Aktualność
Adrian Kotowski, Poniedziałek, 12 lutego 2018, 20:39

Ale i tak powinny być sprzedawane oddzielnie. Harold Vancol, dyrektor kreatywny studia Grab Games, w rozmowie z PlayStation Magazine UK wyraził opinię, że po premierze PS5 użytkownicy powinni rozpatrywać PSVR jako niezbędną część całej platformy. Takie myślenie ma spowodować, że na rynku będzie więcej klientów posiadających gogle wirtualnej rzeczywistości, a co za tym idzie – także więcej gier i materiałów kierowanych do takich osób.

Vancol zauważa przy tym, że choć konsola i gogle powinny być uważane za produkty nierozłączne, komplementarne, to jednak ich sprzedaż w pakiecie może być dla Sony strzałem w stopę. Klient powinien móc najpierw kupić konsolę, a następnie dokupić gogle, tak jak ma to miejsce obecnie. Zestaw byłby zbyt drogi, a dodatkowo sam cykl życia tych urządzeń ma być różny.

PlayStation VR

Pracownik Grab Games wyraźnie sugeruje, że PSVR (sprawdź najniższe ceny) będzie niezwykle istotnym sprzętem po premierze PS5. Obecnie gogle są jedynie dodatkiem i choć sprzedają się całkiem dobrze (ponad 2 mln sztuk), to dla wielu osób jest to nadal tylko ciekawostka. Samo Sony nie ukrywało zresztą, że obecna wersja PSVR to jedynie początek długiej drogi, a prawdziwy skok jakościowy na rynku VR zobaczymy dopiero w przyszłej generacji. Właśnie z tego powodu Microsoft całkowicie odpuścił sobie ten sprzęt i czeka na rozwój wypadków.

Przy okazji wypowiedzi Vancola wróciły plotki na temat samej koncepcji nowej konsoli Sony. W połowie ubiegłego roku w sieci pojawiły się informacje, że PS5 nie będzie wyposażone w APU, tak jak PS4 (sprawdź najniższe ceny), a otrzyma niezależne CPU i samodzielną kartę graficzną. Innego zdania jest Hajime Tabata, twórca Final Fantasy XV. Według niego zarówno Sony, jak i Microsoft, bardzo szybko spróbują wprowadzić granie w chmurze. Japończycy mają już zresztą swoją usługę PS Now, a Phil Spencer z firmy z Redmond nie tak dawno wspominał, że jego przedsiębiorstwo rozważa wejście na ten rynek. Problem w tym, że mamy jeszcze wypowiedź deweloperów z Polyphony Digital, którzy zapewniają, że Gran Turismo Sport będzie działać na PS5 w rozdzielczości 8K. Znając możliwości infrastruktury sieciowej Sony streaming w takim przypadku byłby raczej wykluczony. Możliwe jest za to wspieranie samej konsoli przez przetwarzanie w chmurze, tak jak będzie to miało miejsce w grze Crackdown 3, która niedługo trafi na Xboksa One.

Źródło: Segment Next
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
pythoncyb0rg (2018.02.12, 21:24)
Ocena: 12

0%
Granie w chmurze to jak granie na czyjejś konsoli, ja podziękuję.
crush (2018.02.12, 21:26)
Ocena: 7

0%
Zazwyczaj nie narzekam ale bez jaj... 'Mają być' w tytule sugeruje jakieś konkretne źródło i stanowisko, a nie jakiegoś gościa 'wyrażającego opinię'.
adammo666 (2018.02.12, 21:58)
Ocena: 6

0%
'użytkownicy powinni rozpatrywać PSVR jako niezbędną część całej platformy.' tak tak, u konkurencji kinect też miał być niezbędny, coś nie poszło. Tu będzie podobnie.
Kynareth (2018.02.13, 00:15)
Ocena: 1

0%
Aby sprzedawało się sporo lepiej, musi być wyższa rozdzielczość, mniejsza aberracja, mniejsze rozmazanie na brzegach i niższa cena vr setu. Obstawiam że kolejne PS VR trafi do sprzedaży jakiś rok po samej konsoli. Czyli pewnie PS5 2020, a gogle 2021.
petertech (2018.02.13, 00:42)
Ocena: 8

0%
Cykl życia...ciekawe co i za ile kupując konsolę i gogle będzie trzeba pierwsze wymienić ;) Granie w chmurze, abonamenty - koniec z własnością gier, kupujesz kod i...nie masz nic, płacisz 200+ za parę, paręnaście godzin. A to tylko połowa bo dochodzi DLC, mikropłatności , i inne duperele.
Skoro można tak ostro i długo dymać graczy na PC (ceny gier, brak własności, ceny kart, ramu) to dlaczego by nie zrobić tego jeśli się tylko da na konsolach ? :E
krystiankrz (2018.02.13, 09:25)
Ocena: 0

0%
Koncepcja grania w chmurze jest z jednej strony bardzo ciekawa i na pewno rozwojowa. Z drugiej może jednak ukryć bardzo ważną wadę nowej generacji konsol - będą za słabe na granie w full detalach w VR.
Devalion (2018.02.13, 10:19)
Ocena: 6

0%
PSVR mnie nie obchodzi. Mam tylko nadzieję, że PS5 będzie kompatybilne z PS4. Patrząc na to jak zaplusował MS z kompatybilnością wsteczną Xboksa, to Sony nie powinno z tego zrezgnować przy kolejnej konsoli.
duchos (2018.02.13, 13:48)
Ocena: 0

0%
Żeby grać w chmurze trzeba mieć jakieś super extra łącza, które nie pozwoliłyby odróżnić grania na żywo, a graniem przez neta 5000 km dalej od nas. Bo oczywiście piksele łatwo jest dostrzec, a co za tym idzie - lag. Kupowanie następnych 'generacji' konsol stoi pod wielkim znakiem zapytania. Bo po co mi 2 lata po premierze PS5, kupowanie PS5 Pro. Bo przecież trzeba doić graczy 2x na tym samym. I nie, PS4 Pro nie jest szczególnie lepsze od premierowej wersji. Inna sprawa jest ze Scorpio, ale to w dalszym ciągu ta sama konsola, czyli X One. Moich pieniędzy na pewno nie dostaną, za tak chciwe traktowanie klientów. Albo się wydaje kompletną konsole, albo niech przy zakupie napiszą na pudełku, że za 2 lata wydamy lepszą konsolę, która będzie kosztowała więcej i miała tylko 5% więcej mocy. Deal with it bitch.
Edytowane przez autora (2018.02.13, 13:49)
SeN81 (2018.02.13, 14:46)
Ocena: 1

0%
Devalion @ 2018.02.13 10:19  Post: 1126177
PSVR mnie nie obchodzi. Mam tylko nadzieję, że PS5 będzie kompatybilne z PS4. Patrząc na to jak zaplusował MS z kompatybilnością wsteczną Xboksa, to Sony nie powinno z tego zrezgnować przy kolejnej konsoli.

PS3 było oparte o procesor Cell który miał unikalną architekturę, w przypadku PS4 przeszli na standardowe x86. Natomiast Xbox od zawsze siedział na architekturze x86 więc kompatybilność wsteczna nie stanowiła żadnego bo to ten sam sprzęt tylko szybszy. Natomiast w przypadku PS4 żeby zapewnić wsteczną kompatybilność musieli by wsadzić do środki mini PS3 więc nie było to opłacalne ze względów ekonomicznych a i od strony technicznej nastręczało by to kłopotów. Softwareowy emulatora raczej nie wchodził w grę bo wydajność PS4 pewnie za mała. PS5 raczej pozostanie na architekturze x86 więc wątpię aby sztucznie blokowali wsteczną kompatybilność.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane