aktualności

Divinity: Original Sin 2 - wymagania sprzętowe i gameplay

11 23 sierpnia 2016, 11:29 Bartosz Woldański

Divinity: Original Sin 2 pojawi się wkrótce w usłudze Steam Early Access. Studio Larian ogłosiło wczesny dostęp i z tej okazji opublikowano również wstępne wymagania sprzętowe oraz aż godzinny zapis rozgrywki. Gra, podobnie jak część pierwsza, została ufundowana na platformie crowdfundingowej Kickstarter. 

Divinity: Original Sin okazało się w 2014 roku wielkim sukcesem. Sukcesem, jakiego nawet nie spodziewali się sami twórcy. Gra sprzedała się zauważalnie lepiej od innych klasycznych RPG-ów, takich jak Wasteland 2 i Pillars of Eternity, nic więc dziwnego, że belgijskie studio Larian postanowiło kuć żelazo, póki gorące i szybko zabrało się za prace nad bezpośrednią kontynuacją. Divinity: Original Sin 2 powstaje również dzięki wsparciu finansowym graczy na Kickstarterze (uzbierano ponad 2 miliony dolarów) i już 15 września tego roku wczesna wersja gry pojawi się na platformie Steam. Z okazji tej zapowiedzi twórcy podzielili się dużą porcją gameplayu oraz ujawnili wstępne wymagania sprzętowe, które kształtują się następująco: 

Minimalna konfiguracja sprzętowa do gry Divinity: Original Sin 2

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 (SP1), Windows 8.1 lub Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5 lub odpowiednik
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 550 lub AMD Radeon HD z serii 6000 z obsługą DirectX 11
  • Dysk twardy: 25 GB wolnego miejsca

Rekomendowana konfiguracja sprzętowa do gry Divinity: Original Sin 2

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 (SP1), Windows 8.1 lub Windows 10
  • Procesor: Intel Core i7 lub odpowiednik
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 770 lub AMD Radeon R9 280 z obsługą DirectX 11
  • Dysk twardy: 25 GB wolnego miejsca

Wymagania wzrosły od czasu wydania pierwszej części. Rekomendowane wymagania do "jedynki" są tutaj minimalną specyfikacją. Kontynuacja powstaje na ulepszonym silniku Divinity (3.0), wykorzystującym rendering oparty na fizyce czy system fizyki ubrań. Gra ma być też mroczniejsza, co będzie miało swoje odzwierciedlenie nie tylko w grafice, ale także w klimacie oraz samej fabule. 

Divinity: Original Sin 2 ma zachować wszystkie atuty, jakimi cechowała się "jedynka", ale także doda sporo nowego. Będziemy mogli grać bohaterem innej, niż ludzka, rasy. Do wyboru będą również widoczny na załączonych screenach i materiale wideo jaszczur, nieumarły, elf czy krasnolud. Interakcja z otoczeniem ma być jeszcze bardziej rozbudowana niż przedtem. I co równie ważne, w kampanii fabularnej nie zabraknie kooperacji sieciowej, dla maksymalnie czterech graczy. Przedsmak tego, co nas czeka w grze, możecie zobaczyć na poniższym, ponad godzinnym zapisie rozgrywki.

Uruchomienie wczesnego dostępu dla Divinity: Original Sin 2 wcale nie oznacza, że wkrótce doczekamy się premiery pełnej wersji. Poprzednia odsłona była w tej usłudze przez niespełna pół roku, więc należy nastawiać się najwcześniej na pierwsze miesiące 2017 roku. 

Źródło: Steam, PC Gamer
D182Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
D1822016.08.23, 13:24
-12#1
Widok z góry jak w grach z przed z 20 lat i gtx 770. Ubaw po pachy ;D
om3gaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
om3ga2016.08.23, 13:43
D182 @ 2016.08.23 13:24  Post: 1000007
Widok z góry jak w grach z przed z 20 lat i gtx 770. Ubaw po pachy ;D

Nie przypominam sobie mozliwosci obrotu kamery i modeli w 3d, choby w diablo czy podobnych produkcjach z tego okresu.
Adaś25Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adaś252016.08.23, 13:55
-5#3
A kiedy w końcu zrobią uginającą się trawę ( i ogólnie roślinność) pod wpływem np. przemieszczającego się bohatera.
*Konto usunięte*2016.08.23, 14:13
Adaś25 @ 2016.08.23 13:55  Post: 1000018
A kiedy w końcu zrobią uginającą się trawę ( i ogólnie roślinność) pod wpływem np. przemieszczającego się bohatera.

ale po co?
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2016.08.23, 14:42
-8#5
W formie DLC do jedynki za 15$ może bym się skusił, kupować nową grę za 50$ z praktycznie tym samym? Podziękuje.
lyx2016.08.23, 14:46
A widzisz, a wystarczyło zapłacić 25$ na kickstarterze za D:OS2 - szczególnie, że Larian udowodnił przy okazji premiery D:OS, że potrafi robić gry RPG i nie musiałbyś teraz narzekać że gra jest tak strasznie droga...
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912016.08.23, 15:20
-4#7
Procesor: Intel Core i5 lub odpowiednik
Pamięć operacyjna: 4 GB
AMD Radeon HD z serii 6000 z obsługą DirectX 11

albo ta gra pójdzie na najstarszej, najnizej taktowanej i5(pewnie i5-650) oraz na radku 6350 albo ktoś kto to podał to kompletny debil. Zakładam to drugie :>
wake_upZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wake_up2016.08.23, 15:29
Adaś25 @ 2016.08.23 13:55  Post: 1000018
A kiedy w końcu zrobią uginającą się trawę ( i ogólnie roślinność) pod wpływem np. przemieszczającego się bohatera.

zdawało mi się, że jest w Wiedźmaku 3 :P...
HeeronimZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heeronim2016.08.23, 15:30
Pierwsza część była najlepszym cRPGiem 2014 wg RPG Codex i mnie. Mały Larian pokazał wielkim, zachodnim wypłoszom coraz bardziej ogłupiającym swoje gry, gdzie ich miejsce.

Nie mogę się doczekać Original Sin 2, tym bardziej, że Avellone ma w jego produkcji jakiś udział.
cHunterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cHunter2016.08.23, 23:24
Oby była wersja na konsole. Coop w I był genialny.
Zaloguj się, by móc komentować
1