aktualności

BioShock: The Collection - porównanie gier w wersjach zwykłych i odświeżonych

12
17 sierpnia 2016, 15:04 Adrian Kotowski

Twórcy prezentują różnice między podstawowymi i odświeżonymi wersjami gier z serii Bioshock. 2K Games udostępniło w sieci krótki materiał, na którym zaprezentowane zostały zmiany wprowadzone w edycji zbiorczej BioShock: The Collection. Co prawda, trudno powiedzieć o znaczącej różnicy w jakości, ale z drugiej strony, nie jest tak źle, pamiętając o innych „remasterach”, które zostały wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich kilku lat.

BioShock: The Collection zawierać będzie wszystkie trzy wydane do tej pory części tej już kultowej serii. Gracze otrzymają pakiet ze wszystkimi dodatkami, choć warto wspomnieć, że w produkcji nie znajdziemy już trybu wieloosobowego dostępnego w BioShock 2. Jedną z ważniejszych cech tej edycji zbiorczej będzie odświeżenie dwóch pierwszych tytułów. Na poniższym wideo możecie zobaczyć, jak wypada pierwsze porównanie z podstawowymi edycjami.

Trzeba tutaj pamiętać o tym, że producenci najprawdopodobniej postawili obok siebie edycje z X360/PS3 z XONE/PS4. W przypadku wersji pecetowej różnice mogą być jeszcze mniejsze. Inna sprawa, że posiadacze wszystkich tytułów w wersji na PC i tak otrzymają odświeżoną edycję za darmo, więc nie jest to aż tak istotne, niż gdyby trzeba było za ten pakiet zapłacić. Tutaj konsolowcy nie mają większego wyboru, bo wydawca nie przewidział dla nich podobnej akcji.

Niemniej, wydanie BioShock: The Collection będzie świetną okazją do zapoznania się z tą świetną serią, więc jeśli nie graliście w te gry, teraz będziecie mieć szansę nadrobić zaległości. Zestaw pojawi się Europie 16 września, trzy dni po premierze w Stanach Zjednoczonych. 

Źródło: YouTube
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2016.08.17, 15:29
Zawsze jak gram w bioshocka 1 to mam wrażenie ze gra nie doczytuje tekstur.
Nawet podczas premiery raziło to w oczy.
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2016.08.17, 15:36
producenci najprawdopodobniej postawili obok siebie edycje z X360/PS3 z XONE/PS4


No właśnie, to porównanie wygląda bardziej jak konsola vs pc kiedy te gry wychodziły a teraz wersje konsolowe dogoniły pecety :) choć w jednym momencie dodali meduzy więc coś tam jest nowego :)
Temp0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Temp02016.08.17, 15:37
Powiedzcie mi, czy ze mną jest coś nie tak, czy te wszystkie 'remasterki' są ulepszone psychicznie? Bo ja różnicę ledwie dostrzegam.
mikolaj612Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mikolaj6122016.08.17, 15:56
Po 10 latach chciałoby się więcej.
A tymczasem jedyni różnicami jakie zauważyłem to dodanie meduz oraz wodorostów, a także dorzucenie filtra? W każdym bądź razie obraz wygląda ostrzej.

W mojej ocenie kolejny zbędny remaster, który nic nie wnosi - bo same gry wyglądają nadal nieźle :)
Baa na XOne z racji kompatybilności wstecznej spokojnie można ograć stare wersje.
wiktorn86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wiktorn862016.08.17, 16:26
Chyba tylko kompatybilność poprawili. Bo różnicy to tam nie widać. Pomimo oczywistej wynikającej z przedstawienia materiału w dwóch różnych rozdzielczościach.
McAnimusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McAnimus2016.08.17, 17:25
Mogło to być zrobione jako patch na poprzednią grę, pod jednym tytułem, a poprzednią wersję umieścić w wersjach dostępnych we 'właściwościach' (w przypadku Steama)
Kto ma System Shocka 2 na Steamie ten wie, że jak się kliknie 'właściwości' to można wybrać do instalacji każdą poprzednią wersję jaka była wydana w przypadku gdyby nowa nam się nie podobała.
Ehh..
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872016.08.17, 18:22
A juz myslełem ze bedzie roznica jak na nowym remaster Call of duty modern warfare.
RemedyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Remedy2016.08.17, 21:45
...czyli remastering polegał na usunięciu tego specyficznego subtelnego zamglenia nadającego bardzo charakterystycznego klimatu i zrobienie z tego sztucznego, plastikowego do bólu gówna. Przecież te meduzy to jakiś żart. Ja pier.... i jeszcze tacy imbecyle pensję za to dostaną.
mikolaj612Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mikolaj6122016.08.17, 23:25
Remedy @ 2016.08.17 21:45  Post: 998668
...czyli remastering polegał na usunięciu tego specyficznego subtelnego zamglenia nadającego bardzo charakterystycznego klimatu i zrobienie z tego sztucznego, plastikowego do bólu gówna. Przecież te meduzy to jakiś żart. Ja pier.... i jeszcze tacy imbecyle pensję za to dostaną.


Dokładnie, największa różnica to zmiana filtra (tudzież jego usunięcie).
Pisanie po necie, że tekstury są ostrzejsze itp. w przypadku gry, która ma specyficzny i celowy postprocessing jest dziwne.

Generalnie jest to wg. mnie niepotrzebny remaster - na PC dostaniemy za darmo, ale mimo wszystko te gry nadal wyglądają przyzwoicie.
A dodawanie meduz, wodorostów i innych pierdół pokazuje, że tak naprawdę nie za bardzo było co w tej grze zmieniać (bo to dobre produkcje) tudzież pokazuje, że idzie się w tej materii na łatwiznę - bo z pewnością można było zrobić więcej, pierwszy BioShock ma już prawie 9 lat, a druga część wizualnie nie oferowała nic ponad pierwowzór - więc pole do popisu było zdecydowanie większe jak meduzy i wodorosty :E
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2016.08.17, 23:52
Remaster po kosztach, to widać, żeby coś więcej zmienić musieli by grzebać w silniku/zmienić go, a to już za duży budżet na taki projekt 'na boku'. No ale faktycznie wyjątkowo trzeba się wpatrywać w różnice..
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1