Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 2 stycznia 2018, 18:01

GTA V nie mogło zabraknąć. Właściciele platformy Steam podsumowują 2017 rok prezentując zestawienie bestsellerów minionych 12 miesięcy. Przygotowano kilka różnych list, dzięki czemu możemy przyjrzeć choćby, jak radziły sobie gry z programu wczesnego dostępu, czy produkcje VR. Możemy ponadto przejrzeć zestawienie tytułów z największą liczbą graczy grających jednocześnie.

Zacznijmy jednak od ogólnego rankingu bestsellerów. Valve przygotowało ranking na podstawie dochodów brutto, a nie liczby sprzedanych sztuk, co tłumaczy obecność na liście dwóch gier free-to-play. Przygotowano cztery progi, do których przypisano gry: platyna, złoto, srebro i brąz. Poza tym nie robiono konkretnej listy z zajmowanymi przez gry pozycjami, więc nie jest jasne, która wygenerowała największy przychód. Co prawda, ze względu na gigantyczną sprzedaż PUBG można zakładać, że to właśnie ta gra zajęła pierwsze miejsce, ale nie ma na to po prostu potwierdzenia.

Bestsellery 2017 na Steam

Bestellery 2017 roku na platformie Steam:

  • H1Z1,
  • PUBG,
  • Ark Survival Evolved,
  • Dota 2,
  • Warframe,
  • Divinity Original Sin II,
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands,
  • Wiedźmin 3: Dziki Gon,
  • GTA V,
  • Rocket League,
  • CS: GO,
  • Rainbow Six Siege.

Każdy zainteresowany może ponadto sprawdzić, jakie były najchętniej kupowane nowe gry wydane w 2017 roku. Valve posegregowało je miesiącami premiery i ponownie brano pod uwagę dochody brutto. Poniżej znajdziecie natomiast platynowe listy dla najlepszych gier VR i produkcji wprowadzonych dzięki programowi wczesnego dostępu.

Bestsellery VR:

  • Audioshield,
  • SuperHot VR,
  • Arizona Sunshine,
  • Tilt Brush,
  • Hot Dogs, Horseshoes & Hand Granades,
  • Onward,
  • Space Pirate Trainer,
  • Gorn,
  • Rick and Morty: Virtual Rick-ality,
  • Job Simulator,
  • Raw Data,
  • Fallout 4 VR.

Bestsellery wśród gier, które w 2017 roku opuściły program wczesnego dostępu:

  • PUBG,
  • Divinity Original Sin 2,
  • The Long Dark,
  • Slime Rancher,
  • Portal Knights,
  • Battlerite,
  • Torment: Tides of Numenera,
  • UEBS,
  • Everspace,
  • Day of Infamy,
  • Endless Space 2,
  • Ark Survival Evolved.

Na koniec pozostały jeszcze tytuły, przy których gracze bawili się najchętniej. W poniższym zestawieniu znalazły się gry, w które jednocześnie grało co najmniej 100 tysięcy użytkowników Steama:

  • Warframe,
  • PUBG,
  • Rainbow Six Siege,
  • Ark Survival Evolved,
  • H1Z1,
  • PayDay 2,
  • CS:GO,
  • GTA V,
  • Dota 2.

Sprawdź styczniowy ranking najpopularniejszych gier dostępnych w polskich sklepach

Źródło: Steam
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
crush (2018.01.02, 18:07)
Ocena: 11

33%
Cieszy mnie Divinity bo pokazuje, że jednak nadal jest przyzwoite zainteresowanie takimi tytułami.
Makavcio2 (2018.01.02, 18:26)
Ocena: 6

0%
crush @ 2018.01.02 18:07  Post: 1116930
Cieszy mnie Divinity bo pokazuje, że jednak nadal jest przyzwoite zainteresowanie takimi tytułami.
Twórcom trzeba przyznać, że odwalili kawał naprawdę dobrej roboty. Zwłaszcza pod względem systemu walki, bo we wszystkich tytułach tego typu w ostatnim czasie był on zły lub gorszy. W Divinity jest niezła fabuła (pomimo kretyńskiego zawiązania, o którym na szczęście szybko się zapomina), cudowna momentami grafika, interesujący rozwój postaci i w miarę dobry balans (chociaż przywoływanie i tak pozwala przyciąć komara w czasie walki). Gdyby tylko poprawili międzymordzie i rękodzieło, byłby godny rywal największych tytułów z gatunku.
yendrek (2018.01.02, 18:33)
Ocena: 3

0%
Do tych przychodów brutto ze sprzedaży gier powinni dodać przychody z mikropłatności. To by dopiero była lista best-seller... sorry, best-robber'ów.
Makavcio2 (2018.01.02, 18:36)
Ocena: 5

0%
yendrek @ 2018.01.02 18:33  Post: 1116937
Do tych przychodów brutto ze sprzedaży gier powinni dodać przychody z mikropłatności. To by dopiero była lista best-seller... sorry, best-robber'ów.
Dlaczego 'best-robberów'? Jak ludzie chcą płacić, to niech płacą. Sam tego nigdy nie kupię, ale dlaczego mam zabraniać ludziom, którym taki model się podoba? Przecież gdyby się ludziom nie podobał, to by nie kupowali, a sam w swoim wpisie przyznajesz, że ten model sprzedaje się świetnie.
Telvas (2018.01.02, 18:46)
Ocena: 3

0%
GTA-sraTA... WIEDŹMIN!!! :D

P.S. Mnie bardzo cieszy w Top Sellers (ranga 'Bronze', której nie ma w newsie) obecność perełki, jaką jest Subnautica. Dawno nie wsiąkłem w żadną grę tak, jak w połowie tego roku zdarzyło mi się przepaść na kilka dni przy Subnautice. Niesamowity klimat, zadziwiająca kompletność i bezproblemowość jak na tytuł Early Access. Poza tym to chyba pierwszy sandbox z tak ciekawą fabułą (ooops, to że gra ma fabułę już samo w sobie jest spoilerem :D). Do tego piękno, świeżość i radocha wodnego świata... Polecam, nawet w pełnej cenie!
Telvas (2018.01.02, 18:53)
Ocena: 8

0%
Makavcio2 @ 2018.01.02 18:36  Post: 1116941
yendrek @ 2018.01.02 18:33  Post: 1116937
Do tych przychodów brutto ze sprzedaży gier powinni dodać przychody z mikropłatności. To by dopiero była lista best-seller... sorry, best-robber'ów.
Dlaczego 'best-robberów'? Jak ludzie chcą płacić, to niech płacą. Sam tego nigdy nie kupię, ale dlaczego mam zabraniać ludziom, którym taki model się podoba? Przecież gdyby się ludziom nie podobał, to by nie kupowali, a sam w swoim wpisie przyznajesz, że ten model sprzedaje się świetnie.

Tak, ale nie wiesz, czy mikropłatności psują grę, dopóki jej nie kupisz i nie posiedzisz w niej tak z 10 godzin... Ew. nie zrobisz porządnego researchu w sieci... Czasem jest tak, ze pierwsze 100 godzin jest super, a dopiero potem, gdy już pokochasz grę i zżyjesz się ze społecznością i tym co osiągnąłeś - okazuje się, że albo płacisz, albo spadasz na margines.
crush (2018.01.02, 19:05)
Ocena: 9

33%
Makavcio2 @ 2018.01.02 18:36  Post: 1116941
Dlaczego 'best-robberów'? Jak ludzie chcą płacić, to niech płacą. Sam tego nigdy nie kupię, ale dlaczego mam zabraniać ludziom, którym taki model się podoba? Przecież gdyby się ludziom nie podobał, to by nie kupowali, a sam w swoim wpisie przyznajesz, że ten model sprzedaje się świetnie.

Bo to potrafi zepsuć balans rozgrywki.
A jak pokazał poprzedni rok zaczyna się to wkradać do produkcji dla pojedynczego gracza.
W Shadow of War było to ewidentne i obawiam się czasów gdzie codziennością staną się wątpliwości czy poziom trudności jest uczciwy i wynika z założeń gry czy jest sztucznie nałożony żeby nakierować na rozwiązanie w postaci - 'zapłać, po co się męczyć'.

Do tej pory byłem jak najbardziej za kosmetyką, nawet w tytułach nie F2P. Czas pokazał, że palec nie wystarczył i próbują wyrwać całą rękę.
Putout (2018.01.02, 19:21)
Ocena: 12

0%
miło widzieć Wiedźmina po ponad 2 latach od premiery. widac dobra gra potrafi długo na siebie zarabiać
KaFeR (2018.01.02, 22:02)
Ocena: 0

0%
'BESTSELERY' , qrwa nie długo w ogóle nic nie będę kumał
https://youtu.be/ykRErInxwro?t=1m15s
BOLOYOO (2018.01.03, 06:37)
Ocena: 1

0%
Wiedźmin miał taką samą promocyjną cenę jak na GOG, więc nawet ja się skusiłem. Jak dla mnie to był rewelacyjny zakup, a co dopiero dla zagranicznych konsumentów.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane