
Łatki na Meltdown zaczynają zbierać żniwo. Od kilku dni grający w Fortnite skarżą się na problemy z łączeniem z serwerami gry, a także z samą sieciową rozgrywką. Okazuje się, że winne są poprawki mające łatać błąd "Meltdown" w procesorach.
Firma Epic Games opublikowała wykres, na którym widać, jak zaaplikowanie poprawek programowych wpłynęło na stopień obciążenia procesorów. Ten od razu po zainstalowaniu poprawek wzrósł o około 20 p.p. Właśnie łatki dla "Meltdown" mają stać za kłopotami graczy.
Firma z jednej strony zastrzega, że problemy mogą utrzymywać się w nadchodzących dniach, a z drugiej zapewnia, że już współpracuje ze swoimi partnerami (dostawcami usług chmurowych) próbując rozwiązać problemy i zabezpieczyć się na przyszłość. Nie można wykluczyć tego, że także w przypadku innych gier mogą pojawiać się podobne problemy.
- Dark Souls Remastered - wymagania sprzętowe i promocja dla graczy PC 10
- Pillars of Eternity II: Deadfire - zawartość wersji pudełkowych i plany dotyczące dodatków 13
- StarCraft 2 dostaje płatne mody 12
- GOG wprowadza profile użytkowników 11
- Valve przejęło Campo Santo - studio stojące za grą Firewatch 8
- Satellite Reign za darmo w Humble Store 8
- Serious Sam 4: Planet Badass oficjalnie zapowiedziany 11
- Pro Evolution Soccer traci oficjalną licencję na Ligę Mistrzów 10
- Juniper Research: wartość rynku lootboksów i skórek z gier przekroczy do 2022 roku 50 mld dolarów 22
- Dark Souls Remastered - wymagania sprzętowe i promocja dla graczy PC 10
- Satellite Reign za darmo w Humble Store 8
- GOG wprowadza profile użytkowników 11
- StarCraft 2 dostaje płatne mody 12
- Valve przejęło Campo Santo - studio stojące za grą Firewatch 8
- Pillars of Eternity II: Deadfire - zawartość wersji pudełkowych i plany dotyczące dodatków 13
- Valve przejęło Campo Santo - studio stojące za grą Firewatch 8
- Satellite Reign za darmo w Humble Store 8
- StarCraft 2 dostaje płatne mody 12
- GOG wprowadza profile użytkowników 11
- Pillars of Eternity II: Deadfire - zawartość wersji pudełkowych i plany dotyczące dodatków 13
- Dark Souls Remastered - wymagania sprzętowe i promocja dla graczy PC 10
- Far Cry 5 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 43
- Final Fantasy XV Windows Edition – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 65
- Call of Duty: WWII – konsole kontra PC 56
- Call of Duty: WWII – test wydajności kart graficznych i procesorów 53
- Forza Motorsport 7 – test wydajności procesorów i kart graficznych [AKTUALIZACJA – sprawdzamy nowsze sterowniki] 94
- Project Cars 2 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 52
- Destiny 2 beta – pierwsze wrażenia 29
- Fortnite – test wydajności procesorów i kart graficznych 44
- Najlepsze gry listopada i grudnia 2016 roku 18
- Call of Duty: WWII – test wydajności kart graficznych i procesorów 53
- Far Cry 5 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 43
- Forza Motorsport 7 – test wydajności procesorów i kart graficznych [AKTUALIZACJA – sprawdzamy nowsze sterowniki] 94
- Project Cars 2 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 52
- Fortnite – test wydajności procesorów i kart graficznych 44
- Final Fantasy XV Windows Edition – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 65
- Call of Duty: WWII – konsole kontra PC 56
- Destiny 2 beta – pierwsze wrażenia 29
- Forza Motorsport 7 – test wydajności procesorów i kart graficznych [AKTUALIZACJA – sprawdzamy nowsze sterowniki] 94
- Fortnite – test wydajności procesorów i kart graficznych 44
- Call of Duty: WWII – test wydajności kart graficznych i procesorów 53
- Project Cars 2 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 52
- Far Cry 5 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 43
- Final Fantasy XV Windows Edition – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów 65
- Destiny 2 beta – pierwsze wrażenia 29
- Call of Duty: WWII – konsole kontra PC 56
0%
0%
Ogólne podsumowanie wątku z forum:
Aktualizacja samego Windowsa - Nie wpływa na wydajność typowego Kowalskiego w PC.
Aktualizacja Windowsa + Bios płyty - 1-4% spadki w benchmarkach, oraz w grach.
Intel ma 3 luki w swoich prockach
Amd jedną lukę.
Wyniki:
https://www.youtube.com/watch?v=JbhKUjPRk5Q
0%
0%
Ogólne podsumowanie wątku z forum:
Aktualizacja samego Windowsa - Nie wpływa na wydajność typowego Kowalskiego w PC.
Aktualizacja Windowsa + Bios płyty - 1-4% spadki w benchmarkach, oraz w grach.
Intel ma 3 luki w swoich prockach
Amd jedną lukę.
Wyniki:
https://www.youtube.com/watch?v=JbhKUjPRk5Q
0%
W single playerowych może nie być dużej różnicy, ale w multi to już inna rozmowa, bo tu poza naszym kompem wchodzi jeszcze serwer, i o ile u nas łatka może na wydajność nie wpłynąć zbytnio, o tyle na obciążonych serwerach już sprawa będzie wyglądała inaczej, co zresztą widać w przypadku Fortnite.
0%
Ogólne podsumowanie wątku z forum:
Aktualizacja samego Windowsa - Nie wpływa na wydajność typowego Kowalskiego w PC.
Aktualizacja Windowsa + Bios płyty - 1-4% spadki w benchmarkach, oraz w grach.
Intel ma 3 luki w swoich prockach
Amd jedną lukę.
Wyniki:
https://www.youtube.com/watch?v=JbhKUjPRk5Q
Niektórzy youtuberzy robili testy wraz z temp. oraz innymi parametrami, w ja u siebie. Nie zanotowałem niczego nowego.
0%
0%
Mechanizm ochronny KPTI (inaczej KVA) po zaaplikowaniu łatki na procesorach AMD nie uruchamia się, więc póki co spowolnienia nie ma.
Jednakże gruba większość chmur jest na Intelach, więc bardzo dużo ludzi to odczuje.
Ciekawostka - łatka od MS potrafi wykorzystywać PCID aby zminimalizować wpływ na wydajność, jest tylko taki problem, że CPU musi go wspierać oraz i tak nie działa on po stronie wirtualnej maszyny, tylko po stronie hosta. Więc i tak za dużo to nie daje dla takich chmur, gdzie wszystko jest wirtualną maszyną.
0%
AMD nie jest zbyt popularne w serwerach. Co do komputerów domowych to masz to w poprzednich newsach : )
0%