aktualności

Gears of War 4 - wymagania sprzętowe wersji PC

23 16 sierpnia 2016, 20:17 Bartosz Woldański

Poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe Gears of War 4. Trzeba przyznać, że są one dość szczegółowe i obejmują nawet sprzęt, który udźwignie grę w 4K. Co więcej, studio The Coalition, aby pobudzić apetyty graczy, opublikowało przy okazji nowy, obszerny materiał wideo z wersji PC, która została uruchomiona właśnie w tej rozdzielczości.

Pamiętacie wygórowane wymagania sprzętowe Gears of War: Ultimate Edition? Jak na ich tle wypadają zalecane przez producenta konfiguracje do czwartej, pełnoprawnej części serii? Pod wieloma względami porównywalnie, chociaż, rzecz jasna, nie obyło się bez zmian, głównie w procesorach (zostały doprecyzowane) i kartach graficznych. Będziemy potrzebowali więc mocniejszego GPU. Ujawnione specyfikacje zostały również uaktualnione i poniżej widnieją dostępne już w sprzedaży GeForce'y GTX 1060 i 1080 czy Radeon RX 480. Gears of War 4 będzie wymagać również bardzo dużo wolnego miejsca na dysku twardym, bo aż... 80 GB! Chyba nie trzeba przypominać, że będzie to kolejna gra oparta na DirectX 12 i wymagająca systemu operacyjnego Windows 10. Zresztą rzućcie okiem sami:

Minimalna konfiguracja sprzętowa do gry Gears of War 4

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 (z aktualizacją Anniversary)
  • Procesor: Intel Core i5-3470 3,2 GHz lub AMD FX-6300 3,5 GHz
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 750 Ti lub AMD Radeon R7 260X z 2 GB pamięci
  • Dysk twardy: 80 GB wolnego miejsca

Rekomendowana konfiguracja sprzętowa do gry Gears of War 4

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 (z aktualizacją Anniversary)
  • Procesor: Intel Core i5-4690 3,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 970, GeForce GTX 1060 lub AMD Radeon R9 290X lub Radeon RX 480 z 4 GB pamięci
  • Dysk twardy: 80 GB wolnego miejsca

Rekomendowana konfiguracja sprzętowa do gry Gears of War 4 w rozdzielczości 4K

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 (z aktualizacją Anniversary)
  • Procesor: Intel Core i7-4790 4 GHz lub AMD FX-9590 4,7 GHz
  • Pamięć operacyjna: 16 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 980 Ti z 6 GB pamięci, GeForce GTX 1080 z 8 GB pamięci lub AMD Radeon R9 Fury X z 4 GB pamięci
  • Dysk twardy: 80 GB wolnego miejsca; SSD

Powyższy zapis rozgrywki przedstawia fragment rozdziału "Ratunek". Od strony wizualnej zdecydowanie najlepiej prezentują się przerywniki filmowe na silniku gry. Cała reszta stoi na niezłym poziomie, ale nie popadalibyśmy w przesadny zachwyt. Wymagania sprzętowe są w sumie też dość standardowe, jak na wysokobudżetową produkcję. 

Gears of War 4 zadebiutuje na PC (Windows 10) i konsoli Xbox One już 11 października 2016 roku. Wersja komputerowa będzie dostępna wyłącznie w sklepie Windows Store, choć kto wie, może w przyszłości podzieli los Quantum Break, które, jak niedawno się dowiedzieliśmy, trafi we wrześniu na platformę Steam.

Gears of War 4 - informacje o wersji PC

HeeronimZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heeronim2016.08.16, 20:25
-10#1
Nie, Microsoft wcale nie sabotuje PC jako platformy do grania dowalając takimi wymaganiami dla tak brzydkiej gry :>
SandrokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sandrok2016.08.16, 20:28
-6#2
4 GB Fury do 4k mmmm, ciekawe
D. *hEll_Mariachi* PorebaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
D. *hEll_Mariachi* Poreba2016.08.16, 20:30
E, w minimalnych nie ma tragedii. Ciekawe tylko jak będzie się prezentowała wersja pc na minimalnych vs to co będzie na xbone.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.08.16, 20:36
-6#4
Heeronim @ 2016.08.16 20:25  Post: 998321
Nie, Microsoft wcale nie sabotuje PC jako platformy do grania dowalając takimi wymaganiami dla tak brzydkiej gry :>
Nie przesadzajmy bo gra wygląda ładnie. Po prostu deferred shading i lighting kwiczy na PC (nie wiem, może magistrala, API, ilość rdzeni). Jakby wielordzeniowość skalowała się tak jak trzeba to 3,2GHz 'one' core powinien odpowiadać 1,6GHz 'two' core itd.
Oświetlenie dobre, w 7:06 widać jak światło pochodni odbija się od zbroi. Geometria w tym urywku tez fajna, bo postrzępiona i nie kwadratowa.
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2016.08.16, 20:44
-1#5
Obejrzałem ten gameplay. Ta gra absolutnie niczym się nie różni od poprzednich części. Słabo.
fosgenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fosgen2016.08.16, 20:51
-3#6
a miało być tak pięknie i wydajnie z DX12...a wyszło jak zwykle
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2016.08.16, 20:53
Pewnie za 6mc wyląduję na steam, btw 80GB ciekawe jakie tam są tekstury :E
Zielony21122Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zielony211222016.08.16, 20:58
-4#8
Nie dziwi was dlaczego do 4k podana jest między innymi karta gtx 980 ti, a 1070 brakuje?
bossix84Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bossix842016.08.16, 21:31
-3#9
Ziew
kwietasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwietas2016.08.16, 23:09
-5#10
Stare, dobre Gyrosy. Gdybym mogl je kupic na Steamie (czworke jak i ultimate) to na premiere by zagoscily w mojej bibliotece, a tak - sorry Microsoft.
Ech, pozostaje czekac az postapia z GoWem jak z QB i przeniosa to na Steam, a jak nie to kiedys sie kupi uzywanego X1 i sie ogra wszystkie czesci jeszcze raz ;)
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1