Aktualność
Piotr Gontarczyk, Środa, 14 lutego 2018, 07:18

Gra naszych południowych sąsiadów. Po czterech latach od kampanii na Kickstarterze, Kingdom Come: Deliverance, czeskiego studia Warhorse zagościło na rynku, zbierając dobre recenzje. Twórcy jednak nie spoczywają na laurach - w drodze są już kolejne udoskonalenia.

Kingdom Come: Deliverance to oparta na fabule i osadzona w otwartym świecie gra RPG, rozgrywająca się w XV-wiecznej Europie Środkowej. Zadanie gracza to pomszczenie śmierci rodziców walcząc z najeźdźcami, wypełniając brzemienne w skutkach zadania i podejmując decyzje, które wpłyną na tok rozgrywki. W trakcie rozgrywki gracz może zwiedzać majestatyczne zamki, leśne ostępy i rozwijające się miasteczka oraz inne, niezliczone i niezwykle realistyczne lokacje na terenie średniowiecznych Czech.

Jeden z twórców gry, Martin Klima, napisał list do mediów i fanów:

Cztery lata po starcie naszej kampanii na Kickstarterze – nasza gra doczekała się ostatecznie premiery. Jest to późniejszy termin, niż obiecaliśmy osobom nas wspierającym i później niż sami zakładalismy. Nie chce się usprawiedliwiać i zanudzać tłumaczeniami – prawda jest taka, że staneliśmy przed ogromnym zadaniem, mając wciąż niewielki zespół i popełniając po drodze błędy. W końcu jesteśmy nowy studiem i przede wszystkim ludźmi, którzy wciąż się uczą. Mimo to, zawsze chcieliśmy dostarczyć i stworzyć grę, w którą wierzyliśmy i której bardzo chcieliśmy. Mamy nadzieję, że Wy także. Błędem, którego staraliśmy się wystrzegać podczas tej długiej i krętej drogi to popadanie w samozachwyt i samozadowolenie. To znaczy, że wciąż nie byliśmy usatysfakcjonowani grą – nie dlatego, że jest zła – dla nas zawsze mogłaby być lepsza.

Rzeczywistość produkcyjna gier na konsole wygląda tak, że wersja premierowa musi być dostarczona na około trzy miesiące przed samą premierą. Mogliśmy wykorzystać te trzy miesiące na odpoczynek, świętowanie, albo mogliśmy stworzyć coś dodatkowego, co sprzedalibyśmy Wam jako DLC. Zamiast tego woleliśmy skupić się na udoskonaleniu gry. Zadania są bardziej zbalansowane, fabuła RPG płynniejsza, gra chodzi szybciej i jest stabilniejsza. Wierzymy też, że udało nam się wyeliminować większość błędów, które można było zauważyć we wcześniejszych wersjach gry. Tak naprawdę każdy aspekt gry został przez nas ulepszony.

W rezultacie większość pierwotnej gry zostanie zastąpiona przez patch, który będziecie mogli ściągnąć zaraz po premierze. Wiemy, że jest on spory i że zajmie to troche czasu, za co przepraszamy. Mimo to, uważamy, że po czterech latach czekania dacie nam tę odrobinę zaufania i poczekacie, aż Day 1 patch się ściągnie.

Uwierzcie – warto.
Dziękujemy za całe zaufanie, którym nas obdarzyliście przez te wszystkie lata.

W premierowym patchu, ważącym około 23 GB zawarto m.in.:

  • usprawnienia trybów skradania się,
  • usprawnienia płynności brudzenia się i niszczenia przedmiotów,
  • usprawnienia scen dialogowych,
  • usprawnienia błędów w dodatkowych zadaniach,
  • wiele optymalizacji.

Aktualizacja jest już dostępna na Steamie, na platformie PlayStation 4 powinna pojawić się najpóźniej 14 lutego, a na Xboksie One najpóźniej 16 lutego.

Sprawdź najniższe ceny gry Kingdom Come: Deliverance

Źródło: prasowe
Ocena aktualności:
Ocen: 2
Zaloguj się, by móc oceniać
mett7 (2018.02.14, 08:05)
Ocena: 2

0%
Coś im nie poszło z tą optymalizacją.
myszka91 (2018.02.14, 08:15)
Ocena: -3

67%
Ta gra to czysty dowód na to jak konsole niszczą rynek gier.
szybkaszyba (2018.02.14, 08:44)
Ocena: -1

0%
Od strony technicznej, gra pewnie będzie kandydować do miana fuszerki roku :)
Edytowane przez autora (2018.02.14, 20:13)
Kynareth (2018.02.14, 08:47)
Ocena: 8

0%
eh, miałem nadzieję kiedyś że ta gra wyjdzie tylko na PC, ale nie, oczywiście konsole konsole konsole
a co do lasów, to od Crysisa 3 i Ryse w 2013 niewiele się zmieniło graficznie, a to dzięki konsolom i wysokim cenom pecetów
KrossFyre (2018.02.14, 09:23)
Ocena: 0

0%
Kynareth @ 2018.02.14 08:47  Post: 1126406
eh, miałem nadzieję kiedyś że ta gra wyjdzie tylko na PC, ale nie, oczywiście konsole konsole konsole

Nawet się nie dziwię. 'Kąsole kąsole kąsole' to znaczna część przychodów, nawet jeśli szkodzi to graczom pecetowym.
Amitoza (2018.02.14, 09:48)
Ocena: 1

0%
No niezle polecieli z tym patchem :) praktycznie cala gra nowa, a to co na płycie jest w zasadzie alibi aby wyrobić się w czasie - zapewne głównie tekstury będą z tego używane po spatchowaniu :)
Edytowane przez autora (2018.02.14, 09:49)
Putout (2018.02.14, 09:59)
Ocena: 2

0%
Amitoza @ 2018.02.14 09:48  Post: 1126415
No niezle polecieli z tym patchem :) praktycznie cala gra nowa


kompresja. chcąc podmienić jeden plik w paczce ważącej 5gb to zazwyczaj trzeba ją rozpakowac i spakowac na nowo. i tak samo jak paczujesz coś. nikt b nie robił jakiegos zaawansowanego paczera w którym operacje na plikach trwalyby dłużej niż pobieranie tychże na przeciętnym łączu.
Ryuhoshi (2018.02.14, 10:17)
Ocena: 4

0%
mett7 @ 2018.02.14 08:05  Post: 1126398
Coś im nie poszło z tą optymalizacją.

? Na Very High 1080p pograsz nawet na 1050Ti - średnie 33fps(test na guru3d).
A prawda jest taka że i do High spokojnie możesz zejść do wyższych fps.
Już od dawna domeną gier AAA jest to, że między high/very high/ultra różnica w grafice jest ledwo zauważalna, za to framerate spada prawie o połowę.
Mało tego, powierzchowne testy pokazują że nawet 2c/4t(pentiumy, stare i3) pozwalają ci na zachowanie 60fps. Użycie vram też bardzo niskie, ledwo przekracza 2GB przy FHD, nie dobija 4GB przy 4k.
Generalnie wymagania ma dość zbliżone do Wiedźmina 3.
Edytowane przez autora (2018.02.14, 10:20)
Shagwest (2018.02.14, 10:18)
Ocena: 2

0%
Putout @ 2018.02.14 09:59  Post: 1126417
Amitoza @ 2018.02.14 09:48  Post: 1126415
No niezle polecieli z tym patchem :) praktycznie cala gra nowa


kompresja. chcąc podmienić jeden plik w paczce ważącej 5gb to zazwyczaj trzeba ją rozpakowac i spakowac na nowo. i tak samo jak paczujesz coś. nikt b nie robił jakiegos zaawansowanego paczera w którym operacje na plikach trwalyby dłużej niż pobieranie tychże na przeciętnym łączu.


Dokładnie. Wystarczy przypomnieć sobie proces patchowania 15 lat temu. Instalacja łatki do takiego Operation Flashpoint to była godzina rżnięcia dysku, rozpakowanie pliku, podmiana zawartości, ponowne pakowanie. Jeszcze trzeba było mieć sporo miejsca wolnego, by zainstalować aktualizację ważącą 5 mega.


Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2018-10-21 godz. 21:00.
Aktualności
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 11
Ważna informacja dla przyszłości pamięci 3D XPoint. 6
Tego typu konstrukcje mogą być przyszłością rynku urządzeń przenośnych. 5
Firma stawia na sztuczną inteligencję. 8
Nie jest źle, chociaż część klientów firmy będzie musiała trochę poczekać. 7
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. 9
Nvidia wprowadza na rynek kolejny model karty graficznej z rodziny Turing, tym razem wyraźnie tańszy.  35
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 43
Czyżby odświeżone nazewnictwo było zapowiedzią większych zmian? 8
O urządzeniu mówi się już od kilku miesięcy. 12
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 11
Ważna informacja dla przyszłości pamięci 3D XPoint. 6
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. 9
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 43
Dobry sprzęt do pracy i multimediów. 10
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane