aktualności

Nvidia prezentuje VRWorks Audio i VRWorks 360 Video

9
8 maja 2017, 15:10 Adrian Kotowski

Nowe rozwiązania dla twórców treści VR. Podczas prezentacji na GTC 2017 Nvidia zapowiedziała udostępnienie VRWorks Audio i VRWorks 360 Video, które można będzie wykorzystać w grach i materiałach bazujących na technice wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowane oprogramowanie ma ułatwić deweloperom pracę i pogłębić wrażenia płynące z używania gogli VR.

Pierwszym nowym rozwiązaniem, które zawita do VRWorks SDK jest VRWorks Audio. Nvidia postanowiła stworzyć system, dzięki któremu dźwięk słyszany w grach wykorzystujących technikę VR ma być jak najbardziej realistyczny. Oprogramowanie ma zapewnić nie tylko dokładne umiejscowienie audio w przestrzeni, ale też zapewnić środowisko modelowania zjawisk propagacji dźwięku, takich jak odbicie, załamanie, czy dyfrakcja. Wszystko ma być liczone w czasie rzeczywistym – do odpowiedniego przedstawienia dźwięków nie będą już wymagane wstępne informacje o danej scenie. Jak można się domyślić, obliczenia wykonywane będą w tym przypadku na karcie graficznej.

Nvidia VRWorks

VRWorks Audio będzie można zastosować w dowolnym silniku, a Nvidia już teraz zapowiedziała, że wejdzie on w skład Unreal Engine 4. Zieloni zachęcają do przetestowanie systemu podczas prezentacji na żywo na trwającym właśnie GTC 2017. Pozostała nam do opisania jeszcze druga nowość, która nosi nazwę VRWorks 360 Video. Jest to technika, dzięki której możliwe będzie łączenie w czasie rzeczywistym kilku obrazów rejestrowanych przez kamery stereoskopowe, gdzie materiałem wynikowym ma być wideo lub strumień 360 stopni.

VRWorks 360 Video ma pozwalać na bezproblemowe współpracę z urządzeniem Z Cam V1 Pro, wyposażonym w aż osiem kamer 4K. Do obróbki i połączenia tego typu materiału wykorzystywane miały być dwie karty Quadro P6000. Oprogramowanie jest dostępne w wersji beta, a Nvidia zapewnia, że niedługo powinno pojawić się też finalne SDK. 

Źródło: prasowe
Super8Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Super82017.05.08, 16:09
Who cares?
Ezio21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ezio212017.05.08, 19:46
-4#2
Super8 @ 2017.05.08 16:09  Post: 1063546
Who cares?


Not you RX 460 user
GiovanneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Giovanne2017.05.08, 20:32
Wszystko fajnie ale kiedy to zacznie być używane. SLI VR też ładnie brzmi w teori, ale w praktyce jeszcze się nie spotkałem z grą która z tego korzysta.
HafexoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hafexo2017.05.08, 21:50
VRWorks Audio - tfu

gry z lat 90 miały A3D które było 10 razy lepsze od obecnego szajsu.
Nikt nie potrzebował słuchawek '7.1' czy innych bzdet, tylko odpowiednia karta dźwiękowa. Nawet głupi half life miał lepsze pozycjonowanie i przestrzeń niż najnowsze battlefieldy..

No ale genialny microsoft postanowił to wszystko uśmiercić wraz z premierą Visty ;)

swoją droga nie rozumiem, mamy taką ogromną moc obliczeniową - czemu nikt nie pokusił się na stworzenie dźwięku przestrzennego z prawdziwego zdarzenia na słuchawki tak jak w chyba wszystkim znanym filmie 'virtual barber shop'?
kacper995Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kacper9952017.05.09, 06:28
Tylko po co przecierz VR już teraz jest praktycznie martwe
terminat0rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
terminat0r2017.05.09, 11:17
VR is dead. A oni dalej probuja pchac to gowno w rynek.
CegłaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cegła2017.05.09, 13:13
-6#7
VR martwe ? Dobre sobie :) To jest jedna z największych rewolucji w graniu !
terminat0rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
terminat0r2017.05.09, 14:27
Cegła @ 2017.05.09 13:13  Post: 1063744
VR martwe ? Dobre sobie :) To jest jedna z największych rewolucji w graniu !

CegłaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cegła2017.05.10, 10:32
terminat0r @ 2017.05.09 14:27  Post: 1063759
Cegła @ 2017.05.09 13:13  Post: 1063744
VR martwe ? Dobre sobie :) To jest jedna z największych rewolucji w graniu !


pogadamy za parę lat :)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1