Aktualność
Bartosz Czechowicz, Piątek, 26 maja 2017, 16:07

Sprzęt ma własny wyświetlacz, ale do pracy wciąż wymaga smartfona. HTC zapowiedziało właśnie nowe gogle wirtualnej rzeczywistości. Urządzenie nosi nazwę Link i stanowi połączenie dwóch rodzajów headsetów VR, które obecnie znajdziemy na rynku.

Dostępne w sprzedaży gogle VR możemy podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy z nich to high-endowy i zapewniający stosunkowo wysokiej jakości doświadczenia sprzęt, który jest jednak drogi i do pracy wymaga sparowania z komputerem albo konsolą (PlayStation VR). Drugi natomiast oferuje mniejsze możliwości, ale jest za to dużo tańszy i trzeba go połączyć ze smartfonem, który wtedy staje się wyświetlaczem headsetu.

Tymczasem HTC Link stanowi pośrednią konstrukcję. Urządzenie wciąż bowiem korzysta z telefonu, ale ma za to własny wyświetlacz. Firma zdecydowała się na dwa panele LCD o rozdzielczości 1080 x 1200 pikseli, przekątnej 3,6-cala oraz częstotliwości odświeżania 90 Hz. Co ciekawe, takie same parametry mają ekrany zastosowane w modelach Vive i Oculus Rift. Nowy sprzęt Tajwańczyków wymaga wprawdzie również połączenia z zewnętrzną kamerą, ale za to oferuje 6 stopni swobody w przestrzeni 2 metry na 2 metry. To pierwsze gogle VR bazujące na smartfonie, które mają takie możliwości.

Niestety, dostępność sprzętu, przynajmniej początkowo, będzie ograniczona do Japonii. Warto także wspomnieć, że on sam jest kompatybilny wyłącznie z flagowym telefonem HTC U 11. Firma nie ujawniła jeszcze ceny headsetu. Jeśli jednak uplasuje się ona gdzieś pomiędzy kosztami zakupu wymienionych wcześniej dwóch rodzajów gogli, to jest spora szansa, że konstrukcja dobrze przyjmie się na rynku.

Źródło: engadget
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
MichagM (2017.05.26, 16:48)
Ocena: -1

0%
Coraz więcej marek i coraz większa konkurencja 'Gogle VR'
macieqq (2017.05.26, 19:41)
Ocena: 6

0%
Mam wrażenie, że czołowka brnży IT co jakiś czas robi sobie spotkanie i wymyslają na jaki produkt wyznacza nowy trend/popyt. 3D padło, tablety przesycone, na smartwatche brakuje dobrej technologi to cisną teraz z VR.
szefons (2017.05.26, 21:34)
Ocena: 1

0%
Ale to nie rozumiem, to po co są tam te ekrany, to ma być tylko do vr na smarta? Pff, znając htc tanio nie będzie i co tylko do smart vr? To nie ma totalnie sensu, to będzie działać z pc czy nie, bo tylko wtedy to ma sens.
powerzx (2017.05.26, 22:40)
Ocena: 1

0%
MichagM @ 2017.05.26 16:48  Post: 1068139
Coraz więcej marek i coraz większa konkurencja 'Gogle VR'

To zadna konkurencja dla innych firm, bo ten sprzet bedzie dzialac tylko z HTC U 11, ktory kosztuje okolo 700 funtow.
skoti48 (2017.05.27, 09:11)
Ocena: 1

0%
powerzx @ 2017.05.26 22:40  Post: 1068219
To zadna konkurencja dla innych firm, bo ten sprzet bedzie dzialac tylko z HTC U 11, ktory kosztuje okolo 700 funtow.

Kosztuje 600 funtów, a głównym konkurentem jest Samsung GearVR do droższych samsungów (i z jednym kontrolerem oraz bez kamery śledzącej Cię w przestrzeni - jeśli używałeś HTC Vive wiesz jak wiele to zmienia), więc nie jest tak źle pod tym względem ;). Jedynym innym konkurentem jest daydream, ale ma te same wady GearVR i o ile są już tańsze alternatywy to dalej najpopularniejszy pozostaje tam Google Pixel droższy niż U11 czy S8

szefons @ 2017.05.26 21:34  Post: 1068207
Ale to nie rozumiem, to po co są tam te ekrany, to ma być tylko do vr na smarta? Pff, znając htc tanio nie będzie i co tylko do smart vr? To nie ma totalnie sensu, to będzie działać z pc czy nie, bo tylko wtedy to ma sens.

Prawdopodobnie chodzi o redukcje kosztów. Jeśli chcesz zrobić VR przyjemne z min 110 FOV, i 90Hz to telefon jest problematyczny (raczej uzyskasz 90fov z 30-60Hz), a skoro masz telefon to też po co duplikować SoC, baterie itp. To będzie zapewna tańsza pośrednia wersja pomiędzy Daydream View, a Daydream Standalone VR przygotowywanym też przez HTC - ot kompromis bo dostajesz to co w wersji zupełnie Standalone, ale w cenie znacznie niższej (ale wersja standalone nie drenuje baterii w smartfonie - max jakość, przy niższej cenie, ale częściowych wadach rozwiązań mobilnych).
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Może wreszcie się uda. Smach Z to handheld dla gracza, którego historia sięga 2014 roku. 23
Tym razem rozdzielczość 1440p. 9
Mnóstwo tytułów do wyboru. 14
Pierwsze pokazy działania sprzętu już targach MWC. 9
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Wymiana pasty daje duże korzyści. 41
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane