Aktualność
Adrian Kotowski, Piątek, 23 czerwca 2017, 14:35

Interakcja na nowym poziomie. Valve przedstawiło informacje dotyczące swojego nowego kontrolera o kodowej nazwie Knuckles. Konstrukcja przygotowana została z myślą o obsłudze materiałów korzystających z techniki wirtualnej rzeczywistości. Na tle dostępnych na rynku kontrolerów VR wyróżnia się funkcją rozpoznawania położenia palców, dzięki czemu możliwe będzie wykonywanie prostych gestów w świecie wirtualnym.

Valve pracuje nad kontrolerem Knuckles od kilku lat i co jakiś czas ujawnia kilka informacji na jego temat. Tym razem firma podała ich naprawdę sporo – poznaliśmy najważniejsze funkcje urządzenia, a także dowiedzieliśmy się, jak z nich korzystać. Sprzęt wyposażony został w kilka paneli pojemnościowych, dzięki którym możliwe jest wykrywanie położenia i nacisku naszych palców.

Valve Knuckles

Valve Knuckles

Większość czynności wykonujemy za pomocą kciuka, którym obsługujemy panel dotykowy i sąsiadujące z nim przyciski. Palec wskazujący służy do naciskania spustu, a reszta zapewnia odpowiedni uchwyt kontrolera. Co istotne, po oderwaniu od Knuckles któregokolwiek z palców, informacja ta zostaje odnotowana, co może być wykorzystane przy wykonywaniu interakcji w świecie wirtualnym. Dzięki zastosowanemu mocowaniu nie musimy się martwić, że sprzęt wypadnie nam z dłoni, nawet gdy jest ona otwarta. By móc skorzystać z funkcji rozpoznawania położenia palców należy wykonać szybką kalibrację, widoczną na gifie poniżej.

Rozwiązanie może pozwolić m.in. na chwytanie, podnoszenie lub obracanie w naturalny sposób elementów znajdujących się w świecie wirtualnym. Może też służyć do komunikacji za pomocą gestów i łatwiejszej obsługi interfejsu. Pierwsze modele Knuckles rozsyłane są obecnie do deweloperów. Nie jest niestety jasne, kiedy kontrolery mogą trafić do sprzedaży. 

Valve

Źródło: Steam
Ocena aktualności:
Ocen: 2
Zaloguj się, by móc oceniać
motiff (2017.06.23, 14:45)
Ocena: 7

0%
Skończy jak steam os, machine, kijem tego nie tykać.
adul (2017.06.23, 14:48)
Ocena: 4

0%
...Knuckles?
Giovanne (2017.06.23, 15:16)
Ocena: -4

0%

Na tle dostępnych na rynku kontrolerów VR wyróżnia się funkcją rozpoznawania położenia palców, dzięki czemu możliwe będzie wykonywanie prostych gestów w świecie wirtualnym.


Czyli będzie pozwalał na to co od ponad pół roku pozwala Oculus Touch, ale wiadomo Oculus = Facebook = Hate
Giovanne (2017.06.23, 16:05)
Ocena: 4

0%
motiff @ 2017.06.23 14:45  Post: 1075709
Skończy jak steam os, machine, kijem tego nie tykać.


A ja mam nadzieję że się przyjmie i zostanie już na zawsze w gameingu, od prawie roku gram na VR i jest to świetna zabawa, ale jak źle skończy to co sobie pogram to moje :)
~!@#$%^&*()_+ (2017.06.23, 16:41)
Ocena: 9

0%
Nareszcie będzie można strzelić palcowe w grach VR dla dorosłych.
_QuaTTrO_ (2017.06.23, 17:15)
Ocena: 4

0%
Steam teraz będzie wykrywał kiedy ręka zbliża się do portfela i automatycznie będzie otwierał sklep
Pet_BB (2017.06.23, 18:57)
Ocena: 3

0%
Giovanne @ 2017.06.23 15:16  Post: 1075720
Czyli będzie pozwalał na to co od ponad pół roku pozwala Oculus Touch, ale wiadomo Oculus = Facebook = Hate

No właśnie to samo mi się ciśnie na usta. To kolejny news na tym portalu kiedy autor nie ma pojęcia co istnieje już na rynku lub nie rozumie o czym pisze.
nietopyrz (2017.06.23, 20:09)
Ocena: -4

0%
Wrzucić automatycznie ładowany 2MB gif tylko po to żeby pokazać, jak się rękę zgina
-_-'
embrion (2017.06.23, 23:12)
Ocena: 1

0%
nietopyrz @ 2017.06.23 20:09  Post: 1075810
Wrzucić automatycznie ładowany 2MB gif tylko po to żeby pokazać, jak się rękę zgina
-_-'

Chyba masz jakiegos specjalnego PCL, bo u mnie ma 28KB
Giovanne (2017.06.24, 02:40)
Ocena: 3

0%
Pet_BB @ 2017.06.23 18:57  Post: 1075795
Giovanne @ 2017.06.23 15:16  Post: 1075720
Czyli będzie pozwalał na to co od ponad pół roku pozwala Oculus Touch, ale wiadomo Oculus = Facebook = Hate

No właśnie to samo mi się ciśnie na usta. To kolejny news na tym portalu kiedy autor nie ma pojęcia co istnieje już na rynku lub nie rozumie o czym pisze.

Bo autor tylko przepisuje newsa z innego bardziej znanego portalu, ale czemu tamten portal nie wie tego, że te same funkcje są w Touch i ten nowy kontroler to w zasadzie kopia Touch tak samo jak nowy pasek do Vive jest kopią uchwytu Rifta...
Oni (PCLab) chyba nawet nie mają gogli VR w redakcji, kiedyś tam dostali zrobili test z gtx1080 i chyba musieli oddać, bo od tamtej pory wyszły chyba dwa Titany, gtx1080Ti i kilka kart od AMD a kolejnego testu w VR nie było. Z resztą moim zdaniem to powinien być jeden z etapów testu kart graficznych, bo VR jest już od ponad roku na rynku.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 30
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 0
Kolejny mobilny chip na horyzoncie. 0
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 19
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 19
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Trzecie wcielenie produktu. 6
Wymiana pasty daje duże korzyści. 36
Jeden z najlepszych tabletów z Androidem może doczekać się odświeżenia. 22
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 30
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 23
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 22
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Tytuł z czasów gdy EA jeszcze stawiało przede wszystkim na grywalność. 15
System chłodzenia w nowej wersji. 15
Gra naszych południowych sąsiadów. 33
Fałszywka na Facebooku. 16
Wzrosty wydajności, ale tylko w niektórych przypadkach. 20
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 30
Postanowiliśmy spróbować swoich sił w nowej dla nas formie publikacji – podcaście, zapisie rozmowy. 43
Firma Dell EMC rozpoczęła sprzedaż serwerów PowerEdge z procesorami AMD Epyc. 11
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane