aktualności

Nowe patenty Nintendo prawdopodobnie ujawniają funkcje konsoli NX

12
12 sierpnia 2016, 13:04 Adrian Kotowski

Kolejny raz mamy potwierdzenie krążących w sieci plotek. Wczoraj opublikowane zostały informacje o nowych patentach Nintendo, zgłoszonych 29 stycznia 2016. Dotyczą one nieujawnionego jeszcze sprzętu, którym najprawdopodobniej jest konsola NX. Na grafikach pojawia się odłączany kontroler, o którym od jakiegoś czasu wspominały zachodnie serwisy.

Od jakiegoś czasu wiemy, że nowy sprzęt Nintendo będzie konsolą przenośną, a ujawnione właśnie dokumenty wskazują, że przecieki były bardzo trafne. Na grafikach widzimy urządzenie, wyglądające po części jak tablet, który wyposażono w dwie gałki. Co istotne, do sprzętu możemy z boku podpiąć przystawkę z kilkoma standardowymi przyciskami pada. Na taką samą konstrukcję wskazywał w swojej publikacji serwis Eurogamer.

Patent Nintendo

W dokumencie znalazły się też informacje, jakie komponenty zawiera urządzenie. Mamy oczywiście dotykowy ekran, przyciski fizyczne, dwie kamery (zwykłą i na podczerwień), czujnik odległości, silnik wibracji, mikrofon, głośnik, czujnik pola magnetycznego oraz odbiornik GPS. Co ciekawe, sprzęt ma pozwalać na sterowanie grami za pomocą gestów rąk. Przykład działania takiej funkcji przedstawiono na poniższej grafice.

Patent Nintendo

Interesujące jest to, że podobną technikę Nintendo przedstawiało w swoim wcześniejszym patencie z lipca 2015 roku. Wtedy jednak zamiast tajemniczego urządzenia mieliśmy na grafikach po prostu smartfon. Warto pamiętać, że samo opatentowanie rozwiązania nie oznacza, że wszystko zostanie wykorzystane. Niemniej, zbyt wiele informacji zgadza się ze wcześniejszymi przeciekami, by sądzić, że Nintendo nie będzie używać opisanych technik w NX. 

Patent Nintendo

Źródło: FPO
sszemerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sszemer2016.08.12, 13:11
Coraz więcej niewiadomych w sprawie tej konsoli.
Nie mogę się doczekać ;)
ŻywyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Żywy2016.08.12, 13:27
-7#2
Dlaczego mam nieodparte wrazenie ze po NX Nintendo skonczy tak samo jak Sega, czyli bedzie juz tylko produkowac/wydawac gry na konsole innych firm...
TylinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tylin2016.08.12, 13:32
Nintendo zawsze kroczy swoją ścieżką. Tam gdzie inni biją się na terraflopy oni wydadzą Zelde i pozamiatane.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992016.08.12, 14:47
Dziwne staje się jeszcze dziwniejsze.
Gonzo3211Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gonzo32112016.08.12, 16:00
Nieładne takie odstające uszy. Ciekawe jak to będzie wyglądać w kieszeni, bo chyba nie będzie przycisków na ekranie.
NyatZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nyat2016.08.12, 18:33
Żywy @ 2016.08.12 13:27  Post: 997418
Dlaczego mam nieodparte wrazenie ze po NX Nintendo skonczy tak samo jak Sega, czyli bedzie juz tylko produkowac/wydawac gry na konsole innych firm...


Pierdu, pierdu. Od iluś tam generacji konsol mędrki takie jak ty ogłaszają rychłą śmierć Nintendo, a te parszywe dranie pomimo tych prognoz zawsze wychodzą na swoje.
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32016.08.12, 18:56
-1#7
Chyba jedyna firma, która zajmuje się udziwnianiem swoich produktów. 3DS można zarzucić brak prawego drążka, a w NX zabraknie nam klawiszy X, Y, A, B które trzeba będzie dokupić jako przystawkę ?
Jeszcze niech dadzą do tego granie na dotykowym ekrnie i będzie kolejny pokemon do kolekcji.
Naprawdę firma mistrz, w pozytywnym znaczeniu oczywiście.
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2016.08.12, 20:49
Żywy @ 2016.08.12 13:27  Post: 997418
Dlaczego mam nieodparte wrazenie ze po NX Nintendo skonczy tak samo jak Sega, czyli bedzie juz tylko produkowac/wydawac gry na konsole innych firm...


różnica między segą a nintendo to mniejwiecej 10 MLD dolarów w aktywach i 5 MLD dolarów w gotówce :)
ŻywyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Żywy2016.08.12, 21:31
Nyat @ 2016.08.12 18:33  Post: 997538
Żywy @ 2016.08.12 13:27  Post: 997418
Dlaczego mam nieodparte wrazenie ze po NX Nintendo skonczy tak samo jak Sega, czyli bedzie juz tylko produkowac/wydawac gry na konsole innych firm...


Pierdu, pierdu. Od iluś tam generacji konsol mędrki takie jak ty ogłaszają rychłą śmierć Nintendo, a te parszywe dranie pomimo tych prognoz zawsze wychodzą na swoje.


To juz nie moja sprawa jak ktos gada takie bzdury od kilku generacji, ale fakt faktem ze w poprzednia weszli nie dosc ze mocno spoznieni to jeszcze ze zdecydowanie najslabszym, przestarzalym sprzetem, co skonczylo sie kompletnym brakiem wsparcia wydawcow 3rd party co bezposrednio przelozylo sie na slaba sprzedaz WiiU, a mala baza uzytkownikow=slaba sprzedaz gier=slabe zyski. Nintendo niestety samo strzelilo sobie w kolano stawiajac na casuali, bo ci plyna jak im wiatr zawieje, najpierw byl szal na gry przegladarkowe, potem wlasnie kontrolery ruchu ktore wprowadzili jako pierwsi i zarobili krocie, ale moda juz daaawno minela, potem bylo 3D, teraz kroluja smartphone'y ktore czynia jakikolwiek przenosny sprzet do grania zbednym/bezsensownym, a powoli pojawia sie parcie na VR. Takze stawiaja na niedzielnych graczy ktorych juz nigdy nie odzyskaja.

dracox @ 2016.08.12 20:49  Post: 997587
Żywy @ 2016.08.12 13:27  Post: 997418
Dlaczego mam nieodparte wrazenie ze po NX Nintendo skonczy tak samo jak Sega, czyli bedzie juz tylko produkowac/wydawac gry na konsole innych firm...


różnica między segą a nintendo to mniejwiecej 10 MLD dolarów w aktywach i 5 MLD dolarów w gotówce :)


Wyniki finansowe z ostatniego kwartalu pokazuja prawie cwierc miliarda $ strat netto, dlugo tak nie pociagna.
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2016.08.12, 21:49
Żywy @ 2016.08.12 13:27  Post: 997418
Dlaczego mam nieodparte wrazenie ze po NX Nintendo skonczy tak samo jak Sega, czyli bedzie juz tylko produkowac/wydawac gry na konsole innych firm...

Szkoda mi Segi do dziś, Dreamcast to była świetna konsola jak na swoje czasy. Brakuje Segi na rynku konsol, niestety M$ zajął ich miejsce bo rynek nie lubi pustki.
Zaloguj się, by móc komentować
1