aktualno¶ci

Steam Audio wchodzi do gry

13 24 lutego 2017, 03:41 Piotr Gontarczyk

Valve chce mieć dĽwięk pod kontrol±. Firma Valve oficjalnie poinformowała o udostępnieniu techniki Steam Audio, dzięki której twórcy gier mog± tworzyć zaawansowane modele dĽwięku przestrzennego w grach oraz aplikacjach VR.

Steam Audio co prawda rozwijano o paru lat, ale dopiero niedawne przejęcie firmy Impulsonic pozwoliło zakończyć pracę z, jak twierdzi Valve, ¶wietnym sukcesem.

Steam Audio jest rozszerzeniem wzbogacaj±cym filtry HRTF, służ±ce do przetwarzania wła¶ciwo¶ci dĽwięku tak, aby wiernie odwzorować sposób, w jaki ludzkie ucho i mózg wirtualnie lokalizuj± Ľródła dĽwięków, o rozwi±zania umożliwiaj±ce wyliczanie fizycznych wła¶ciwo¶ci trójwymiarowej sceny i nałożenie ich na filtrowanie Ľródeł dĽwięków.

Steam Audio to także ułatwienie programistom zwiększanie realizmu poprzez stosowanie obliczeń fizycznych z geometri± sceny 3D, tak aby wiernie odwzorować działanie na dĽwięki jakichkolwiek przeszkód dziel±cych Ľródła i postać w grze. Wykorzystuj±c fizykę Steam Audio pozwala też na dodawanie pogłosów, a także wylicza sposób rozprzestrzeniania się dĽwięków w ¶wiecie 3D. Wszystko po to aby zwiększyć realizm warstwy dĽwiękowej gier 3D oraz VR. Tego typu zapowiedzi słyszeli¶my niejednokrotnie. Valve niczego nowego nie odkrywa, a jedynie goni rynek z jakim¶ dziesięcioletnim opóĽnieniem.

Valve udostępnia programistom Steam Audio SDK Beta. Obecnie można go stosować jako wtyczkę do silnika Unity, a także w formie C API do integracji w innych silnikach i narzędziach programowych.

¬ródło: Valve, opr. wł.
dapeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dape2017.02.24, 08:17
12#1
A czy firma valve mogła by to zaimplementować w swoich produktach ? Przecież pozycjonowanie dzwięku w CS:GO jest żałosne (i często błędne) w porównaniu z takimi grami jak Overwatch czy Rainbow Six.
Grom23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grom232017.02.24, 08:18
No to teraz zaimplementować to do CS:GO.
mbrzostekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Moderatormbrzostek2017.02.24, 10:54
Nowy system audio jest w CS:GO od prawie trzech miesięcy!
wo10Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wo102017.02.24, 10:54
'¦wietnym sukcesem', powiadasz.
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2017.02.24, 11:21
mbrzostek @ 2017.02.24 10:54  Post: 1041701
Nowy system audio jest w CS:GO od prawie trzech miesięcy!


Chłopaki zapomnieli, że stracili pieni±dze na uber gaymingowe sluchawy w systemie 7.8 :lol2:

Opcjonalnie warto omówić się na wizytę u laryngologa.
dapeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dape2017.02.24, 11:29
mbrzostek @ 2017.02.24 10:54  Post: 1041701
Nowy system audio jest w CS:GO od prawie trzech miesięcy!


I dalej ssie. We wspomnianym overwatchu nie ma problemu z okre¶leniem idealnie kierunku i odległo¶ci w 3D po samym dĽwięku. W CSie... tylko dzięki temu, że co 2 metry jest inna powierzchnia i inny sound que.
Suszin.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Suszin.2017.02.24, 11:39
dape @ 2017.02.24 08:17  Post: 1041644
A czy firma valve mogła by to zaimplementować w swoich produktach ? Przecież pozycjonowanie dzwięku w CS:GO jest żałosne (i często błędne) w porównaniu z takimi grami jak Overwatch czy Rainbow Six.


Przecież R6 ma beznadziejne pozycjonowanie dĽwięku, chyba już bardziej odpowiadał mi stary system w cs.
Ezio21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ezio212017.02.24, 13:02
Ale sukces, w każdej grze jest podobny system.
IgorussZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Igoruss2017.02.24, 13:04
dape @ 2017.02.24 08:17  Post: 1041644
A czy firma valve mogła by to zaimplementować w swoich produktach ? Przecież pozycjonowanie dzwięku w CS:GO jest żałosne (i często błędne) w porównaniu z takimi grami jak Overwatch czy Rainbow Six.

W CSie jest to już od jakiego¶ czasu i według mnie spisuje się bardzo dobrze. Można precyzyjnie okre¶lić gdzie jest wróg, również w płaszczyĽnie pionowej, oczywi¶cie najlepiej na słuchawkach.
Grom23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grom232017.02.24, 15:16
mbrzostek @ 2017.02.24 10:54  Post: 1041701
Nowy system audio jest w CS:GO od prawie trzech miesięcy!

Nawet nie wiedziałem, ostatnio mało czasu na granie człowiek ma, nie ¶ledziłem zmian w patchach tylko zagrać partyjkę od czasu do czasu i koniec. Przetestuję dzisiaj :)
Zaloguj się, by móc komentować
1