Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 12 grudnia 2017, 15:41

Duża aktualizacja z wieloma ważnymi zmianami. AMD udostępniło w sieci nowy pakiet sterowników Radeon Software Adrenalin Edition 17.12.1 WHQL zawierający masę ciekawych nowości. Czerwoni przygotowali dodatkowe funkcje dla znanych i popularnych technik jak Radeon Chill, czy Radeon ReLive, ale też dodali nowe rozwiązania, w tym choćby nakładkę Radeon Overlay. 

AMD Radeon Software Adrenalin Edition 17.12.1 WHQL to kolejna duża aktualizacja sterowników dla kart graficznych czerwonych. Poniżej możecie zapoznać się ze wszystkimi przygotowanymi nowościami. Dodatkowo AMD ujawniło też kilka informacji dotyczących wzrostu wydajności na nowych driverach oraz przedstawiło listy naprawionych błędów i problemów, które nadal czekają na wyeliminowanie.

Radeon Settings:

  • dodano zakładkę Connect z funkcjami społecznościowymi,
  • dodano zakładkę Gallery, w której możliwe będzie zarządzanie materiałami wideo nagrywanymi przy użyciu Radeon ReLive,
  • dodano zakładkę Accounts, która zawiera informacje o powiązanych profilach platform społecznościowych,
  • dodano zakładkę Resource Center zawierającą poradniki i opisy najważniejszych funkcji oprogramowania Radeon Software,
  • dodano zakładkę Performance Monitoring,
  • dodano trzy nowe skórki dla menu Radeon Settings,
  • dodano zakładkę AMD Link, która pozwala na powiązanie Radeon Settings z aplikacją mobilną AMD Link.

Radeon Overlay:

  • dodano funkcję nakładki, którą wywołujemy klikając razem Alt + R; rozwiązanie pozwala na sterowanie podczas rozgrywki wieloma funkcjami dostępnymi w Radeon Settings: Radeon ReLive, Radeon FreeSync, Radeon Chill, Frame Rate Target Control, Display Color i Performance Monitoring,
  • dodano możliwość monitorowania wydajności systemu podczas korzystania z aplikacji DirectX 9, 11, 12 i Vulkan,
  • dodano opcję zapisywania informacji dotyczących wydajności do pliku.

Radeon ReLive:

  • dodano optymalizacje zmniejszające obciążenie podczas nagrywania wideo,
  • dodano obsługę API Vulkan,
  • dodano obsługę dla Eyefinity,
  • dodano obsługę dla nagrywania materiałów wyświetlanych w oknie bez ramek,
  • dodano obsługę dla hotkeyów przypisanych do klawiszy myszki,
  • dodano czat i licznik widzów do nakładki podczas strumieniowania rozgrywki,
  • dodano obsługę Chroma Key,
  • rozszerzono liczbę obsługiwanych platform,
  • oprogramowanie pozwala na wydzielenie ścieżek audio.

Radeon Chill:

  • oprogramowanie działa obecnie w zdecydowanej większości gier.

Enhanced Sync:

  • dodano obsługę dla wszystkich kart graficzny Radeon bazujących na architekturze GCN,
  • dodano obsługę dla API Vulkan,
  • dodano obsługę dla konfiguracji multi-GPU,
  • dodano obsługę dla konfiguracji Eyefinity.

Radeon WattMan:

  • dodano nową funkcję pozwalającą na zapisywanie i ładowanie profili do/z pliku.

Frame Rate Target Control:

  • dodano obsługę dla API Vulkan.

Radeon FreeSync:

  • dodano obsługę dla produkcji z HDR10, gdy korzystamy z wyświetlaczy FreeSync2,
  • dodano możliwość włączania i wyłączania techniki dla każdej gry z osobna.

Poniżej możecie zapoznać się z listą poprawionych błędów:

  • naprawiono problem, przez który gra Overwatch mogła zawieszać się na niektórych konfiguracjach,
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege nie zawiesza się już podczas niszczenia ścian za pomocą granatów lub ładunków wybuchowych,
  • naprawiono problem powodujący przycinanie obrazu podczas odtwarzania wideo z platformy Netflix,
  • wykorzystanie GPU i jego zegary powracają już do normalnej wartości po zakończeniu nagrywania materiału wideo przy pomocy Radeon ReLive,
  • naprawiono błąd, przez który podczas przemieszczania się po ciemnych lokacjach w Assassin’s Creed Origins możliwe było zobaczenie bardzo jasnych, nienaturalnie wyglądających elementów,
  • naprawiono problem z działaniem trybu HDR po włączeniu HDR10 w Mass Effect: Andromeda,
  • wyeliminowano problem z błędnym wyświetlaniem kamieni i roślin w Forza Horizon 3,
  • Halo Wars 2 nie wyłącza się już samoczynnie po uruchomieniu,
  • naprawiono błąd, przez który włączenie HBCC na konfiguracji multi GPU złożonej z kart RX Vega powodowało, że drugie GPU było niewidoczne w Radeon Settings do chwili restartu sytemu,
  • zmiana rozmiaru okna Radeon Settings nie powoduje już zawieszenia się programu, gdy opcja HBCC jest aktywna.

Lista znanych błędów prezentuje się następująco:

  • instalacja nowej wersji Radeon Software na zestawach z konfiguracjami multi GPU z kart RX Vega i płytą główną z chipsetem X99 może powodować niestabilność sytemu,
  • Radeon Settings może się zawiesić, gdy użytkownik aktywuje tryb CrossFire z trzech lub więcej kart graficznych,
  • nakładka z informacjami o wydajności może się zawiesić, gdy użytkownik wyłączy i włączy ponownie monitor,
  • podczas edytowania wideo możliwe jest pojawienie się problemu ze stworzeniem miniatury, gdy użytkownik korzysta z liter nieobecnych w języku angielskim,
  • zestaw złożony z trzech monitorów może powodować niestabilność systemu podczas tworzenia konfiguracji Eyefinity lub podczas gry,
  • funkcja Reset dostępna w Radeon Settings może nie działać poprawnie, gdy korzystamy z oprogramowania w niektórych wersjach językowych innych niż angielska,
  • Radeon WattMan może nie pozwolić na załadowanie profilu dla kart Radeon RX Vega,
  • Rise od the Tomb Raider może się samoczynnie wyłączyć podczas gry,
  • możliwe wystąpienie losowego zawieszenia się systemu podczas długiej pracy systemu złożonego z 12 GPU, gdy karty obciążone są obliczeniami,
  • przełączenie funkcji GPU Workload na Compute podczas korzystania z konfiguracji CrossFire może spowodować zawieszenie systemu – przed przełączeniem AMD zaleca wyłączenie konfiguracji CrossFire.

Mamy ponadto krótką wzmiankę na temat wzrostów wydajności. AMD podało, że różnice sięgają nawet 19 procent (swoją drogą – świetnie dobrana skala), przy czym jako odniesienie wzięto sterowniki Radeon Software Crimson ReLive Edition 16.12.1, a więc wydane rok temu. Do testów wykorzystano kartę graficzną Radeon RX 480, a tytuły były uruchomione w rozdzielczości 1080p. Sam dobór produkcji wydaje się być dość dziwny, bo większość z nich została wydana po premierze Radeon Software Crimson ReLive Edition, czyli nie było większych szans, by w tych sterownikach mogły pojawić się do nich jakieś optymalizacje. Niewykluczone że właśnie dlatego wzrosty wydajności są na takim poziomie. Trochę szkoda, że czerwoni nie porównali Radeon Software Adrenalin Edition 17.12.1 WHQL do poprzednich grudniowych driverów.

Na sam koniec zostawiliśmy aplikację AMD Link. To oprogramowanie przeznaczone na smartfony z Androidem i iOS, za pomocą którego możemy sterować wieloma funkcjami dostępnymi w Radeon Settings. Urządzenie wyświetla informacje o naszej karcie, liczbie wyświetlanych klatek, pozwala też zarządzać funkcją Radeon ReLive, czy przeglądać informacje udostępniane przez AMD. Nowe sterowniki możecie pobrać przechodząc na stronę AMD.

Źródło: AMD
Ocena aktualności:
Ocen: 11
Zaloguj się, by móc oceniać
buch666 (2017.12.12, 15:56)
Ocena: 34

0%
AMD już dawno przegoniło Nvidie w jakości i funkcjonalności sterowników. Kilka lat z Radeonem, zero problemów, przesiadka na GeForce, dzień pierwszy i nie można wejść do panelu sterowania nvidii, rzut okiem na fora, cała masa ludzi z podobnym problemem. Trzeba ciągle 'zabijać' proces i uruchamiać ponownie, w końcu wchodzisz do owego panelu, a tam widok rodem z lat 90 i Windows 95. Ale oczywiście cała masa zielonych fanatyków od lat ujada w internecie na AMD, hejtem przykrywając tandetę nvidii, zaraz pewnie wpadną i przez 100 komentarzy będą dyskutować na temat listy znanych błędów w sterownikach AMD, pomijając resztę.

No cóż, pogratulować AMD dobrej roboty. Overlay prezentuje się bardzo ciekawie.
Kenjiro (2017.12.12, 15:59)
Ocena: 7

0%
A jeszcze dokładniejszy opis zmian na Guru3d:
http://www.guru3d.com/articles-pages/radeo...analysis,1.html
mbrzostek (2017.12.12, 16:06)

0%
1minuser @ 2017.12.12 15:52  Post: 1113676

Zapisywania napięć i taktowania do pliku nadal nie ma?

Jest!

W nagrywaniu przez ReLive można ustawić bitrate do 100 Mb/s (jak ostatnio sprawdzałem, maksymalnie było 50 Mb/s, ale to było parę miesięcy temu).
Overlay jest całkiem niezły, szczególnie że wiele rzeczy można przestawić 'na gorąco', w grze. Monitorowanie i logowanie wydajności odświeża się najszybciej co 1 sekundę - dość dla temperatur, zegarów, mocy, ale nie dość żeby monitorować płynność gry.
Aplikacja na smartfona wymaga, żeby komputer i telefon były w tej samej sieci lokalnej, ale jeszcze nie sprawdzałem funkcjonalności.
Putout (2017.12.12, 16:08)
Ocena: 1

0%
i oczywiście nikt nigdzie nie podał jakie gry z czili wchodzą

Rage
Brink
Wolfenstein New Order
Wolfenstein Old Blood
Minecraft
No Man's Sky
Gears of War 4
Forza 7
Forza Horizon 3
Quantum Break
ReCore
Fallout Shelter
Enter the Gungeon
Fable Fortune
Ruiner
Raiders of the Broken Planet
Sea of Thieves
The Long Dark
mbrzostek (2017.12.12, 16:21)

0%
Putout @ 2017.12.12 16:08  Post: 1113683
i oczywiście nikt nigdzie nie podał jakie gry z czili wchodzą

Chill działa teraz jako czarna lista: działa z każdą aplikacją, która nie jest znana z powodowania problemów. Ta lista to chyba tylko najpopularniejsze gry, albo te które komuś przyszły na szybko do głowy.
Szeroki (2017.12.12, 16:23)
Ocena: 3

0%
Oczywiście musieli dodać powiązania z serwisami społecznościowymi.
Jest wiele innych, ważniejszych problemów do rozwiązania.
*Konto usunięte* (2017.12.12, 16:45)
Ocena: 7
Na bogato, nie mogę się doczekać żeby dzisiaj w domu zaktualizować sterowniki, jestem ciekawy jak to będzie chodzić.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane