aktualności

Far Cry 5 - ustawienia graficzne wersji PC

6
5 marca 2018, 18:18 Adrian Kotowski

Jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje. Premiera gry Far Cry 5 zbliża się wielkimi krokami, a w związku z tym serwis PC Gamer udostępnił grafiki przedstawiające ustawienia graficzne dostępne w pecetowej wersji tytułu. Liczba dostępnych opcji jest przyzwoita, więc nie powinno być większych problemów z dostosowaniem jakości obrazu do możliwości posiadanego sprzętu.

Dostępne opcje graficzne w Far Cry 5 (sprawdź najniższe ceny) zostały podzielone na kilka kategorii: od ustawień samego wyświetlacza, przez jakość obrazu i dostosowanie koloru, na funkcjach zaawansowanych kończąc. W pierwszym podmenu możliwe jest wybranie rozdzielczości ekranu i trybu wyświetlania (w oknie lub na pełnym ekranie). W przypadku posiadania więcej niż jednego monitora użytkownik może ustawić, na którym z nich wyświetlana będzie gra.

Far Cry 5

Ustawienia jakości też nie są raczej w żaden sposób zaskakujące. Ustalimy szczegółowość terenu, geometrii otoczenia i roślin, dostosujemy wygląd powierzchni i wody, a także wybierzemy typ antyaliasingu. Ubisoft przygotował w tym przypadku trzy opcje: wyłączony, SMAA i TAA. Ostatnia z technik nie jest dostępna, jeśli korzystamy z konfiguracji multi GPU. Przy okazji warto zwrócić uwagę na wskaźnik użycia pamięci karty graficznej, dzięki któremu dowiemy się, na jakie ustawienia możemy sobie pozwolić.

Far Cry 5

W zakładce kolor zmienimy jasność, kontrast, gammę i aktywujemy tryb wyświetlania dla osób ze ślepotą barw. Ostatnie menu z funkcjami zaawansowanymi pozwala włączyć/wyłączyć synchronizację pionową, zmienić pole widzenia, czy ustawić skalowanie obrazu. Jest też ustawienie dotyczące blokady wyświetlanych klatek na sekundę. Tego, czego może brakować niektórym użytkownik jest brak przełącznika funkcji HDR. Wygląda na to, że pecetowa wersja Far Cry 5 nie będzie obsługiwała tej techniki, a przynajmniej nie w dniu jej premiery. Warto wspomnieć, że wydany nie tak dawno Assassin’s Creed Origins wspiera HDR dopiero od wydania łatki 1.1.0, którą wydano półtora miesiąca po premierze tytułu. Niewykluczone, że w przypadku Far Cry 5 będzie podobnie, na co wskazuje choćby reklamowana przez AMD, zgodność tytułu z funkcją FreeSync 2. Przekonamy się o tym już niedługo, bo gra zadebiutuje w sprzedaży 27 marca 2018 roku.

Far Cry 5

Far Cry 5

Źródło: PC Gamer
MProZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MPro2018.03.05, 20:13
10#1
Większość gier w dzisiejszych czasach robiona jest graficznie pod PlayStation, XBOX i niestety nie wygląda na PC lepiej. Nie, że nie może wyglądać lepiej, tylko większość twórców robi taką multiplatformową jedność, bo nie chce im się bardziej starać. Dokładnie to widać, jak sa jakieś newsy porównujące grafikę gry na PC/PS4/XboxOne. Jedyne czym się różnią te gry na różnych platformach to ilość FPS i rozdzielczość. Przez co rzeczywście PC wyglądają lepiej. Ale samej w sobie grafiki przeważnie lepszej nie ma (ewentualnie jakieś cienie dodatkowe).
Edytowane przez autora (2018.03.05, 20:15)
gofer87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gofer872018.03.05, 20:18
Nie ma różnicy w liczbie poligonów, różnica to tylko tekstury i ich filtorwanie, no i zaawansowany antialising na PC. Chyba ktoś nie myśli że każdą grę robiono by osobno pod konsole i osobno pod PC. Konwersja tekstur do mniejszej rozdzielczości, i mamy grę na PC i konsole.
Gatts19Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gatts192018.03.05, 20:25
-4#3
Dlatego potrzeba nowych konsol ale tak na prawdę potrzeba nowej litografii ,która pokaże się z najlepszej strony bo tylko w taki sposób osiągniemy niewyobrażalny wzrost mocy obliczeniowej GPU czy nawet CPU a to zwiastuje wejście na kolejny poziom grafiki trójwymiarowej.
Będziemy mogli zobaczyć nie tylko sam wzrost rozdzielczości do 8k ale także i więcej efektów graficznych ,które będą zbliżały do rzeczywistego realizmu.
Konsole nowe nie mogą kosztować 2tysiące złotych bo to spowoduje zastój na rynku gier ale mogłyby tyle kosztować gdyby dolar był po dwa złote.
Pozostaje czekać na nowe zmiany bo nastąpią już niedługo.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2018.03.05, 20:41
MPro @ 2018.03.05 20:13  Post: 1130424
Nie, że nie może wyglądać lepiej, tylko większość twórców robi taką multiplatformową jedność, bo nie chce im się bardziej starać.

Nieprawda. Nie w tym rzecz. Deweloper zwykle na końcowym etapie tworzenia gry ma naprawdę bardzo dużo szczegółów i ładnych efektów. Dopiero później grę się 'optymalizuje', bo łatwiej i taniej zejść z jakością na dół, niż ją poprawić. Gry na PC wyglądają tak samo jak na konsolach, bo wydawcy tłumaczą się swoim dziwnym poczuciem sprawiedliwości. Ja myślę, że problem leży gdzie indziej. Wydawcy gier AAA nie chcą zrzucić konsol na drugi tor, bo to z nich najczęściej mają największe zyski.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2018.03.05, 20:44
Gatts19 @ 2018.03.05 20:25  Post: 1130429

Będziemy mogli zobaczyć nie tylko sam wzrost rozdzielczości do 8k ale także i więcej efektów graficznych ,które będą zbliżały do rzeczywistego realizmu.

Rozumiem, że to tylko twoje marzenia. Nagły skok na 8k jest niemożliwy, nawet z adaptacją 4k jest do tej pory problem. Nawet zupełne przeprojektowanie architektury GPU nie pozwoli na tak nagły skok.

Jedyną nadzieją na następne 10-20 lat był grafen, ale myślę, że zajmie to jeszcze więcej czasu, o ile w ogóle grafen kiedykolwiek będzie w ten sposób używany, bo może się znaleźć jakiś bardziej opłacalny i przewidywalny zamiennik dla 'wymierającego' krzemu.
Edytowane przez autora (2018.03.05, 20:45)
Adaś25Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adaś252018.03.05, 22:14
MPro @ 2018.03.05 20:13  Post: 1130424
Większość gier w dzisiejszych czasach robiona jest graficznie pod PlayStation, XBOX i niestety nie wygląda na PC lepiej. Nie, że nie może wyglądać lepiej, tylko większość twórców robi taką multiplatformową jedność, bo nie chce im się bardziej starać. Dokładnie to widać, jak sa jakieś newsy porównujące grafikę gry na PC/PS4/XboxOne. Jedyne czym się różnią te gry na różnych platformach to ilość FPS i rozdzielczość. Przez co rzeczywście PC wyglądają lepiej. Ale samej w sobie grafiki przeważnie lepszej nie ma (ewentualnie jakieś cienie dodatkowe).

I teraz pytanie czy rzeczywiście konsole hamują PC na tym etapie? Xbox one ma 1,4 teraflopa a gra chodzi w 720p, 30 klatek detale medium (załóżmy). To ile teraflopów by musiała mieć karta graficzna na PC aby wyświetlić obraz w 1080p, 60 klatek, detale ultra? I odpowiadając sobie na to pytanie należy spojrzeć ile karty graficzne mają tych teraflopów. Moim zdanie, przynajmniej pod względem 'mocy graficznej' konsole nie ograniczają poziomu graficznego gier (albo inaczej, nie powinny).
Zaloguj się, by móc komentować
1