aktualności

Star Citizen z nowym silnikiem

14 28 grudnia 2016, 10:55 Adrian Kotowski

Dużo się jednak nie zmieni. Cloud Imperium Games ogłosiło wykorzystanie nowego silnika w swoich grach Star Citizen i Squadron 42. Firma zrezygnowała z CryEngine i zdecydowała się na Lumberyard, który jednak bazuje na rozwiązaniu Cryteka. Z tego też powodu oprawa graficzna jest w zasadzie taka sama jak wcześniej, a najważniejsze nowości powiązane są z integracją z platformą Amazona. 

Gier korzystających z CryEngine nie jest zbyt dużo, co po części wpłynęło na bardzo słabą kondycję Cryteka. Z dużych tytułów tworzonych na tym silniku można wymienić właściwie tylko Star Citizen oraz Prey. Teraz z listy oficjalnie wypada produkcja studia Cloud Imperium Games, której autorzy zdecydowali się na przejście z CryEngine na jego zmodyfikowaną wersję o nazwie Lumberyard.

Silnik rozwijany jest przez firmą Amazon, która wykupiła od Cryteka licencję pozwalającą na pełny i nieograniczony dostęp do wszystkich technik opracowanych przez niemieckie studio. Lumberyard jest udostępniany za darmo (z pełnym dostępem do kodu źródłowego), a przedsiębiorstwo należące do Jeffa Bezosa zarabia na sprzedaży pakietu usług Amazon Web Services (AWS). Twórcy Star Citizena poinformowali, że właśnie rozbudowana infrastruktura sieciowa Amazona była jedną z ważniejszych przesłanek do zmiany silnika.

Lumberyard zapewnia ponadto pełną integrację z Twitchem, dzięki czemu strumieniowanie rozgrywki będzie bardzo proste. Można się domyślić, że przejście na Lumberyard nie wynika tylko i wyłącznie z chęci wykorzystania rozwiązań Amazona. Cloud Imperium Games mogło się obawiać o dalszy los Cryteka, a więc też i o wsparcie dla samego silnika CryEngine. Użycie Lumberyard jest wyraźnie mniej ryzykowne, a sama konwersja nie sprawiła firmie żadnych problemów. Z ujawnionych danych wynika, że aktualizacja Alpha 2.6 dla Star Citizen bazuje już na silniku Amazona.

Lumberyard - nowy silnik gier Amazona

Źródło: DSOGaming
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942016.12.28, 11:05
niech nie będzie tak pusta i nudna jak no man sky i wystarczy bo już jest nieźle
Edit: jednak nie, HDR i 10-bitów by się przydało :P
RaVen01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RaVen012016.12.28, 11:19
Orzel94 @ 2016.12.28 11:05  Post: 1028680
niech nie będzie tak pusta i nudna jak no man sky i wystarczy bo już jest nieźle
Edit: jednak nie, HDR i 10-bitów by się przydało :P

instaluje patcha przetestuje zmiany w 2.6 a przede wszystkim star marine. Ogólnie już na Commander Arena można śię nieźle bawić.

Zmiana taka w tym silniku, że przeszli z cryengine 3.5 na 5 zachowując zmiany w silniku które dokonali (podobno 50% silnika dopisali)
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942016.12.28, 11:24
RaVen01 @ 2016.12.28 11:19  Post: 1028689
Orzel94 @ 2016.12.28 11:05  Post: 1028680
niech nie będzie tak pusta i nudna jak no man sky i wystarczy bo już jest nieźle
Edit: jednak nie, HDR i 10-bitów by się przydało :P

instaluje patcha przetestuje zmiany w 2.6 a przede wszystkim star marine. Ogólnie już na Commander Arena można śię nieźle bawić.

Zmiana taka w tym silniku, że przeszli z cryengine 3.5 na 5 zachowując zmiany w silniku które dokonali (podobno 50% silnika dopisali)

a jest udostępniona podróż po planetach?
na zwiastunach powiem szczerze nie wyglądało najlepiej to proceduralne generowanie (nie bez przyczyny pojawiło się nawiązanie do no man sky)
RaVen01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RaVen012016.12.28, 11:34
Orzel94 @ 2016.12.28 11:24  Post: 1028691
RaVen01 @ 2016.12.28 11:19  Post: 1028689
(...)

instaluje patcha przetestuje zmiany w 2.6 a przede wszystkim star marine. Ogólnie już na Commander Arena można śię nieźle bawić.

Zmiana taka w tym silniku, że przeszli z cryengine 3.5 na 5 zachowując zmiany w silniku które dokonali (podobno 50% silnika dopisali)

a jest udostępniona podróż po planetach?
na zwiastunach powiem szczerze nie wyglądało najlepiej to proceduralne generowanie (nie bez przyczyny pojawiło się nawiązanie do no man sky)

w 2.5 nie, 2.6 dopiero sie instaluje . Stacje kosmiczne jak najbardziej, można było na nich lądować i explorować, nawet na asteroidach gdzie mieści się 'miasto bandytów'.
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Labovsky2016.12.28, 12:30
Wiadomo na jakiej wersji Cryengine bazuje Lumberyard?

PCLab.pl
Gier korzystających z CryEngine nie jest zbyt dużo, co po części wpłynęło na bardzo słabą kondycję Cryteka.

1. Nikt kto udostępnia narzędzie za darmo, nie opiera biznesu o opłaty licencyjne przecież - Cryengine jest darmowy :)
2. Gier na CryEngine nie ma co prawda tyle, co na UE czy Unity, ale też chyba nie można powiedzieć, że jest ich mało:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CryEngine_games
CryEngine ma niewątpliwie jednak bardzo mało szczęścia do udanych i popularnych tytułów. Na tej liście jest cała masa klap i porażek finansowych :(
HoZarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HoZar2016.12.28, 12:45
-10#6
no kurde nareszcie do nich dotarło że na CE to się nie mogło udać... od 2 lat wszyscy to powtarzali...
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942016.12.28, 13:11
-2#7
Labovsky @ 2016.12.28 12:30  Post: 1028720
Wiadomo na jakiej wersji Cryengine bazuje Lumberyard?

PCLab.pl
Gier korzystających z CryEngine nie jest zbyt dużo, co po części wpłynęło na bardzo słabą kondycję Cryteka.

1. Nikt kto udostępnia narzędzie za darmo, nie opiera biznesu o opłaty licencyjne przecież - Cryengine jest darmowy :)
2. Gier na CryEngine nie ma co prawda tyle, co na UE czy Unity, ale też chyba nie można powiedzieć, że jest ich mało:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CryEngine_games
CryEngine ma niewątpliwie jednak bardzo mało szczęścia do udanych i popularnych tytułów. Na tej liście jest cała masa klap i porażek finansowych :(

Udostępnili go za free na podobnych zasadach co unity zakładam właśnie dlatego że mieli problemy z zyskiem
lyx2016.12.28, 15:02
HoZar @ 2016.12.28 12:45  Post: 1028727
no kurde nareszcie do nich dotarło że na CE to się nie mogło udać... od 2 lat wszyscy to powtarzali...


Wow - nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem. Lumberyard to zmodyfikowany CryEngine - zmiana miała już miejsce i obecnie wydana alfa 2.6 działa już na tym forku.
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2016.12.28, 16:31
A mikro płatności będą?
RaVen01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RaVen012016.12.28, 16:34
11#10
Marucins @ 2016.12.28 16:31  Post: 1028782
A mikro płatności będą?

nie, płatności w star citizenie tylko makro.
Zaloguj się, by móc komentować
1