Aktualność
Adrian Kotowski, Piątek, 1 grudnia 2017, 18:11

Głośny tytuł VR został średnio przyjęty przez społeczność. Dużych produkcji dla gogli wirtualnej rzeczywistości nie ma na rynku zbyt dużo, więc na premierę Doom VFR czekało naprawdę wielu graczy. Wygląda jednak na to, że gra nie spełnia pokładanych w niej nadziei, co ma związek przede wszystkim z dość specyficznym systemem poruszania krytykowanym przez większość graczy na Steam.

Oficjalna premiera produktu miała miejsce dzisiaj i z jej okazji Bethesda udostępniła w sieci materiał wideo promujący Doom VFR. Produkt został przygotowany z myślą o obsłudze gogli HTC Vive i korzysta z ich możliwości całkiem dobrze. Gracze chwalą jakość oprawy graficznej, choć okupione jest to wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Część osób skarży się na źle zaprojektowany system celowania do przeciwników, innym nie podoba się pozbawienie graczy korzystających z kontrolerów ruchowych opcji swobodnego poruszania się. Możemy korzystać z krótki skoków na niewielkie odległości (dash) lub teleportować się we wskazane miejsce. Płynne poruszanie się jest dostępne wyłącznie podczas gry na zwykłym padzie.

Ciekawe jest też to, że tytuł nie jest przystosowany do użytkowników leworęcznych – główna broń zawsze trzymana jest w prawej, co w tym konkretnym przypadku zauważalnie psuje immersję. Część osób narzeka ponadto na lagi, choć ogólnie produkcja działa całkiem przyzwoicie. Dużym problemem jest też to, że posiadając Oculus Rift po prostu nie odpalicie Doom VFR. Na ten moment mamy do czynienia z pewnym rodzajem wyłączności dla sprzętu HTC.

Co do wymagań sprzętowych, to prezentują się one następująco:

Specyfikacja minimalna:

  • System operacyjny: Windows 7/8.1/10 w wersji 64-bitowej,
  • Procesor: Intel Core i5-4590 lub AMD FX-8350,
  • Pamięć RAM: 8 GB,
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1070 lub AMD Radeon RX 480,
  • Dysk twardy: 17 GB wolnego miejsca.

Specyfikacja zalecana:

  • System operacyjny: Windows 7/8.1/10 w wersji 64-bitowej,
  • Procesor: Intel Core i7-6700K lub AMD Ryzen 5 1600X,
  • Pamięć RAM: 16 GB,
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1080 lub AMD Radeon RX Vega 64,
  • Dysk twardy: 17 GB wolnego miejsca.

Jeśli nie posiadacie gogli VR powinniście zainteresować się standardową wersją Doom (sprawdź najniższe ceny), która jest zdecydowanie lepiej oceniania przez graczy. Dla wielu osób była to zresztą najlepsza strzelanka 2016 roku.

Źródło: Bethesda, Steam
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
-=BENY=- (2017.12.01, 22:25)
Ocena: 14

0%
Większość negatywnych ocen to idioci którzy wystawiali oceny po 2min gry i marudzili że nie działa na Oculusie. Oczywiście że nie miało działać od razu i jest to wyraźnie zaznaczone w opisie.

Co jednak nie zmiania faktu że Valve już parę godzin po premierze wydało patch do SteamVR - i teraz Doom VFR działa bez problemowo na Oculusie :) Mam, grałem, potwierdzam.

Gra wygląda świetnie, akcja jest bardzo dynamiczna i brutalna, wymaganie wcale nie są aż tak duże. Ale sterowanie faktycznie jest mocno skopane - temu się zaprzeczyć nie da, i inne gry mają dużo lepsze (Arizona Sunshine, ZomDay). Nie rozumiem po co tak skomplikowali sprawę i nie ma tu systemu lokomocji. Gdyby był, to ta gra byłaby mega-hitem i system-sellerem do VR. Mam nadzieję że poprawią to w jakimś patchu, bo przecież na padzie można w ten sposób grać - więc to jest zaimplementowane.
Kris (2017.12.01, 22:28)
Ocena: 10

0%
ext73 @ 2017.12.01 18:42  Post: 1111841
a tak potrafi DOOM [2016] działać pod Linuksem w ustawieniach powyżej Ultra

co to ma do rzeczy?

Tym bardziej video bez sensu biorąc pod uwagę mocny config.
Marucins (2017.12.02, 08:43)
Ocena: 2

0%
Tak dynamiczna gra przeniesiona do VR?
Bethe$da czy ty och....łaś?

Pomijam Skyrim, wystarczy spojrzeć jak to żałośnie wygląda. A oni jeszcze Failouta 4 wypuścili w VR. Tych to dopiero przycisnęło.
ziCk_lodz (2017.12.02, 09:13)
Ocena: 1

0%
Gra jest mega słaba pod wieloma względami. Są lepsze shootery na VR i są mniej bezczelne jeżeli chodzi o kasę którą wołają.
NiemcyMnieBija (2017.12.02, 09:32)
Ocena: -3

0%
-=BENY=- @ 2017.12.01 22:25  Post: 1111873
Większość negatywnych ocen to idioci którzy wystawiali oceny po 2min gry i marudzili że nie działa na Oculusie. Oczywiście że nie miało działać od razu i jest to wyraźnie zaznaczone w opisie.

Co jednak nie zmiania faktu że Valve już parę godzin po premierze wydało patch do SteamVR - i teraz Doom VFR działa bez problemowo na Oculusie :) Mam, grałem, potwierdzam.

Gra wygląda świetnie, akcja jest bardzo dynamiczna i brutalna, wymaganie wcale nie są aż tak duże. Ale sterowanie faktycznie jest mocno skopane - temu się zaprzeczyć nie da, i inne gry mają dużo lepsze (Arizona Sunshine, ZomDay). Nie rozumiem po co tak skomplikowali sprawę i nie ma tu systemu lokomocji. Gdyby był, to ta gra byłaby mega-hitem i system-sellerem do VR. Mam nadzieję że poprawią to w jakimś patchu, bo przecież na padzie można w ten sposób grać - więc to jest zaimplementowane.


To że wybiło się to lekko poza poziom żenady Skyrima nie znaczy że wygląda dobrze.

CryKon (2017.12.02, 11:40)
Ocena: -3

0%
VR to rozglądania sie zwobodnego w grze, z celownikiem na srodku. Pad do poruszania sie. W czym jest problem???
duda007 (2017.12.02, 14:43)
Ocena: 11

0%
ext73 @ 2017.12.01 23:26  Post: 1111883
Kris @ 2017.12.01 22:28  Post: 1111874
(...)

co to ma do rzeczy?

Tym bardziej video bez sensu biorąc pod uwagę mocny config.


Po pierwsze jak widzisz tu działa to pod wine-staging = muszę 'udawać' API Windows, po drugie to AMD FX, po trzecie zobacz parametry.

porównaj sobie to do równoważnej maszyny gdzie gra dziła natywnie !!! pod Windows 10 - nota bene pod wine-staging 2.21 mam ok 20-30 fps więcej niż na filmiki jaki udostępniłem [tam wine-staging-2.4]

https://www.youtube.com/watch?v=nYA_UYZF84c
Ale chwalisz się czy żalisz? Bo nie bardzo rozumiem... kogo w ogóle obchodzi Linux w kontekście gier? :E
HDR'o (2017.12.03, 01:24)
Ocena: 4

0%
Gra oczywiście śmiga na Rifcie. By tak się stało, należy Steam VR uaktualnić do....bety, po czym włączyć jej najnowszy Update. Gra dzięki Rift Resolution Boostowi ma pozbawiony Screen Door Effect i grafika na prawdę daje radę, choć w pierwszych levelecvh nie tak jak potem. Bez problemu (na sposób) można uruchomić chodzenie touchami. Gra projektowana na Vive'a, na na Vivie nie działa poruszanie się. To jest dla mnie dop[iero fenomen :E Oczywiście występuje czasem zacinanie się postaci, czy glitche. podobają mi się za to coś ala mini zagadki środowiskowe ala Hal Life, przy czym samo środowisko VR dodaje poziomu trudności. W 2D raczej nie byułoby problemu z tym, gdzie iść. Co do wad - gra jest bardziej podatna na osoby mniej podatne na VR i tak, jak ktoś taki jak ja bez problemu sobie poradzi z nudnościami (a raczej ich nie odczuje....zbyt mocno), tak osoby mniej odporne mogą mieć z tym problem. Jednak może tak gadam, bo testowałem grę... leżąc w łóżku. Poza tym podobno (nie ukończyłem, to nie wiem) gra starcza na jakieś 3.5-4H,a jej koszt to 129zł. Ogólnie oceniam na mocne 8+/10, bo czuć klimat Dooma i na prawdę widać to VR :) Ogólnie polecam, bo gra się bardzo przyjemnie, ale jeśli rzeczywiście gry starcza na 3,4H tak o ile mi to nie przeszkadza, bo nie mam tak czasu na granie, tak niektórym już może. Ja tam polecam, ale jako VR'owiec możecie wziąć to delikatnie na poprawkę :)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 26
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane