aktualności

Turn10 o wykorzystaniu CPU w pecetowej wersji Forza Motorsport 7

47
22 września 2017, 17:19 Adrian Kotowski

Wytłumaczenie jest dość kontrowersyjne. Turn10 udostępniło wersję demonstracyjną gry Forza Motorsport 7, dzięki czemu każdy chętny może przetestować tytuł przed premierą. Spora grupa graczy zauważyła problemy z działaniem pecetowej edycji, wynikające m.in. z dziwnego obciążenia procesora. Dzięki wpisowi na forum gry dowiedzieliśmy się, co jest tego powodem.

Wiele osób, posiadających nawet naprawdę potężne zestawy komputerowe, narzeka na działanie wersji demo gry Forza Motorsport 7. Dziwne przycięcia, brak odpowiedniej płynności i inne specyficzne błędy sprawiają, że trudno czerpać pełną przyjemność z rozgrywki. Część z tych kwestii związanych jest z wykorzystaniem procesora – Forza Motorsport 7 bardzo mocno obciąża jeden rdzeń.

Deweloperzy są tego doskonale świadomi. Co więcej, z wypowiedzi jednego z nich wynika, że… tak powinno być. Twórcy mieli umyślnie zastosować takie rozwiązanie, by jak twierdzą „móc jak najszybciej reagować w celu minimalizacji opóźnienia”. Cokolwiek to oczywiście znaczy w czasach, gdy większość nowych gier samochodowych potrafi robić całkiem dobry użytek z więcej niż jednego wątku, a z żadnym opóźnieniem problemów nie ma. Deweloper radzi też, by osoby posiadające słabszy zestaw komputerowy, notebooka lub tablet po prostu ograniczyły liczbę klatek do 30. 

Forza Motorsport 7

Cała odpowiedź została odebrana bardzo negatywnie. Część osób zarzuca wręcz firmie, że umyślnie chce obniżyć jakość pecetowej edycji, by jak najlepiej zaprezentować wersję na Xbox One X. Trudno się dziwić ich reakcji, bo w końcu FM7 na konsolach świetnie korzysta ze wszystkich dostępnych wątków. Nie jest jednak też żadną tajemnicą, że Turn10 już przy swoim poprzednim pecetowym tytule miało problem z wykorzystaniem CPU. Co więcej, podobnie było też z Forzą Horizon 3, przy której deweloperzy pomagali w produkcji studiu Playground Games - na patch usprawniający obciążenie CPU trzeba było czekać naprawdę długo. 

deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242017.09.22, 17:27
-4#1
Są też tacy którym działa dobrze.
Ale poniżej 4GB VRAM są często problemy.

Ale jeśli taka, a nie inna optymalizacja pod CPU jest związana czysto z zagraniem na korzyść Xboxa, wcale bym się nie zdziwił.

Być może kwestia optymalizacji FH3 wcale nie była taka trudna, że trzeba było na nią tyle czekać, tylko po prostu im zyski opadły, i trzeba było czymś z powrotem podnieść hajp na kupno tytułu.
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782017.09.22, 17:33
29#2
Szykuje sie kolejny skopany port z konsoli.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992017.09.22, 17:48
45#3
It's not a bug, It's a feature.
Czyli, optymalizacja kosztuje i nie ma mamy zamiaru tracić na nią czasu i pieniędzy.
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942017.09.22, 17:59
42#4
Chwila, czy przypadkiem Directx 12 nie powstał po to aby gry mogły korzystać z jak największej ilości rdzeni? Ot taki paradoks :E
macieqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
macieqq2017.09.22, 18:05
34#5
Kris194 @ 2017.09.22 17:59  Post: 1096630
Chwila, czy przypadkiem Directx 12 nie powstał po to aby gry mogły korzystać z jak największej ilości rdzeni? Ot taki paradoks :E

Nie, dx12 powstał by wymusić przesiadkę na Win10.
PutoutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Putout2017.09.22, 18:10
Kris194 @ 2017.09.22 17:59  Post: 1096630
Chwila, czy przypadkiem Directx 12 nie powstał po to aby gry mogły korzystać z jak największej ilości rdzeni? Ot taki paradoks :E


Cyklon B też nie powstał do zabijania ludzi. To jak zostanie wykorzystane API zależy od devów a ci wprost mówią jak jest.
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2017.09.22, 18:38
31#7
2017 rok, a ci puszczają grę na na PC, na jeden wątek?! ... BUBEL !!!
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2017.09.22, 18:40
23#8
Mamy 2017 rok a ci nadal w jednym wątku siedzą ;) Jakoś Project Cars 2 nie ma takiego problemu. Albo celowa zagrywka M$ albo partacze. Skłaniam się ku opcji 1.
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2017.09.22, 18:47
24#9
Stefan999 @ 2017.09.22 17:48  Post: 1096627
It's not a bug, It's a feature.
Czyli, optymalizacja kosztuje i nie ma mamy zamiaru tracić na nią czasu i pieniędzy.


Przeciez maja wielordzeniowy kod x86 z konsoli.
PabloPikaschuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PabloPikaschu2017.09.22, 19:28
Jeśli ktoś ma z tym problem to polecam wypróbowanie programu BES - Battle Encoder Shirase. Można dzięki niemu ograniczyć zużycie procesora, dzięki czemu w trakcie gry nie będzie wykorzystywany w 100% (tylko np 97% - zależy jak się samemu ustawi) i powinno to wyeliminować freezy. Działało to w pierwszych produkcjach potrzebujących co najmniej 4 wątków (jak np Wiedźmin 3 po patchach), więc i w tym wypadku może to zadziałać.
Zaloguj się, by móc komentować
1