Aktualność
Bartosz Czechowicz, Środa, 13 grudnia 2017, 17:37

Firma walczy o klientów. Microsoft znacznie obniżył ceny sprzedawanych przez siebie gogli wirtualnej rzeczywistości. Chodzi o sprzęt, który partnerzy firmy przygotowali w ramach inicjatywy Windows Mixed Reality. Dla wielu osób to dobra okazja, żeby przetestować urządzenia promowane przez producenta z Redmond.

Z udostępnionych w sieci materiałów wynika, że obniżki doczekało się pięć modeli. Bardzo korzystanie wyglądają teraz headsety dostarczone na rynek przez Acera i Lenovo, które z 399 dolarów przeceniono na... 199 dolarów. Oba urządzenia wyposażono w dwa ekrany o rozdzielczości 1440 x 1440 pikseli, a same gogle oferują maksymalną częstotliwość odświeżania na poziomie 90 Hz i 105-stopniowe pole widzenia. Przeceny o 200 dolarów doczekały się też produkty Della i HP, które teraz można kupić za 250 "zielonych". Microsoft postanowił obniżyć również cenę gogli Samsung Odyssey, chociaż tutaj nie mamy już do czynienia z tak spektakularną obniżką. Za sprzęt, zamiast 499, zapłacimy teraz 449 dolarów.

Oculus Rift - sprawdź ceny

HTC Vive - sprawdź ceny

Niestety, omawiane w tekście ceny nie dotyczą polskiej wersji sklepu producenta z Redmond. Dostępna u nas oferta wciąż bowiem nie zawiera headsetów przygotowanych z myślą o Windows Mixed Reality. Szkoda, ale niewykluczone, że sytuacja zmieni się w przyszłości i sprzęt na stronie Microsoftu niedługo będziemy można kupić także u nas. Skoro firma sprzedaje u nas m.in. Xboksa One X i komputery Surface, to dlaczego nie miałaby zrobić tego samego z goglami VR? Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że sprzęt ma naprawdę spory potencjał i, przy odpowiednim zaangażowaniu ze strony deweloperów, może podbić rynek.

Źródło: gsmarena
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
Atak_Snajpera (2017.12.13, 18:17)
Ocena: 1

0%
Te gogle są najgorsze ze wszystkich dostępnych na rynku. Na youtubie jest wiele obiektywnych recenzji tego 'bieda VR'.
Giovanne (2017.12.13, 20:24)
Ocena: 2

0%
Atak_Snajpera @ 2017.12.13 18:17  Post: 1114010
Te gogle są najgorsze ze wszystkich dostępnych na rynku. Na youtubie jest wiele obiektywnych recenzji tego 'bieda VR'.

Po pierwsze to jest kilka modeli nie jeden. Niektóre są gorsze, ale nie nazwał bym ich ''bieda VR''. Jakby nie patrzeć mają wyższą rozdzielczość od Vive i Oculusa. W przypadku gogli od Samsunga (HMD Odyssey) jest nie tylko wyższa rozdzielczość ale też ciekawszy uchwyt i wbudowane słuchawki (czego nie ma w podstawce w Vive).
Same gogle MR mają czasami problem z trackingiem, ale to w specyficznych przypadkach, lecz znowu są bardzo proste w podłączeniu, bo tylko jedno USB 3.0 i HDMI, bez żadnych zewnętrznych sensorów.
liko (2017.12.13, 21:24)
Ocena: 5

0%
Ceny nie dotyczą polski bo headsetów nie ma... Zdanie stulecia 🤣🤣🤣
kristoflampart (2017.12.13, 21:33)
Ocena: -1

0%
Ale po co to w ogóle jest? Jakie jest tego sensowne zastosowanie?
powerzx (2017.12.13, 22:10)
Ocena: 1

0%
Czy te gogle moga zastapic monitor? Czy obraz jest wyswietlany takze w 'BIOS', czy moze potrzebne sa sterowniki w Windows?
dzapan (2017.12.14, 04:03)
Ocena: 3

0%
powerzx @ 2017.12.13 22:10  Post: 1114064
Czy te gogle moga zastapic monitor? Czy obraz jest wyswietlany takze w 'BIOS', czy moze potrzebne sa sterowniki w Windows?

Mogą tak samo zastąpić monitor, jak kinect zastąpił klawiatury, myszy i pady.
Giovanne (2017.12.14, 08:34)
Ocena: 0

0%
kristoflampart @ 2017.12.13 21:33  Post: 1114060
Ale po co to w ogóle jest? Jakie jest tego sensowne zastosowanie?

Gogle VR są po to by ''przenieść'' użytkownika do wirtualnego świata, a zastosowania to obecnie głównie rozrywka. Gry, wirtualne doświadczenia i filmy 360°.

powerzx @ 2017.12.13 22:10  Post: 1114064
Czy te gogle moga zastapic monitor? Czy obraz jest wyswietlany takze w 'BIOS', czy moze potrzebne sa sterowniki w Windows?

Potrzebne są sterowniki w windows. Na upartego w specyficznych przypadkach mogą zastąpić monitor, ale przez obecnie dość niską rozdzielczość gogli jest to mało praktyczne.
Ogólnie nie takie jest przeznaczenie tych gogli, by miały zastępować cokolwiek, one służą do wirtualnej rzeczywistości.

Oculus właśnie wprowadza nowe menu które bardziej przypomina obsługę wielu monitorów, ale to nadal służy jedynie do zabawy:
https://youtu.be/SvP_RI_S-bw
https://youtu.be/sMjlM5vFSA0
Atak_Snajpera (2017.12.14, 10:56)
Ocena: 1

0%
Giovanne @ 2017.12.13 20:24  Post: 1114035
Atak_Snajpera @ 2017.12.13 18:17  Post: 1114010
Te gogle są najgorsze ze wszystkich dostępnych na rynku. Na youtubie jest wiele obiektywnych recenzji tego 'bieda VR'.

Po pierwsze to jest kilka modeli nie jeden. Niektóre są gorsze, ale nie nazwał bym ich ''bieda VR''. Jakby nie patrzeć mają wyższą rozdzielczość od Vive i Oculusa. W przypadku gogli od Samsunga (HMD Odyssey) jest nie tylko wyższa rozdzielczość ale też ciekawszy uchwyt i wbudowane słuchawki (czego nie ma w podstawce w Vive).
Same gogle MR mają czasami problem z trackingiem, ale to w specyficznych przypadkach, lecz znowu są bardzo proste w podłączeniu, bo tylko jedno USB 3.0 i HDMI, bez żadnych zewnętrznych sensorów.


Na tle tego to jest last gen VR.
https://www.youtube.com/watch?v=JuVWs9IZIvk&t=5s
Druga sprawa to beznadziejne kontrolery. Wszędzie narzekają na ich tandetne wykonanie i ergonomie. Najlepiej pod tym zględem wypadają oculusowe odpowiedniki.
Giovanne (2017.12.14, 12:29)
Ocena: 1

0%
@Atak_Snajpera
Trzymam kciuki z a Pimaxa 8K, ale jestem sceptyczny. Ich poprzednie gogle też miały być super, a wyszło jak wyszło pomimo ekranu 4K.
Tutaj też są spore obietnice, marketingowe 8K i po sukcesie ze zbiórką pojawiają się kolejne, jak śledzenie wzroku i inne dodatki. Żeby nie wyszedł z tego kolejny Star Citizen...

Co do kontrolerów dla MR to faktycznie gdy oglądam porównania to wypadają najsłabiej, ale bez jakiejś mega krytyki jaką Ty tu urządzasz. Widzę, że dla Ciebie coś jest albo super, albo beznadziejne. Myślę, że każde z tych gogli ma swoje słabsze i lepsze strony i warto brać je pod uwagę decydując się na któreś.

Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Informację ujawnił jeden ze współzałożycieli firmy.  0
Niespodziewana wiadomość. 14
Poprawiona wersja wolna od efektu screen-door. 8
Czyżby za kilka miesięcy miała rozpocząć się prawdziwa, smartfonowa rewolucja? 16
Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca tego roku. 13
Smartfon zadebiutuje dzień wcześniej, ale nie to jest najważniejsze. 6
Nvidia wprowadza na rynek kolejny model karty graficznej z rodziny Turing, tym razem wyraźnie tańszy.  35
Czyżby szykował się przełom na rynku urządzeń przenośnych? 12
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 12
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 44
Niektórzy mogą poczuć się rozczarowani. 6
Smartfon zadebiutuje dzień wcześniej, ale nie to jest najważniejsze. 6
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Poprawiona wersja wolna od efektu screen-door. 8
Czyżby za kilka miesięcy miała rozpocząć się prawdziwa, smartfonowa rewolucja? 16
Ważna informacja dla przyszłości pamięci 3D XPoint. 9
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. 10
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 12
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 44
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane