Aktualność
Bartosz Czechowicz, Środa, 17 stycznia 2018, 14:36

Krótko i na temat. Yosuke Matsuda, dyrektor generalny Square Enix, udzielił właśnie ciekawego wywiadu serwisowi Metro. Podczas rozmowy padło pytanie o bardzo kontrowersyjną ostatnio kwestię loot boksów w grach, czyli losowych pudełek z dodatkową zawartością. Szef firmy zwięźle, ale bardzo krytycznie wypowiedział się na ich temat.

"To oczywiście bardzo złe, żeby mieć loot boksy, które stoją na drodze doświadczenia gracza, albo w jakiś sposób je umniejszają" - powiedział Yosuke Matsuda. "To zdecydowanie nie jest dobra rzecz". Nietrudno domyślić się, że szef Square Enix odniósł się w ten sposób do zeszłorocznej afery z grą Star Wars: Battlefront 2. Tytuł trafił na rynek jako pełnoprawna produkcja AAA, która bynajmniej nie bazowała na modelu free-to-play, ale znalazło się w nim tyle powiązanych ze skrzynkami mikrotransakcji, że internauci szybko przyczepili mu łatkę gry typu pay-to-win. Nie tylko nowy Battlefront został zresztą ostatnio skrytykowany z powodu wymuszania dodatkowych płatności. Fala krytyki spadła też na grę Śródziemie: Cień Wojny.

Sprawdź ranking najpopularniejszych zestawów komputerowych dla graczy

Matsuda zaznaczył jednak, że nie skreśla loot boksów całkowicie. Zdaniem dyrektora generalnego Square Enix wszystko zależy od sposobu, w jaki są one implementowane. Skrzynki po prostu nie mogą w żaden sposób psuć przyjemności z rozgrywki i muszą pasować do ogólnego charakteru danej produkcji.

Losowa zawartość wciąż oczywiście może niektórych razić, ale trudno nie zauważyć, że taki plan na jej wdrażanie wygląda dużo lepiej, niż to, co zaserwowali nam twórcy Battlefronta 2. Co natomiast powinniśmy zrobić, jeśli nie chcemy mikrotransakcji w grach? Cóż, najlepiej głosować portfelami. Mówiąc krótko, nie płacić za to, co powinno być dostępne w danym tytule na starcie, a najlepiej w ogóle nie kupować produkcji, które zmuszają nas do dodatkowych płatności w nachalny sposób.

Źródło: ubergizmo
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
Ohoho:) (2018.01.17, 14:54)
Ocena: 7

0%
Szanuje
eNeSik (2018.01.17, 15:16)
Ocena: 2

0%
Jak dobrze kojarze Rise of the Tomb Raider tez mial gdzies tam sklep z jakimis loot boxami ale co ciekawe - znalazlem go jak juz skonczylem gre, pogralem troche te smieszne multi, co-op itd. Swoja droga nawet nie byl ten sklep potrzebny. Byl jedynie takim malym dodatkiem ... z ktorego powinni BRAC PRZYKLAD INNI !
Temp0 (2018.01.17, 15:23)
Ocena: 24

0%
Nie chwalcie od razu gościa po jego pierwszej wypowiedzi, bo to kolejny hipokryta, tylko bardziej cwany:
Matsuda zaznaczył jednak, że nie skreśla loot boksów całkowicie. Zdaniem dyrektora generalnego Square Enix wszystko zależy od sposobu, w jaki są one implementowane. Skrzynki po prostu nie mogą w żaden sposób psuć przyjemności z rozgrywki i muszą pasować do ogólnego charakteru danej produkcji.

Innymi słowy powiedział: 'Doić gracza trzeba umieć. Ja zrobię to w taki sposób, że jeszcze mnie będą całować po d*pie'.
Aargh (2018.01.17, 15:25)
Ocena: 15

0%
Hue hue, ale mikrotransakcje w Mankind Divided jakoś wprowadzili i im to nie przeszkadzało :E
cgdestroyer (2018.01.17, 17:11)
Ocena: 8

0%
Aargh @ 2018.01.17 15:25  Post: 1120275
Hue hue, ale mikrotransakcje w Mankind Divided jakoś wprowadzili i im to nie przeszkadzało :E


Albo rózne levele preorderów :) za to im się ostro dostało po tyłku :)
BOLOYOO (2018.01.17, 17:51)
Ocena: 6

0%
Tacy ludzie zawsze powiedzą dokładnie to, co chcesz usłyszeć, ale zostawią sobie pole do manewru ;) Szkoda czasu czytać takie wywiady.
Kapucynałke (2018.01.17, 18:52)
Ocena: 4

100%
Dobra gra aktorska przed wydaniem kolejnej części tomb raidera, posiadam wersję goty i właśnie jest tam zaimplementowanych sporo pierdół jak stroje itd, głównie do trybu survivalu ale porobili też kilka pierdołowatych mikrodlc gdyby nie to że wydali rise of the tomb raider w wersji 20 lecia to bym tego nie kupił.
... ... ... (2018.01.18, 02:53)
Ocena: 1

0%
Aargh @ 2018.01.17 15:25  Post: 1120275
Hue hue, ale mikrotransakcje w Mankind Divided jakoś wprowadzili i im to nie przeszkadzało :E

Ale lootboxami to nie one nie były z tego co kojarzę (czy źle kojarzę?), tylko wiedziałeś z góry za co konkretnie płacisz. A on tu konkretnie o lootboxach, a nie całości koncepcji mikrotransakcji :P. A mimo wszystko to dokładnie jest najgorszy element lootboxów, że możesz i rzucić 100 dolców w nie, a i tak możesz skończyć bez tego co chciałeś, w porównaniu do standardowych mikrotransakcji które choć same w sobie były słabe... przynajmniej dawały ci konkretną rzecz za ściśle określone pieniądze.
rmb89 (2018.01.18, 08:39)
Ocena: 4

0%
Z Deus Ex MD nie było takiego problemu, ponieważ mikrotransakcje sa mało inwazyjne, grę kupiłem w bundlu ze wszystkimi częściami, i to co jest dostępne w mikrotransakcjach to dodatkowa amunicja, granaty czy jakieś skórki do broni, wszystko co jest dostępne w grze normalnie ( no może poza skórkami ale kto by patrzył na to czy kolor broni jest srebrny czy kremowy). Podobne mikrotransakcje są w wielu tytułach, i to żaden problem.
Niestety Blizzard coraz bardziej idzie w mikro transakcje inwazyjne, Starcraft 2 dodatkowa kampania - płać dodatkowi bohaterzy - płać to już nie są skórki postaci tylko kontent który żeby wymaxowac osiągnięcia musisz zapłacić kasę, dodatkowo płatni bohaterowie w coopie mają przewagę nad standardowymi, podobnie Diablo 3 dodatkowa postać za 15 euro? no troche przesada tym bardziej że gra z dodatkiem kosztuje około 20 euro, fakt nie są to lootboxy ale mimo że wiesz co dostajesz to takie mikro transakcje szkodzą.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 32
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 24
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 39
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Tytuł z czasów gdy EA jeszcze stawiało przede wszystkim na grywalność. 15
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Postanowiliśmy spróbować swoich sił w nowej dla nas formie publikacji – podcaście, zapisie rozmowy. 45
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 24
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 18
Firma Dell EMC rozpoczęła sprzedaż serwerów PowerEdge z procesorami AMD Epyc. 11
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane