Windows Insider Preview. 18
Może tym razem będzie lepiej. 12
Niestety tylko w USA. AMD wpadło na ciekawy pomysł, by dopiec konkurencji. 21
Sony tym razem krótko i nietypowo, ale treściwie. 17
Doczekaliśmy się. Podczas PC Gaming Show Sega oficjalnie ogłosiła, że na PC trafią gry z serii Yakuza. 1
Kolejne procesory z Zen+ coraz bliżej. 6
Firma wybierze prawdopodobnie nieco inną drogę niż Nvidia. 16
Na linii Intel - AMD znowu robi się gorąco. 79
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane