aktualności

Statystyki rynku gier wideo w 2017 roku

10
21 grudnia 2017, 17:03 Adrian Kotowski

Segment gier PC ma się bardzo dobrze. Serwis GamesIndustry.biz przedstawił raport dotyczący światowego rynku gier w mijającym 2017 roku. Poznaliśmy sporo interesujących danych, w tym choćby udział konkretnych platform i form sprzedaży w globalnych przychodach, a także sporo ciekawostek dotyczących choćby rynku VR, czy popularności esportu. 

Według informacji, jakie podał portal GamesIndustry.biz, wartość całego rynku gier w 2017 roku wyniosła 116 mld dolarów, co oznacza wzrost o 10,7 procent rok do roku. Dominującą platforma są urządzenia mobilne, które odpowiadały aż za 43 procent wspomnianej wyżej kwoty. Tutaj widać też największy wzrost względem poprzednich dwunastu miesięcy – przychód na poziomie 50,4 mld dolarów był wyższy rok do roku aż o 23,3 procent.

Rynek gier w 2017 roku

Z naszej perspektywy ciekawsze są jednak dwa pozostałe segmenty, a więc PC i konsole. Ich przychody były do siebie bardzo podobne i wyniosły odpowiednio 32,3 mld dolarów i 33,3 mld dolarów. W przypadku komputerów osobistych na wynik złożyło się 27,1 mld dolarów ze sprzedaży gier pudełkowych i cyfrowych oraz 5,2 mld z gier przeglądarkowych. Należy zauważyć, że te drugie zanotowały o ponad 9 procent gorszy wynik niż rok wcześniej.

Jeśli zaś chodzi o same formy dystrybucji, to na PC króluje oczywiście „cyfra”. Trend ten utrzymuje się od dłuższego czasu i w kolejnych latach pudełka będą jeszcze bardziej tracić na znaczeniu. Jest to też związane z tym, co dzieje się w segmencie konsolowym. W ostatnim bastionie dystrybucji fizycznej aż 2/3 przychodów wygenerowała sprzedaż cyfrowa. Jeszcze kilka lat temu byłoby to nie do pomyślenia.

Rynek gier w 2017 roku

Ciekawie prezentuje się wykres przedstawiający udział nowych marek w zestawieniu tytułów, które zostały wydane przez konkretne firmy w mijającym roku. Tutaj liderem jest Nintendo, które wyprzedziło Sony i, co ciekawe, znany z „odgrzewanych kotletów” Ubisoft. Zera przy Activision, Microsofcie i EA mówią więcej niż tysiąc słów.

Raport GamesIndustry.biz wskazuje też, że choć gry VR nie są w stanie równać się pod względem przychodów z największymi markami klasy AAA, to i tak można na nich dobrze zarobić. Co ciekawe, pomimo większej popularności PlayStation VR (sprawdź najniższe ceny) to tytuły wydawane na PC mają lepszą sprzedaż. Aż 4 na 5 podanych produkcji wygenerowało przychód powyżej 2 mln dolarów. W przypadku PSVR takim wynikiem może pochwalić się tylko jedna gra.

Rynek gier w 2017 roku

Na liście ciekawostek znajdziemy:

  • pula wszystkich nagród w turniejach esportowych w 2017 roku wyniosła prawie 106 mln dolarów,
  • w zaledwie 9 miesięcy sprzedano 10 mln konsol Nintendo Switch (sprawdź najniższe ceny),
  • tylko w ciągu mijającego roku na wsparcie twórców gry Star Citizen wpłacono 32,87 mln dolarów,
  • platforma Tencent, będąca odpowiednikiem Steama dla Chińczyków, jest pierwszym azjatyckim podmiotem z branży IT, którego kapitalizacja rynkowa przekroczyła 500 mld dolarów,
  • najwyżej ocenianą grą w tym roku jest Zelda: Breath of the Wild (sprawdź najniższe ceny) – jej średnia to aż 97/100,
  • najniżej ocenianym tytułem z wynikiem 17/100 został natomiast Vroom in the Night Sky,
  • GTA V (sprawdź najniższe ceny) sprzedało się już w nakładzie 85 mln sztuk (i nadal się sprzedaje).

Z pełnym raportem możecie zapoznać się przechodząc na tę stronę

Rynek gier w 2017 roku

Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912017.12.21, 17:46
top kek, EA to zero.
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2017.12.21, 21:35
12#2
Jak to? Przecież od ekspertów wiem, że rynek PC upada?
Tak z bratniej branży Intel też jest na skraju bankructwa.

Znowu PCL podaje #FAKENEWS.
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2017.12.21, 22:31
-2#3
crush @ 2017.12.21 21:35  Post: 1115628
Jak to? Przecież od ekspertów wiem, że rynek PC upada?


Można powiedzieć że rynek gier PC się przebranżowił, teraz to produkcje pokroju playerunknown, overwatch, MMO, CS, te idiotyczne MOBY itp tam są miliony graczy. W zwykłe gry jednak większość gra na konsolach.
AmphilyonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amphilyon2017.12.22, 00:32
nie poprę tego danymi, ani niczym, ale imo na kompach gra więcej ludu niż na konsolach, zliczając te wszystkie top PC multi-esportowe wiecznie żywe gry typu CS, OV, SC2, LOL, DotA2, Playerunknow + wszelkie popularne mmo czy chociażby minecraft itd, to wydaje mi się że przy tym stricte konsolowy rynek jest w znacznej mniejszości, zarówno pod względem ilości ludzi grających jak i hajsu z tego (f2p-micro-skiny i pierdoły)

Dlatego nie dziwię się np Valve, że stoją przy steamie i only PC, oni tam taką kasę robią że głowa mała, i zliczając zapewne wszystkie exy z konsol ps4\ps3\x'klocki itd to wyszło by przy tym mało...
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2017.12.22, 01:59
vibovit @ 2017.12.21 22:31  Post: 1115641

Można powiedzieć że rynek gier PC się przebranżowił, teraz to produkcje pokroju playerunknown, overwatch, MMO, CS, te idiotyczne MOBY itp tam są miliony graczy. W zwykłe gry jednak większość gra na konsolach.

A mimo to większość tych zwykłych gier dalej wychodzi na PC.
moniek92Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
moniek922017.12.22, 07:34
#1 vr games - polska produkcja ;)
arczi79Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arczi792017.12.22, 15:24
1. Największa porażka w statystykach - wysoka pozycja EA w sprzedaży
2. Największy pozytyw statystyk - pierwsze miejsce Super Hot (PL!!!) w kategorii VR
3. Najbardziej progresywny dział statystyk - VR! (rok temu chyba nawet nie było takiej kategorii).
*Konto usunięte*2017.12.22, 17:35
vibovit @ 2017.12.21 22:31  Post: 1115641
crush @ 2017.12.21 21:35  Post: 1115628
Jak to? Przecież od ekspertów wiem, że rynek PC upada?


Można powiedzieć że rynek gier PC się przebranżowił, teraz to produkcje pokroju playerunknown, overwatch, MMO, CS, te idiotyczne MOBY itp tam są miliony graczy. W zwykłe gry jednak większość gra na konsolach.

jest w tym dużo racji. Lepszej jakości gry coraz częściej widać na konsolach. Patrząc na jakość gry PUG (?) widać jakie są standardy.... Nie odmawiając tej grze grywalności i w ogóle... Jej poziom wizualny i techniczny jest fatalny. Zakres animacji jak z Fallouta 3. Późna epoka kamienia łupanego.
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2017.12.22, 18:54
Do SP oczywiście nie ma co porównywać.
A MP? Skala. To ma trafiać do jak największego grona odbiorców.

Ale zgadza się, że jeżeli chodzi o singlowe AAA wygląda na to, że konsola Sony to jest i będzie najlepszy wybór jeśli ktoś jest w stanie pogodzić się z minusami platformy.
*Konto usunięte*2017.12.25, 10:35
Ciekawe czy te statystyki sa prawdziwe ;). Jakoś nie wierzę, że PC jest na równi z konsolowym rynkiem. W USA czy w Azji to konsole sa podstawą do grania.

Trzeba poczekać na inne analizy :). Pewnie wyjdzie zupełnie inaczej.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1