aktualności

Sniper Elite 4 z DirectX 12

23
3 lutego 2017, 16:15 Adrian Kotowski

Podano też usprawnienia dla wersji na PS4 Pro. Rebelion ujawnił na swoim blogu, że Sniper Elite 4 będzie korzystał z API DirectX 12. Rozwiązanie ma być dostępne od dnia wprowadzenia gry do sprzedaży, wiec nie będziemy musieli czekać na żadną łatkę, jak w wielu wcześniej wydawanych tytułach. Firma ujawniła też, jakie ulepszenia względem wersji na PS4 trafią do wersji na PS4 Pro.

Liczba gier z DirectX 12 cały czas rośnie, ale chyba nie tak szybko, jak spodziewał się Microsoft. O ile początkowo do informacji o implementacji tego API w grach podchodzono bardzo entuzjastycznie, tak po kilku mniejszych i większych wpadkach część graczy zaczęła powątpiewać, czy DX12 jest rzeczywiście takim przełomem, na jaki go kreowano. Rebelion nie zraża się jednak do tego rozwiązania i wykorzysta je w swojej nowej produkcji.

Sniper Elite 4, który pojawi się w sprzedaży już 14 lutego, będzie oferował pełną obsługę nowego API. Co jednak istotne, sama gra projektowana była przy wykorzystaniu bibliotek DX11, a gracz będzie mógł sam wybrać, z czego chce skorzystać. Dzięki temu możliwe będzie też porównanie wydajności i sprawdzenie, czy i ewentualnie które karty zyskują po przełączeniu API. Rebelion nie podał żadnych informacji o ulepszeniach związanych z DX12, więc najprawdopodobniej jedyną różnicą względem DX11 będzie ewentualnie wyższa wydajność.

Poniżej prezentujemy natomiast usprawnienia, która mają być dostępne w wersji gry na PS4 Pro (względem PS4):

  • poprawiona płynność,
  • zwiększona odległość rysowania terenu,
  • zwiększona poziom geometrii dla wybranych detali,
  • ulepszona jakość oświetlenia i cieni,
  • zwiększona jakość odbić,
  • szybsze ładowanie gry.
Źródło: Rebelion
Generał RakietaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Generał Rakieta2017.02.03, 16:24
10#1
najprawdopodobniej jedyną różnicą względem DX11 będzie ewentualnie wyższa wydajność.


ta, pewnie tak samo jak w hitmanie :E
HextorPLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HextorPL2017.02.03, 16:28
20#2
Generał Rakieta @ 2017.02.03 16:24  Post: 1036646
najprawdopodobniej jedyną różnicą względem DX11 będzie ewentualnie wyższa wydajność.


ta, pewnie tak samo jak w hitmanie :E


Nie wiem dlaczego próbujesz trollować, ale w moim przypadku z leciwym i5 2500K po przejściu z DX11 na DX12 zyskałem 10-20 fps w pierwszym epizodzie w Paryżu. Utylizacja CPU drastycznie spadła. Przy locku na 60 fps nie widzę już jak utylizacja dobija do 100% jak to miało miejsce przy DX11.

EDIT: Mało tego, założyłem wątek na Steam i z tego co piszą ludzie, nie jestem odosobniony.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2017.02.03, 16:38
-9#3
No i stary sprzęt ożywia, a chyba nie o to mikrokasie chodziło, bo szrot już nie dostanie free licencji.
NgreediaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ngreedia2017.02.03, 16:45
-13#4
Nvidia już pewnie w portki robi :E
ŻywyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Żywy2017.02.03, 17:08
Ale to bedzie DX12-only, czyli ze gra jest zrobiona pod niego od podstaw, czy doczepiony na sile do DX11 i dajacy +3-5FPS? Bo owszem, liczba gier z DX12 stale rosnie, tylko co z tego jak nie ma to przelozenia na cokolwiek, az zaryzykuje stwierdzenie ze duzo wiekszy byl przeskok z DX9 na 10...
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2017.02.03, 17:30
Szkoda że nie Vulkan. Dało by się pewnie odpalić pod linuxem w wine.
https://www.youtube.com/watch?v=1hnI6KGTfjI
Zero spadków wydajności w porównaniu do windows...
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2017.02.03, 17:32
Vulcan czy dx 12 wspaniała sprawa dla 'starych' CPU :)
Mówi to człowiek siedzący na 3930k
TitooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Titoo2017.02.03, 18:29
Walther @ 2017.02.03 17:32  Post: 1036666
Vulcan czy dx 12 wspaniała sprawa dla 'starych' CPU :)
Mówi to człowiek siedzący na 3930k


Fakt! Szkoda tylko, że M$ nie potrafi swojego DX12 zoptymalizować pod kontem Forzy Horizon 3 xD Mam właśnie i7 3930k + GTX 1080 i gra nie potrafi utrzymać stałych 60 fps...... W 1080p na ustawieniach max przy wyłączonym V-SYNC obciążenie GPU u mnie wynosi max ~60% Nie ma co! Moc DX12 jest oszałamiająca xD
t800mmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
t800mm2017.02.03, 18:29
Żywy @ 2017.02.03 17:08  Post: 1036656
Ale to bedzie DX12-only, czyli ze gra jest zrobiona pod niego od podstaw, czy doczepiony na sile do DX11 i dajacy +3-5FPS? Bo owszem, liczba gier z DX12 stale rosnie, tylko co z tego jak nie ma to przelozenia na cokolwiek, az zaryzykuje stwierdzenie ze duzo wiekszy byl przeskok z DX9 na 10...

W treści newsa i masz odpowiedź. 'Co jednak istotne, sama gra projektowana była przy wykorzystaniu bibliotek DX11, a gracz będzie mógł sam wybrać, z czego chce skorzystać'. Zresztą układ logiki podpowiada że skoro gra była na Ps4 w dx11, to dx12 jest doczepiony 'przy okazji'. Napisanie nowego engine to napisanie nowej gry. Myślę że niedługo zaczną wychodzić gry napisane natywnie pod dx12, bo programiści też potrzebowali czasu żeby nauczyć się wykorzystywać potencjał.
CikuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ciku2017.02.03, 18:55
zły news sorry
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1