aktualności

Ryzen Threadripper 1950X - pierwsze testy

53
7 sierpnia 2017, 03:37 Piotr Gontarczyk

Wygląda to zacnie, milordzie. Pojawiły się wyniki pierwszych testów procesora AMD Ryzen Threadripper 1950X, przeprowadzonych z użyciem komputera Alienware Area-51.

Dla porównania przeprowadzono testy na trzech innych platformach - X299 z Core i7-7900X, X370 z Ryzenem 7 1800X oraz Z270 z Core i7-7700K Warto podkreślić, że we wszystkich platformach zastosowano taką samą kartę graficzną (GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition). Platforma AMD X399 (z Threadripperem 1950X) miała jednak wolniejsze moduły pamięci RAM (DDR4-2666 zamiast DDR4-3200 użytych w innych platformach).

Jako że nasz redakcyjny ekspert, Mateusz Brzostek, pracuje nad wnikliwą recenzją i testami procesora Ryzen Threadripper 1950X, wyniki publikujemy bez komentarza. Znacznie więcej testów, no i oczywiście fachowe analizy Mateusza, będziecie mogli u nas przeczytać już niebawem.

AMD Ryzen Threadripper w redakcji PCLab.pl

BluFoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BluFox2017.08.07, 04:39
17#1
Czekamy na testy u naszych rodzimych portali. Czekamy również z nieniecierpliwiącą i na PClab także :D
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2017.08.07, 06:24
-3#2
Oglądałem ten mini test Lunusa. Patrząc na wyniki DX12 mam nieodparte wrażenie, ze MS specjalnie go tak zbudował by pokazach chyba wyższość DX11. Ten pseudo niskpoziomowy DX12 ma sprawić by temat ucichł i nikt więcej nie wymagał API o niskim dostępie do sprzętu. Takie pokazania ludziom, 'patrzta, Mantle, i inne low level API to ściema'. Tam pracują dość chore głowy więc wszystko możliwe :)
Mantle napewno zarżnęli za kasę albo AMD miało taki wymóg.
PS W jakiej rozdziałce hulał ten Tomb Riader? 4K ultra i odciągnięto 60fps na 32 wątkach ZEN?
Blender wygląda pieknie ale tego się spodziewałem.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2017.08.07, 06:59
-9#3
Tak jak pisałem Rise of Tombraider do wywalenia- limit GPU ( DX11).
3d mark CPU Test zastanawia.
Cinebench i blender jednak wyniki się pokrywają- do tego stworzony został TR (proste zadania, ulegajace łatwemu rozdzieleniu na wiele wątków- wszelkie benchmarki, uproszczonego renderingu, drugi typ to np. kryptografia przy odpowiednim skonfigurowaniu).


Oglądałem ten mini test Lunusa. Patrząc na wyniki DX12 mam nieodparte wrażenie, ze MS specjalnie go tak zbudował by pokazach chyba wyższość DX11. Ten pseudo niskpoziomowy DX12 ma sprawić by temat ucichł i nikt więcej nie wymagał API o niskim dostępie do sprzętu.

Hashi jesteś tu od dawna, a twój poziom jest cały czas nisko-średni jak byś był nieco bardziej rozgarniętym świeżakiem.
To wynika z tego, że testy robiono na kartach NV. Nvidia ma bardzo dopracowany sterownik, wykorzystujący wielewątków i korzystający z pozytywówów wysokopoziomego API.

Jak byś wziął Fury X v 390x... widać ewidentnie przewagę DX12
Tu AMD po dziś dzień nie przeskoczyło ograniczeń swojego stera w DX11, a OpenGL dość olali- dopiero DX12/Vulkan dają sporą przewagę tym kartom.

Dopiero u AMD widzisz co to znaczy niskopoziomowe API.
Po prostu DX11 przez lata rozwoju stał się bardzo dopracowany i podobnie jest na najnowszym OpenGL AGZO v Vulkan. Tylko OpenGL nie jest tak wspierany, szczególnie w desktopie i dziś praktycznie tylko NV dobrze obsługuje.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122017.08.07, 08:22
-7#4
SunTzu @ 2017.08.07 06:59  Post: 1086300
Tak jak pisałem Rise of Tombraider do wywalenia- limit GPU ( DX11).
3d mark CPU Test zastanawia.
Cinebench i blender jednak wyniki się pokrywają- do tego stworzony został TR (proste zadania, ulegajace łatwemu rozdzieleniu na wiele wątków- wszelkie benchmarki, uproszczonego renderingu, drugi typ to np. kryptografia przy odpowiednim skonfigurowaniu).


Oglądałem ten mini test Lunusa. Patrząc na wyniki DX12 mam nieodparte wrażenie, ze MS specjalnie go tak zbudował by pokazach chyba wyższość DX11. Ten pseudo niskpoziomowy DX12 ma sprawić by temat ucichł i nikt więcej nie wymagał API o niskim dostępie do sprzętu.

Hashi jesteś tu od dawna, a twój poziom jest cały czas nisko-średni jak byś był nieco bardziej rozgarniętym świeżakiem.
To wynika z tego, że testy robiono na kartach NV. Nvidia ma bardzo dopracowany sterownik, wykorzystujący wielewątków i korzystający z pozytywówów wysokopoziomego API.

Jak byś wziął Fury X v 390x... widać ewidentnie przewagę DX12
Tu AMD po dziś dzień nie przeskoczyło ograniczeń swojego stera w DX11, a OpenGL dość olali- dopiero DX12/Vulkan dają sporą przewagę tym kartom.

Dopiero u AMD widzisz co to znaczy niskopoziomowe API.
Po prostu DX11 przez lata rozwoju stał się bardzo dopracowany i podobnie jest na najnowszym OpenGL AGZO v Vulkan. Tylko OpenGL nie jest tak wspierany, szczególnie w desktopie i dziś praktycznie tylko NV dobrze obsługuje.

Pozostaje pytanie czy DX 12 na AMD jest tak dobre, bo to DX 12 czy dlatego że DX 11 jest tak słaby?
Na kacu przyszło mi jeszcze że Doom gdyby był na DX 11 to też by Vulcan stracił wtedy część swojego 'wow' wyniku
mbe2017.08.07, 09:03
decorator12 @ 2017.08.07 08:22  Post: 1086310
SunTzu @ 2017.08.07 06:59  Post: 1086300
Tak jak pisałem Rise of Tombraider do wywalenia- limit GPU ( DX11).
3d mark CPU Test zastanawia.
Cinebench i blender jednak wyniki się pokrywają- do tego stworzony został TR (proste zadania, ulegajace łatwemu rozdzieleniu na wiele wątków- wszelkie benchmarki, uproszczonego renderingu, drugi typ to np. kryptografia przy odpowiednim skonfigurowaniu).


(...)

Hashi jesteś tu od dawna, a twój poziom jest cały czas nisko-średni jak byś był nieco bardziej rozgarniętym świeżakiem.
To wynika z tego, że testy robiono na kartach NV. Nvidia ma bardzo dopracowany sterownik, wykorzystujący wielewątków i korzystający z pozytywówów wysokopoziomego API.

Jak byś wziął Fury X v 390x... widać ewidentnie przewagę DX12
Tu AMD po dziś dzień nie przeskoczyło ograniczeń swojego stera w DX11, a OpenGL dość olali- dopiero DX12/Vulkan dają sporą przewagę tym kartom.

Dopiero u AMD widzisz co to znaczy niskopoziomowe API.
Po prostu DX11 przez lata rozwoju stał się bardzo dopracowany i podobnie jest na najnowszym OpenGL AGZO v Vulkan. Tylko OpenGL nie jest tak wspierany, szczególnie w desktopie i dziś praktycznie tylko NV dobrze obsługuje.

Pozostaje pytanie czy DX 12 na AMD jest tak dobre, bo to DX 12 czy dlatego że DX 11 jest tak słaby?
Na kacu przyszło mi jeszcze że Doom gdyby był na DX 11 to też by Vulcan stracił wtedy część swojego 'wow' wyniku

Z tym doomem to pojechałeś.

Przewaga w DX12 widać głównie przy CPU które jest wąskim gardłem dla GPU.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2017.08.07, 09:40
-5#6
W sumie bez niespodzianek. W aplikacjach wielowątkowych bez AVX 16 rdzeni AMD jest szybsze od 10 rdzeni Intela. Test w grze mówi tylko tyle, co już każdy wiedział (tj. że 1080Ti też potrafi być czasem wąskim gardłem). Zastanawia jedynie wynik testu CPU w 3DMarku. Może (ale nie musi) on oznaczać, że wykonywanie powiązanych ze sobą obliczeń na rdzeniach z obu Zeppelinów objawia się 'czkawką'.
mjwhiteZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mjwhite2017.08.07, 09:56
-8#7
Assassin @ 2017.08.07 09:40  Post: 1086318
W sumie bez niespodzianek. W aplikacjach wielowątkowych bez AVX 16 rdzeni AMD jest szybsze od 10 rdzeni Intela. Test w grze mówi tylko tyle, co już każdy wiedział (tj. że 1080Ti też potrafi być czasem wąskim gardłem). Zastanawia jedynie wynik testu CPU w 3DMarku. Może (ale nie musi) on oznaczać, że wykonywanie powiązanych ze sobą obliczeń na rdzeniach z obu Zeppelinów objawia się 'czkawką'.


Fajnie powinno być to widoczne w teście 1800x vs 1900x
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2017.08.07, 11:13
-8#8
Bez sensacji, czyli AMD krulem, intelik z bulem.
Nowy_IkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nowy_Iko2017.08.07, 11:24
11#9
FonzieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fonzie2017.08.07, 12:14
-8#10
Mi z tego testu najbardziej podoba się obudowa tego alienware.
Buda podobno łyka płyty ATX tylko jej cena jest zabójcza...
Zaloguj się, by móc komentować
1