Aktualność
Adrian Kotowski, Poniedziałek, 23 października 2017, 18:48

Firma myśli tylko o tym, jak wyciągnąć od klientów więcej pieniędzy. Redakcja Waypoint przeprowadziła wywiad z Manveerem Heirem, byłym pracownikiem studia Bioware, który podzielił się opinią o postępowaniu i obecnej polityce Electronic Arts. Jak można się było spodziewać, jego obserwacje są bardzo krytyczne względem tej firmy, która ma mieć właściwie za nic zdanie i oczekiwania graczy.

Jak twierdzi Heir, zamknięcie studia Visceral Games i zmiany w projekcie przygotowywanej przez podmiot gry doskonale pokazują, w jakim kierunku chce iść EA. Firma zamierza wypuszczać coraz więcej produkcji z otwartym światem i ograniczać do minimum tytuły liniowe. Ma to wynikać z możliwości łatwiejszej implementacji systemu mikrotranskacji w takich produktach. Teraz właściwie każda większa gra EA musi mieć tryb wieloosobowy i system kart/skrzynek, które można nabyć za prawdziwą walutę.

Heir zauważa, że właśnie ogromny sukces mikrotransacji w multi ME3 spowodował, że Bioware zostało zmuszone do przygotowania trybu kooperacji w Dragon Age: Inkwizycja (sprawdź najniższe ceny). Według rozmówcy serwisu Waypoint, przychody ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów są gigantyczne. Dla przykładu, Heir ujawnił, że widział ludzi, którzy na same karty w trybie wieloosobowym Mass Effect 3 wydali ponad 15 tysięcy dolarów.

Były pracownik Bioware wskazuje też, że w przyszłości nie ma żadnych szans na zmianę obranego przez EA kierunku. Widać to choćby po produkcji Anthem, która według Heira w ogóle nie wygląda na typową grę Bioware. Jej budowa została po prostu wymuszona, by w jak najprostszy i najefektywniejszy sposób wyciągać od graczy pieniądze. Dla przedsiębiorstwa nie liczy się to, czego oczekuje użytkownik, a to, za co może zapłacić.

Mass Effect: Andromeda

Co ciekawe, deweloper twierdzi przy tym, że tworzenie tytułów z otwartym światem jest naprawdę trudne, bo niełatwo przewidzieć zachowanie gracza w wybranych momentach. Problemy z Mass Effect: Andromeda (sprawdź najniższe ceny) miały wynikać m.in. z tego, że studio nie było po prostu przygotowane na tak duże wyzwanie. Początkowo zresztą planowano stworzyć prequel o nazwie Mass Effect Contact i dopiero po pewnym czasie podjęto decyzję o zmianie koncepcji. Potem jeszcze kilkukrotnie modyfikowano główne założenia tytułu, przez co proces powstawania finalnej wersji był bardzo krótki.

Manveer Heir nie byłby jednak sobą, gdyby nie wspomniał, że problemem przy tworzeniu Andromedy była zbyt mała różnorodność etniczna i kulturowa w Bioware. Jego zdaniem negatywny wpływ na stan gry miało to, że w skład kierownictwa projektu wchodzili sami biali mężczyźni. Heir jest doskonale znany ze swoich rasistowskich opinii wygłaszanych na Twitterze. O jego nienawiści do białych powstały nawet filmy dokumentalne, które można bez większych problemów znaleźć w serwisie YouTube. 

Źródło: Eurogamer
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Dziwnoknurski (2017.10.23, 18:57)
Ocena: 34

0%
Cóż za niezwykłe odkrycie, coś takiego, kto by pomyślał...
Vertex16 (2017.10.23, 18:58)
Ocena: 36

0%
Jak mnie wnerwiają te wstawki:'sprawdź najnowsze ceny'
Neuthrone (2017.10.23, 19:01)
Ocena: 41

0%
Vertex16 @ 2017.10.23 18:58  Post: 1103714
Jak mnie wnerwiają te wstawki:'sprawdź najnowsze ceny'

Nie tylko Ciebie.
Gostek ameryki nie odkrył chociaż jego paplanina nic nie wnosi a stwierdzenie
'. Jego zdaniem negatywny wpływ na stan gry miało to, że w skład kierownictwa projektu wchodzili sami biali mężczyźni.'
Jest śmieszne :)
Adolph (2017.10.23, 19:09)
Ocena: 23

0%
Chyba więcej mówi o branży to, że takich ludzi w ogóle zatrudniają na takie stanowiska ;d
crush (2017.10.23, 19:15)
Ocena: 20

0%
To teraz proponuję poszukać trochę informacji o tym panu. Nie jest to trudne.
jf196 (2017.10.23, 19:17)
Ocena: 34

0%
Rasizm wobec białych uchodzi każdemu na sucho.
buggeer (2017.10.23, 19:18)
Ocena: 18

0%
Różnorodność kulturowa raczej za wiele nie miała wspólnego z porażką Mass Effecta. Alpha wyglądała 100x lepiej od wersji finalnej https://www.youtube.com/watch?v=M4LPhG7L1qM a jeżeli już to różnorodności przybywało wraz z postępem prac nad produktem.

Sam Manveer Heir ma bardzo 'ciekawe' opinie odnośnie zabijania białych ludzi i sikania na ich zwłoki https://imgur.com/a/XZjDJ oraz białych ludzi w ogóle http://i.imgur.com/vI7J5Sy.jpg Zwróćcie uwagę na 'Mass Effect Andromeda gameplay designer. Fights for intersectional diversity in games.' w jego Twitter Bio. Jeżeli różnorodność prowadzi do tego, że gameplay designerzy zajmują się takimi bzdurami to nic dobrego z niej nie będzie.
Gdyby coś takiego pisał o jakiejkolwiek innej rasie to już byłaby na każdej możliwej industry blacklist.

Oczywiście wizje światopoglądowe Bioware nie miały w ogóle wpływu na wyniki gry... https://www.youtube.com/watch?v=StPjtfj-38s
Kazubin (2017.10.23, 19:22)
Ocena: 15

0%
Jakoś mu to nie przeszkadzało jak zatrudniał się w EA :E
Kaszak696 (2017.10.23, 19:26)
Ocena: 8

0%
Manveer? Bardziej chyba Manchild, biorąc pod uwagę jego absurdalny rasizm.
_QuaTTrO_ (2017.10.23, 19:43)
Ocena: 19

0%
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 26
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane