aktualności

Crytek pozywa twórców gry Star Citizen

17
14 grudnia 2017, 13:47 Adrian Kotowski

Cloud Imperium Games miało złamać postanowienia kontraktu. Crytek złożył w sądzie okręgowym w Kalifornii pozew przeciwko twórcom Star Citzen, zarzucając im niezgodne z umową wykorzystanie silnika CryEngine. Powód twierdzi też, że Cloud Imperium Games niedostatecznie wywiązało się z promowania i prezentacji informacji o twórcy silnika.

Crytek zarzuca swojemu byłemu partnerowi biznesowemu, że złamał umowę licencyjną na wykorzystanie silnika, używając go w swoich dwóch grach, a nie jednej, jak początkowo zakładano. Wynika to z tego, że razem ze Star Citizen tworzony jest też powiązany z nim projekt Squadron 42, który będzie sprzedawany oddzielnie. To najpoważniejszy zarzut, ale są też inne.

Star Citizen

Cloud Imperium Games miało naruszyć postawienia dotyczące wykorzystania znaków towarowych należących do Cryteka, w tym logo silnika CryEngine. Najpierw firma niedostatecznie informowała o użyciu rozwiązań swojego partnera, a później, już po przesiadce na Amazon Lumberyard, nadal stosowała w materiałach marketingowych zapisy sugerujące, że cały czas używa starszego oprogramowania. Tutaj sprawa wydaje się być bardzo zawiła, bo sam silnik Lumberyard bazuje właśnie na CryEngine.

Ostatni zarzut dotyczy ukrywania informacji o modyfikacjach wprowadzonych w silniku. Cloud Imperium Games miało udostępniać Crytekowi wszystkie dane dotyczące zmian oraz napotkanych przez studio błędów. Dzięki temu twórcy CryEngine mogliby dopracować swoje rozwiązanie i ulepszyć je z myślą o innych deweloperach.

Za te wszystkie przewinienia Crytek żąda 75 tysięcy dolarów i zakazu wykorzystania swojego kodu w grach Star Citizen i Squadron 42. Dodatkowo chce też otrzymać udział w zyskach ze sprzedaży obu wymienionych tytułów. Cloud Imperium Games odpowiedziało już na te zarzuty twierdząc, że pozew nie ma żadnego sensownego uzasadnienia, a firma będzie odpierała atak Cryteka w sądzie. Wygląda na to, że szykuje się długa i ciekawa batalia.

Źródło: Gamasutra
Pawelek6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pawelek62017.12.14, 13:59
32#1
A ludzie nadal pompują kasę w tą grę widmo...
kamilordZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kamilord2017.12.14, 14:05
-12#2
crytek tez chce sie zalapac na tort :D
Kaszak696Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kaszak6962017.12.14, 14:17
11#3
Dodatkowo chce też otrzymać udział w zyskach ze sprzedaży obu wymienionych tytułów.


Znaczy, że Crytek nic nie chce? :E
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2017.12.14, 14:39
19#4
Jak zakaz wykorzystywania kodu w grach i jednocześnie zyski z tych gier?

Poza tym nie jest tajemnicą, że Crytek ma problemy finansowe.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2017.12.14, 14:48
17#5
Na biednego nie trafiło. Wystarczy zrobić jedną dodatkową ściepę.
terminat0rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
terminat0r2017.12.14, 14:49
11#6
Najwiekszy scam historii gejmingu. Ta gra nigdy nie wyjdzie. Ale oczywiscie idioci dalej beda ladowac w to hajs
KowaliksZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowaliks2017.12.14, 14:57
-7#7
Pawelek6 @ 2017.12.14 13:59  Post: 1114192
A ludzie nadal pompują kasę w tą grę widmo...

terminat0r @ 2017.12.14 14:49  Post: 1114207
Najwiekszy scam historii gejmingu. Ta gra nigdy nie wyjdzie. Ale oczywiscie idioci dalej beda ladowac w to hajs

ALPHA 3.0 ma w tej chwili więcej contentu niż niektóre rynkowe AAA. Worldbuilding też już jest na poziomie. Brakuje tylko szerszej dostępności graczy (testy 3.0 sa dla ograniczonej liczby graczy.
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2017.12.14, 15:02
terminat0r @ 2017.12.14 14:49  Post: 1114207
Najwiekszy scam historii gejmingu. Ta gra nigdy nie wyjdzie. Ale oczywiscie idioci dalej beda ladowac w to hajs

Gra raczej wyjdzie. Może za dwa lata, może za 4. Już mają przecież nawet ok działającą alphę.
Inna sprawa, że raczej nie ma się co spodziewać jakiegoś szału.

Swoją drogą to ile ludzie forsy wyrzucają w niewydaną jeszcze i nie wiadomo do końca jaką grę to się w głowie nie mieści. Bo jeszcze mogę zrozumieć (w jakimś tam stopniu) inwestowanie w jakieś MMO w które się lubi grać, ale setki dolców ładować w kota w worku...
terminat0rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
terminat0r2017.12.14, 16:28
iwanme @ 2017.12.14 15:02  Post: 1114212

Gra raczej wyjdzie. Może za dwa lata, może za 4. .

Gdy przez 6 lat tlukli alphe do dzis, watpie zeby gra wyszla za 2 lata. Nawet beta nie wyszla ani nie zapowiadali kiedy bedzie a Ty z pewnoscia twierdzisz ze gra wyjdzie.

Rozumiem ze frajda w tych czasach jest dac komus hajs i czekac 10 lat na wyjscie gry? Pytanie jest czy ludzie w ogole mysla czy lubia byc traktowani jak idioci.
BOLOYOOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BOLOYOO2017.12.14, 17:09
-5#10
terminat0r @ 2017.12.14 14:49  Post: 1114207
Najwiekszy scam historii gejmingu. Ta gra nigdy nie wyjdzie. Ale oczywiscie idioci dalej beda ladowac w to hajs


Żebyś się nie zdziwił, bo póki co, to zapowiada się na najbardziej ambitną grę w historii, a nie oszustwo ;)
Zaloguj się, by móc komentować
1