aktualności

Rynek układów graficznych w drugim kwartale 2017

13 24 sierpnia 2017, 17:21 Adrian Kotowski

Ogromny wzrost sprzedaży samodzielnych kart graficznych. Agencja Jon Peddie Research opublikowała dwa raporty dotyczące sytuacji na rynku GPU w drugim kwartale tego roku. Okazuje się, że był to świetny okres dla producentów kart, co ma związek przede wszystkim z gigantycznym popytem na urządzenia ze strony górników kryptowalut, w tym głównie osób kopiących Ethereum.

JPR twierdzi, że w drugim kwartale 2017 roku dostawy GPU były większe o 7,2 procent kwartał do kwartału i o 6,4 procent rok do roku. AMD mogło pochwalić się wynikiem lepszym o 8 procent, Nvidia o 10 procent, a Intel o 6 procent. Wiemy ponadto, że o 5 procent rok do roku zwiększyła się sprzedaż układów dla desktopów i o 7 procent chipów dla notebooków. To jednak nic przy rezultatach osiągniętych przez producentów samodzielnych kart graficznych.

W drugim kwartale tego roku dostawy tego typu produktów zwiększyły się aż o 31 procent kwartał do kwartału i o 34,9 procent rok do roku. Według analityków JPR, podobnego wyniku nie zanotowano przez ostatnie 20 lat. Produkty, które trafiły do sprzedaży, były warte łącznie aż 3,6 mld dolarów. Do sklepów dostarczono około 12,5 mln konstrukcji, co jest wynikiem porównywalnym do zanotowanego w trzecim kwartale ubiegłego roku. Warto przy tym pamiętać, że zwykle to drugi kwartał wypada najsłabiej, więc są duże szanse, że kolejne miesiące będą jeszcze lepsze.

Karty graficzne do grania w 4K - która najlepsza?

Liderem segmentu samodzielnych kart graficznych jest oczywiście nadal Nvidia, choć udział firmy spadł o 1,9 p.p. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Tyle samo zyskało oczywiście AMD, którego produkty są bardzo rozchwytywane przez górników. Największym dostawcą GPU jest natomiast Intel, którego udział spadł do około 70 procent.

vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2017.08.24, 17:53
18#1
Podejrzewam że już nie jedna Panamera jeździ za pieniądze od ruskich górników i nie jedna chata się buduje, 30% większa sprzedaż globalnie, czyli u nas w zagłębiu pewnie z 200% do tego z 200% marżą na sklepie, interesy życia.
yendrekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yendrek2017.08.24, 18:43
Kilofy w dłoń (w sensie - karty w slot) i jazda! ;p
CzikiTikiTaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CzikiTikiTa2017.08.24, 19:23
14#3
To że Igpu jest tam gdzieś zamontowane nie oznacza jeszcze że ktoś tego używa i wychodzą takie brednie
jkbrennaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jkbrenna2017.08.24, 21:20
-8#4
KIIlka pytan:
1 Czy te 3,6 mld odnosza sie tylko do II Q, jezeli tak to AMD na tym wiecej niz 1 mld zafakturowalo, cos z ich bilansu tego nie widac.,
2. Jezeli takze AMD wvudowane GPU robi to ile ich wbudowanych w koncu sprzedano

Moze redaktor zamiast tylko artykul tlumaczyc, tego nie potrzebujemy bo jestem pewien, ze 90 % tutaj piszacych conajmniej w dwoch jezykach czyta i conajmnie polowa conajmniej w trzech moglby te dane przeanalizowac..
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2017.08.24, 21:21
-2#5
No to bitkupa pobija rekordy, a potem łup i zdech pies.
SkullekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skullek2017.08.24, 21:26
12#6
jkbrenna @ 2017.08.24 21:20  Post: 1090745
KIIlka pytan:
1 Czy te 3,6 mld odnosza sie tylko do II Q, jezeli tak to AMD na tym wiecej niz 1 mld zafakturowalo, cos z ich bilansu tego nie widac.,
2. Jezeli takze AMD wvudowane GPU robi to ile ich wbudowanych w koncu sprzedano

Moze redaktor zamiast tylko artykul tlumaczyc, tego nie potrzebujemy bo jestem pewien, ze 90 % tutaj piszacych conajmniej w dwoch jezykach czyta i conajmnie polowa conajmniej w trzech moglby te dane przeanalizowac..


Ty mówisz w 30% po polsku więc nawet do jednego języka troche brakuje
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2017.08.24, 22:15
Skullek @ 2017.08.24 21:26  Post: 1090748
jkbrenna @ 2017.08.24 21:20  Post: 1090745
KIIlka pytan:
1 Czy te 3,6 mld odnosza sie tylko do II Q, jezeli tak to AMD na tym wiecej niz 1 mld zafakturowalo, cos z ich bilansu tego nie widac.,
2. Jezeli takze AMD wvudowane GPU robi to ile ich wbudowanych w koncu sprzedano

Moze redaktor zamiast tylko artykul tlumaczyc, tego nie potrzebujemy bo jestem pewien, ze 90 % tutaj piszacych conajmniej w dwoch jezykach czyta i conajmnie polowa conajmniej w trzech moglby te dane przeanalizowac..


Ty mówisz w 30% po polsku więc nawet do jednego języka troche brakuje
Akurat on mieszka za granicą i o ile zgadzam się z tymi 30%, to on może znać więcej języków niż ty :p
nadro-linuxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nadro-linux2017.08.25, 01:47
Tabalan @ 2017.08.24 22:15  Post: 1090757
Skullek @ 2017.08.24 21:26  Post: 1090748
(...)


Ty mówisz w 30% po polsku więc nawet do jednego języka troche brakuje
Akurat on mieszka za granicą i o ile zgadzam się z tymi 30%, to on może znać więcej języków niż ty :p

Oczywiście można się przerzucać procentami, aczkolwiek biorąc pod uwagę fakt, że język polski do najprostszych nie należy to jkbrenna operuje nim na bardzo przyzwoitym poziomie jak na obcokrajowca, który nie mieszkał w Polsce przez dłuższy czas, więc nie używa tego języka na co dzień (poprawcie mnie jeśli się mylę). Oczywiście często nie zgadzam się z merytoryczną kwestią jego wypowiedzi, ale nigdy nie miałem problemów z ich zrozumieniem, więc uważam, że jego wypowiedzi w języku polskim są również zrozumiałe dla zdecydowanej większości czytelników PCLab'a, a tym samym jak najbardziej możemy stwierdzić, że potrafi rozmawiać w naszym języku.
jkbrennaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jkbrenna2017.08.25, 08:04
-2#9
Skullek @ 2017.08.24 21:26  Post: 1090748
jkbrenna @ 2017.08.24 21:20  Post: 1090745
KIIlka pytan:
1 Czy te 3,6 mld odnosza sie tylko do II Q, jezeli tak to AMD na tym wiecej niz 1 mld zafakturowalo, cos z ich bilansu tego nie widac.,
2. Jezeli takze AMD wvudowane GPU robi to ile ich wbudowanych w koncu sprzedano

Moze redaktor zamiast tylko artykul tlumaczyc, tego nie potrzebujemy bo jestem pewien, ze 90 % tutaj piszacych conajmniej w dwoch jezykach czyta i conajmnie polowa conajmniej w trzech moglby te dane przeanalizowac..


Ty mówisz w 30% po polsku więc nawet do jednego języka troche brakuje


Moze mowie 30 % po polsku, ale 100% pewne tutaj glupie komentarze potrafie przeczytac. I jak zwykle ,nikt na moje pytania nie odpowiada, czyli pewnym wystarczy dobrze pisac,aby ich EGO zadowolic.

Tych 10 % nieukow, aby ten artykul zrozumiec, moga ich Google oppure Bing uzyc:

https://seekingalpha.com/article/4101632-a...iscrete-gpus-q2
Generał RakietaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Generał Rakieta2017.08.25, 11:37
kolejny przykład na to że nikt normalny nie kupuje kart graficznych amd do grania.

wzrosty amd wynikały z boomu na kopanie, i masowym wykupie przez górników.

teraz bańka pękła i pomału rynek wraca do normy
Zaloguj się, by móc komentować
1