Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 1 lutego 2017, 18:15

Problemów u niemieckiego dewelopera ciąg dalszy. Crytek redukuje liczbę etatów w swoim głównym oddziale we Frankfurcie. Wcześniej podmiot zamknął aż pięć z siedmiu swoich studiów i przez ogromne problemy finansowe został zmuszony do sprzedaży całej marki Warface. Przedstawiciele Cryteka twierdzą jednak, że wszystko zmierza w dobrym kierunku.

Avni Yerli, współzałożyciel niemieckiego studia, potwierdził, że Crytek zwolnił 15 osób zatrudnionych do tej pory w siedzibie głównej firmy. Czuwali oni nad procesem wydawania gier oraz zajmowali się marketingiem. Redukcja akurat w tych działach nie jest niczym szczególnie zaskakującym w sytuacji, gdy Crytek w zasadzie nie pracuje nad niczym nowym. W chwili obecnej podmiot cały czas rozwija grę Warface, która została przejęta przez rosyjską spółkę Mail.ru.

Crytek

Dzięki sprzedaży marki, niemiecki podmiot miał pieniądze na wypłacenie zaległych pensji. Inna sprawa, że według źródeł Eurogamera pracownicy nie otrzymali jeszcze pieniędzy na grudzień 2016 roku, co powoduje, że atmosfera w firmie jest bardzo napięta. Część załogi już dawno porzuciła zresztą nadzieję, że coś może się zmienić i przeszła do Cloud Imperium Games. Deweloper ten tworzy grę Star Citizen bazującą na silniku CryEngine (obecnie na jego zmodyfikowanej odmianie Amazon Lumberyard), więc doświadczenie pracowników Cryteka będzie firmie bardzo potrzebne.

Yerli twierdzi, że jego przedsiębiorstwo zrobi wszystko, by pomóc zwolnionym osobom w znalezieniu nowego miejsca pracy zgodnego z ich umiejętnościami i talentami. Dodaje też, że zatrudniona nadal ekipa chce skupić się na rozwoju silnika CryEngine oraz tworzeniu nowych gier. Nie wiadomo niestety, czy i ewentualnie kiedy moglibyśmy zobaczyć nowy tytuł Cryteka. 

Źródło: Eurogamer
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
Himen360 (2017.02.01, 19:02)
Ocena: 5

0%
Jest mi z tego powodu wszystki jedno... Jak taki biznes nie przynosi zysku to cos jest nie tak.
nietopyrz (2017.02.01, 19:44)
Ocena: 6

0%
Himen360 @ 2017.02.01 19:02  Post: 1036231
Jest mi z tego powodu wszystki jedno... Jak taki biznes nie przynosi zysku to cos jest nie tak.
Dywersyfikacja ich ubiła.
SajlorMun (2017.02.01, 19:45)
Ocena: 13

0%
Himen360 @ 2017.02.01 19:02  Post: 1036231
Jest mi z tego powodu wszystki jedno... Jak taki biznes nie przynosi zysku to cos jest nie tak.

Zazwyczaj tego typu firmy padają przez nieudolność i niekompetencję managerów róznego szczebla, którzy nie są w stanie policzyć kilku prostych tabelek w Excelu zanim wyłoży się pieniądze. Nie są także robione odpowiednie badania rynku, a przy tej skali nakładów powinny być podstawą. Przypuszczam że zabiła ich zwyczajna niegospodarność no i wspomniana wcześniej niekompetencja. Rynek ogólnie jest nasycony i ciężko się przebić, co tym bardziej zmusza do bardzo przemyślanych działań.
SunTzu (2017.02.01, 20:03)
Ocena: 2

0%
Nie po prostu zwyczajnie w świecie słaba sprzedaż gier?
Avitr (2017.02.01, 20:08)
Ocena: -1

0%
Szkoda, to już przedostatni developer tworzący topowe enginy 3D. Kiedyś było ID Soft, ale odpadło z wyścigu. Unreal Engine robi się coraz bardziej plastikowy, coraz mniej wizualnych zmian w kolejnych wersjach UE. Po plajcie turecko-niemieckiego Cryteka zostaną już tylko Szwedzi z Frostbite. Reszta będzie robić przeciętnie wyglądające gry, albo nawet i dobrze wyglądające ale o kosmicznych wymaganiach (nie mówiąc już o tym że jest to nieekonomiczne, to tak jakby każdy producent monitorów sam robił do nich matryce).
tomaster (2017.02.01, 20:15)
Ocena: 1

0%
Avitr @ 2017.02.01 20:08  Post: 1036256
Szkoda, to już przedostatni developer tworzący topowe enginy 3D. Kiedyś było ID Soft, ale odpadło z wyścigu. Unreal Engine robi się coraz bardziej plastikowy, coraz mniej wizualnych zmian w kolejnych wersjach UE. Po plajcie turecko-niemieckiego Cryteka zostaną już tylko Szwedzi z Frostbite. Reszta będzie robić przeciętnie wyglądające gry, albo nawet i dobrze wyglądające ale o kosmicznych wymaganiach (nie mówiąc już o tym że jest to nieekonomiczne, to tak jakby każdy producent monitorów sam robił do nich matryce).

Nie martw się, Unity uratuje sytuację :D
Hashi (2017.02.01, 21:11)
Ocena: 1

0%
Crytek popełnił tak naprawdę dwa błędy, oczywiste.
1. Byli przeświadczeni, ze robią najbardziej zaawansowane technicznie gry (czego nie podważam), mając tak mi się wydaje przeświadczenie, ze inni tak nie potrafią, albo nigdy nie będą potrafić. A dzisiaj jest kilka silników TOP tak naprawdę.
2. Po prostu brak dobrej drugiej marki. Według mnie przygodówki Third person perspective.
SunTzu (2017.02.01, 21:31)
Ocena: 2

0%
@up
2. Ryse?
Przygotówka nie 3os - Robinson: The Journey


@Autor...
W teorii co z Hunt: Horrors of the Gilded Age?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 48
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 25
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane