Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 28 grudnia 2016, 10:55

Dużo się jednak nie zmieni. Cloud Imperium Games ogłosiło wykorzystanie nowego silnika w swoich grach Star Citizen i Squadron 42. Firma zrezygnowała z CryEngine i zdecydowała się na Lumberyard, który jednak bazuje na rozwiązaniu Cryteka. Z tego też powodu oprawa graficzna jest w zasadzie taka sama jak wcześniej, a najważniejsze nowości powiązane są z integracją z platformą Amazona. 

Gier korzystających z CryEngine nie jest zbyt dużo, co po części wpłynęło na bardzo słabą kondycję Cryteka. Z dużych tytułów tworzonych na tym silniku można wymienić właściwie tylko Star Citizen oraz Prey. Teraz z listy oficjalnie wypada produkcja studia Cloud Imperium Games, której autorzy zdecydowali się na przejście z CryEngine na jego zmodyfikowaną wersję o nazwie Lumberyard.

Silnik rozwijany jest przez firmą Amazon, która wykupiła od Cryteka licencję pozwalającą na pełny i nieograniczony dostęp do wszystkich technik opracowanych przez niemieckie studio. Lumberyard jest udostępniany za darmo (z pełnym dostępem do kodu źródłowego), a przedsiębiorstwo należące do Jeffa Bezosa zarabia na sprzedaży pakietu usług Amazon Web Services (AWS). Twórcy Star Citizena poinformowali, że właśnie rozbudowana infrastruktura sieciowa Amazona była jedną z ważniejszych przesłanek do zmiany silnika.

Lumberyard zapewnia ponadto pełną integrację z Twitchem, dzięki czemu strumieniowanie rozgrywki będzie bardzo proste. Można się domyślić, że przejście na Lumberyard nie wynika tylko i wyłącznie z chęci wykorzystania rozwiązań Amazona. Cloud Imperium Games mogło się obawiać o dalszy los Cryteka, a więc też i o wsparcie dla samego silnika CryEngine. Użycie Lumberyard jest wyraźnie mniej ryzykowne, a sama konwersja nie sprawiła firmie żadnych problemów. Z ujawnionych danych wynika, że aktualizacja Alpha 2.6 dla Star Citizen bazuje już na silniku Amazona.

Lumberyard - nowy silnik gier Amazona

Źródło: DSOGaming
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
Orzel94 (2016.12.28, 11:05)
Ocena: 9

0%
niech nie będzie tak pusta i nudna jak no man sky i wystarczy bo już jest nieźle
Edit: jednak nie, HDR i 10-bitów by się przydało :P
RaVen01 (2016.12.28, 11:19)
Ocena: 3

0%
Orzel94 @ 2016.12.28 11:05  Post: 1028680
niech nie będzie tak pusta i nudna jak no man sky i wystarczy bo już jest nieźle
Edit: jednak nie, HDR i 10-bitów by się przydało :P

instaluje patcha przetestuje zmiany w 2.6 a przede wszystkim star marine. Ogólnie już na Commander Arena można śię nieźle bawić.

Zmiana taka w tym silniku, że przeszli z cryengine 3.5 na 5 zachowując zmiany w silniku które dokonali (podobno 50% silnika dopisali)
Orzel94 (2016.12.28, 11:24)
Ocena: 6

0%
RaVen01 @ 2016.12.28 11:19  Post: 1028689
Orzel94 @ 2016.12.28 11:05  Post: 1028680
niech nie będzie tak pusta i nudna jak no man sky i wystarczy bo już jest nieźle
Edit: jednak nie, HDR i 10-bitów by się przydało :P

instaluje patcha przetestuje zmiany w 2.6 a przede wszystkim star marine. Ogólnie już na Commander Arena można śię nieźle bawić.

Zmiana taka w tym silniku, że przeszli z cryengine 3.5 na 5 zachowując zmiany w silniku które dokonali (podobno 50% silnika dopisali)

a jest udostępniona podróż po planetach?
na zwiastunach powiem szczerze nie wyglądało najlepiej to proceduralne generowanie (nie bez przyczyny pojawiło się nawiązanie do no man sky)
RaVen01 (2016.12.28, 11:34)
Ocena: 3

0%
Orzel94 @ 2016.12.28 11:24  Post: 1028691
RaVen01 @ 2016.12.28 11:19  Post: 1028689
(...)

instaluje patcha przetestuje zmiany w 2.6 a przede wszystkim star marine. Ogólnie już na Commander Arena można śię nieźle bawić.

Zmiana taka w tym silniku, że przeszli z cryengine 3.5 na 5 zachowując zmiany w silniku które dokonali (podobno 50% silnika dopisali)

a jest udostępniona podróż po planetach?
na zwiastunach powiem szczerze nie wyglądało najlepiej to proceduralne generowanie (nie bez przyczyny pojawiło się nawiązanie do no man sky)

w 2.5 nie, 2.6 dopiero sie instaluje . Stacje kosmiczne jak najbardziej, można było na nich lądować i explorować, nawet na asteroidach gdzie mieści się 'miasto bandytów'.
Labovsky (2016.12.28, 12:30)
Ocena: 7

0%
Wiadomo na jakiej wersji Cryengine bazuje Lumberyard?

PCLab.pl
Gier korzystających z CryEngine nie jest zbyt dużo, co po części wpłynęło na bardzo słabą kondycję Cryteka.

1. Nikt kto udostępnia narzędzie za darmo, nie opiera biznesu o opłaty licencyjne przecież - Cryengine jest darmowy :)
2. Gier na CryEngine nie ma co prawda tyle, co na UE czy Unity, ale też chyba nie można powiedzieć, że jest ich mało:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CryEngine_games
CryEngine ma niewątpliwie jednak bardzo mało szczęścia do udanych i popularnych tytułów. Na tej liście jest cała masa klap i porażek finansowych :(
Orzel94 (2016.12.28, 13:11)
Ocena: -2

0%
Labovsky @ 2016.12.28 12:30  Post: 1028720
Wiadomo na jakiej wersji Cryengine bazuje Lumberyard?

PCLab.pl
Gier korzystających z CryEngine nie jest zbyt dużo, co po części wpłynęło na bardzo słabą kondycję Cryteka.

1. Nikt kto udostępnia narzędzie za darmo, nie opiera biznesu o opłaty licencyjne przecież - Cryengine jest darmowy :)
2. Gier na CryEngine nie ma co prawda tyle, co na UE czy Unity, ale też chyba nie można powiedzieć, że jest ich mało:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CryEngine_games
CryEngine ma niewątpliwie jednak bardzo mało szczęścia do udanych i popularnych tytułów. Na tej liście jest cała masa klap i porażek finansowych :(

Udostępnili go za free na podobnych zasadach co unity zakładam właśnie dlatego że mieli problemy z zyskiem
lyx (2016.12.28, 15:02)
Ocena: 9

0%
HoZar @ 2016.12.28 12:45  Post: 1028727
no kurde nareszcie do nich dotarło że na CE to się nie mogło udać... od 2 lat wszyscy to powtarzali...


Wow - nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem. Lumberyard to zmodyfikowany CryEngine - zmiana miała już miejsce i obecnie wydana alfa 2.6 działa już na tym forku.
Marucins (2016.12.28, 16:31)
Ocena: 0

0%
A mikro płatności będą?
RaVen01 (2016.12.28, 16:34)
Ocena: 11

0%
Marucins @ 2016.12.28 16:31  Post: 1028782
A mikro płatności będą?

nie, płatności w star citizenie tylko makro.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane