Aktualność
Adrian Kotowski, Czwartek, 17 sierpnia 2017, 17:25

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

Ashes of the Singularity Escalation to RTS, który wielu czytelników naszej strony kojarzy głównie z wbudowanym w nim benchmarkiem. Tytuł nie osiągnął zbyt dużego sukcesu komercyjnego, ale nadal jest rozwijany przez deweloperów, czego najlepszym przykładem jest właśnie dodanie obsługi Vulkana. Na ten moment aktualizacja dostępna jest w trybie beta, więc należy ją ręcznie wybrać (2.4 opt-in) z listy w ustawieniach produkcji w naszej bibliotece Steam.

Ashes of the Singularity Vulkan

Z pierwszych testów, które przeprowadził serwis Guru3D wynika, że użycie nowego API przynosi zauważalny wzrost wydajności względem DX11. Jednocześnie jednak wyniki są gorsze niż dla testów w DirectX 12. Vulkan będzie bardzo dobrym wyborem dla osób, które korzystają ze starszych systemów operacyjnych jak Windows 7 i Windows 8, przez co nie maja dostępu do najnowszych bibliotek Microsoftu.

Ashes of the Singularity Vulkan

Źródło: Guru3D
Ocena aktualności:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
revcorey (2017.08.17, 17:46)
Ocena: 12

0%
pewnie trzeba dopieścić implementację żeby mieć praktycznie identyczne wyniki jak z dx12.
Markiz88 (2017.08.17, 18:38)
Ocena: 12

0%
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.
SunTzu (2017.08.17, 18:57)
Ocena: 5

0%
Markiz88 @ 2017.08.17 18:38  Post: 1089115
Dobrze by było jak by potyczkę dx12 vs vulkan wygrał ten drugi. Na chwilę obecną niestety gier z tym drugim api jest bardzo mało.

Wiesz ostatnie kilkanaście lat przekonuje, że wydajność nie ma znaczenia tylko łatwość implementacji. Dlatego opengl przegrał z DXem i dlatego vulkan ma problemy.
Producentów nie wzrusza nawet wsparcie W7.
Szkoda, że Apple nie wspiera Vulkana.

Vulkan powinien być wyraźnie lepszy od DX12...
Ale oba API wymagają sporo pracy. W dodatku to benchmark (lub gra w którą prawie nikt nie gra) współtworzony z AMD więc mam nadzieję, że wkrótce pojawią się tu przynajmniej pewne featury z AMD.
decorator12 (2017.08.17, 18:59)
Ocena: 4

0%
M$ nie pozwoli aby DX 12 przegrał :E
motiff (2017.08.17, 19:52)
Ocena: 2

0%
Szkoda, że Nvidia to uwali, bo dx11 to ich konik, a dx12 daje dupy.
Hashi (2017.08.17, 21:24)
Ocena: 9

0%
No prosze, nie trzeba mieć W10, nawet W8, a nawet DX12 by mieć tą samą wydajność i funkcje co w DX12 i to na uniwersalnym API.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane