aktualności

PlayStation 4 Neo - masa informacji o nowej konsoli Sony

66
15 lipca 2016, 11:17 Adrian Kotowski

Dzięki udostępnionemu w sieci dokumentowi poznaliśmy m.in. specyfikację PS4 Neo. W materiałach znajdziemy dane dotyczące specyfikacji sprzętowej, a także całą masę wiadomości o działaniu nowego urządzenia. Potwierdza się, że wzrost wydajności względem standardowego PS4 powinien być zauważalny, choć do Xbox Scorpio trochę będzie jednak brakowało.

Wiadomości na temat specyfikacji PS4 Neo pojawiały się w sieci już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz możemy przyjrzeć się prezentacji związanej z tą konstrukcją. Dowiedzieliśmy się z niej, że nowa konsola będzie wyposażona w osiem rdzeni Jaguar, których taktowanie wyniesie 2,1 GHz. Sprzęt oferować ma też 36 CU, a więc dwukrotnie więcej niż standardowe PS4. Zwiększyła się ponadto częstotliwość pracy rdzenia graficznego, która wynosić będzie 911 MHz.

PS4 Neo

Jeśli chodzi o pamięć, to nadal mamy kości GDDR5 o łącznej pojemności 8 GB. Będą one oferowały jednak wyższą przepustowość, która wyniesie 218 GB/s, względem 176 GB/s w zwykłym PS4. Nic nie zmieni się natomiast jeśli chodzi o dyski twarde, czego akurat trochę szkoda. Dostęp do zasobów ma być procentowo właściwie taki sam, jak obecnie.

PS4 Neo

Wiemy też, jak działać mają gry odpalane na Neo. Mamy dwa tryby: Base Mode i NEO Mode. W pierwszym tytuł zostanie uruchomiony jak na zwykłym PS4. Będą tak działać wszystkie gry, które nie otrzymają obsługi nowej konsoli. W drugim przypadku mamy za to produkcje, które będą w pełni wykorzystywały moc sprzętu. Sony wymaga, by przy udostępnianiu łatek, obie wersje PlayStation otrzymywały takie same patche. Dodatkowo, zapisy stanów gry mają być przenoszone pomiędzy urządzeniami, a wydane dodatki kompatybilne zarówno z PS4, jak i PS4 Neo.

PS4 Neo

Nowa konsola będzie pozwalała na rozgrywkę w rozdzielczości 1080p i 4K. Sony podaje w dokumencie, że możemy otrzymać wartości pośrednie, np. 3520 x 1980 pikseli, a konsola następnie przeskaluje obraz do rozdzielczości naszego monitora. To odpowiedź na zgłoszenia deweloperów, którzy informowali Japończyków o problemach z płynnością gry przy bardzo wysokiej rozdzielczości. Jak wiadomo, gry na PS4 Neo nie będą mogły działać gorzej niż na PS4, więc przygotowano takie właśnie rozwiązanie. Co istotne, Sony nie zaleca też, by po podłączeniu konsoli do telewizora 4K, rozdzielczość nie była zbyt niska. Według firmy, oglądanie materiałów w 1440p na tego typu wyświetlaczu nie zrobi zbyt dużej różnicy względem 1080p na telewizorze FullHD.

PS4 Neo

Wiemy, że produkcje wydane po październiku tego roku powinny obsługiwać obie konsole. Gry wydane pod koniec września będą przechodzić certyfikację tylko dla PS4, ale po premierze Neo miałby pojawić się odpowiedni patch pozwalający wykorzystać w tych tytułach pełną moc sprzętu. W przypadku dostępnych obecnie na rynku gier nie ma żadnych wymagań dotyczących ich kompatybilności z Neo. Data premiery niestety nie jest znana. 

Źródło: Segment Next
MonnqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Monnq2016.07.15, 11:22
12#1
'POWINNY obsługiwać', should != must. Domyślam się jak to będzie wyglądać..
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2016.07.15, 11:28
-11#2
36 CU.
a.k.a. RX 480
ThePeacemaker76Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ThePeacemaker762016.07.15, 11:33
18#3
Mam nadzieje że poprawią Wi-fi bo to co jest nie nadaje się do grania gdy router jest w innym pokoju . W tej kwesti Xbox one wypada lepiej .
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2016.07.15, 11:41
16#4
ThePeacemaker76 @ 2016.07.15 11:33  Post: 990070
Mam nadzieje że poprawią Wi-fi bo to co jest nie nadaje się do grania gdy router jest w innym pokoju . W tej kwesti Xbox one wypada lepiej .

Chyba ostatnie rewizje miały już poprawione anteny, ale generalnie wifi nie nadaje się do grania ;D
Mogliby jednak dać support dla 5ghz..
Ezio21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ezio212016.07.15, 11:50
-20#5
1440p na telewizorze 4k to za mała różnica? Na telwizorze 40 cali nie ma nawet różnicy miedzy fullhd a 4k więc ocb?
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.07.15, 11:52
-20#6
Zanim się zacznie hejt PCMR na temat płynności 4K w takim sprzęcie chciałbym tylko dodać, ze deweloperzy mają używać 'checkerboard rendering technique' dla zwiększenia framerate.
Technologia użyta np w RainbowSix Siege, a wywodząca się z Killzone SF. Czyli obraz poddawany może być 'interlace' ale w pionie. Daje to praktycznie tą samą jakość obrazu, a zwiększa framerate około 80%. Deweloper będzie mógł nawet zrobić grę w 16fps i poddać ją takiemu procesorowi otrzymując 30fps.
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2016.07.15, 11:58
adul @ 2016.07.15 11:28  Post: 990069
36 CU.
a.k.a. RX 480
GPU wyprodukowane w 14 nm, a CPU w 28 nm? To będzie raczej R9 380X Plus, 'Plus' dla tego, że dołożą tam 4 CU. Przejście z GCN 1.0 na 1.2, nie zmienią procesu produkcyjnego.

Swoją drogą, szkoda, że Sony nie zdecydowało się na przejście na 14 nm i zastosowanie rdzeni Cheetah (nie wydane, projekt porzucony z powodu braku procesu 20nm) lub ewentualne pozostanie w 28 nm, ale z rdzeniami Puma+ (Carrizo-L).
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912016.07.15, 11:59
20#8
konsola ps4 max co daje to 30fps w 1080p. tu przy 2x takiej chca dac 4x wieksze obciazneie... lepiej bylo by dac te stale 30 fps lub nie stale 60
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2016.07.15, 12:05
Ten uklad w ps4neo bedzie slabszy niz rx470.

pomozcie sobie procesory strumieniowe razy 2 (ADDMUL) x Hz
1minuserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
1minuser2016.07.15, 12:20
13#10
Nie minusujcie się za bardzo, wygląda to jak apu z polarisem w 14nm.

https://www.scribd.com/doc/312585554/PS4-5-NEO-pdf
GPU ma nowe instrukcje:
Base Mode
–Mode when title runs on original PlayStation®4 system
–Mode when title without NEO support runs on NEO system (backward-compatibility mode)
–All specs that affect title behavior are same as the original PlayStation®4 system

NEO Mode
–Mode when title with NEO support runs on NEO system
–Extended features (higher clock, more SEs, new GPU instructions) are enabled

Celują w płynne full hd (czyli pewnie 30fps), I różne techniki skalowania wzwyż do 4k. Pewnie prostrze gry / indyki będą natywnie 4k, reszta skalowana.
Zaloguj się, by móc komentować
1