aktualności

Nvidia GeForce 368.81 WHQL - nowe sterowniki dostępne do pobrania

21
14 lipca 2016, 17:28 Adrian Kotowski

Najnowsze drivery przygotowano głównie z myślą o grach VR. Sterowniki Nvidia GeForce 368.81 WHQL wprowadzają też zapowiadane usprawnienia dotyczące obsługi gogli HTC Vive i Oculus Rift. Jak zwykle mamy listę naprawionych błędów oraz zestawienie problemów, które nadal czekają na rozwiązanie. Są to też pierwsze drivery, które wprowadzają obsługę techniki Ansel.

Sterowniki GeForce 368.81 WHQL oznaczone są jako GameReady i mają zapewnić jak najlepszą wydajność w kilku nowych grach. Na liście pojawiły się NVIDIA VR Funhouse, Everest VR, Obduction, Raw Data i The Assembly. Wszystkie wymienione produkcje to tytuły korzystające z techniki wirtualnej rzeczywistości. Co ciekawe, NVIDIA VR Funhouse można od dzisiaj bezpłatnie pobrać z serwisu Steam (zieloni wymieniają tutaj jednak tylko użytkowników posiadających GTX 1080, GTX 1070 i GTX 980 TI).

Kolejną ważną nowością jest wprowadzenie obsługi techniki Ansel. Od teraz możliwe jest korzystanie z niej w grze Mirror’s Edge Catalyst. Gracz może robić zdjęcia wybierając dowolną kamerę i nakładając różnego rodzaju filtry. Możliwe jest przygotowanie standardowych zdjęć 2D oraz grafik sferycznych, do oglądania za pomocą gogli VR.

Jeśli chodzi profile SLI tym razem nie otrzymujemy żadnego. Nvidia wyłącza natomiast możliwość korzystania z konfiguracji tego typu w grze Obduction. W przypadku poprawek, lista może nie jest zbyt długa, ale zawiera bardzo istotne usprawnienia. Zieloni naprawili błędy związane zarówno z obsługą gogli VR, jak i kompatybilnością kart Pascal z monitorami o bardzo wysokim odświeżaniu. Poniżej więcej szczegółów na ten temat:

  • tryb Boost jest już normalnie aktywowany w grach VR,
  • naprawiono błąd z kompatybilnością HTC Vive z kartami Nvidii po podłączeniu gogli za pomocą złącza DisplayPort,
  • naprawiono problem z wyświetlaniem obrazu po podpięciu monitora za pomocą złącza DVI, gdy zegar pikseli był wyższy niż 330 MHz, a częstotliwość odświeżania przekraczała 80 Hz,
  • naprawiono problem z rwaniem obrazu w aplikacjach uruchomionych w oknie,
  • usunięto błąd w grze ArcheAge powodujący wyłączanie się modułu GameGuard,
  • dodano obsługę sterowników dla notebooków Gigabyte P55Wv5.

Jeśli chodzi zaś o błędy wymagające poprawienia, większość z nich jest identyczna jak we wcześniejszych opisach driverów. Jest jednak kilka nowych:

  • gogle Vive mogą nie zostać rozpoznane, jeśli korzystamy ze złącza DisplayPort, a komputer został wznowiony po uśpieniu lub urządzenie odpięto i podpięto ponownie – Nvidia zaleca w takim przypadku zrestartowanie klienta Steam VR [Windows 10],
  • możliwe jest napotkanie problemu resetowania sterownika, jeśli korzystamy z gogli VR podczas gry w Project Cars i wymusimy tryb AFR w sterowniku – problem ma dotyczyć tylko wersji gry pochodzącej ze sklepu Oculus VR [Windows 10],
  • Mirror’s Edge Catalyst może się samoczynnie wyłączyć podczas uruchamiania [Windows 8.1],
  • po instalacji sterowników w Menedżerze Urządzeń pojawia się nowy wpis NVIDIA Virtual Audio Device z żółtym wykrzyknikiem – wystarczy zrestartować notebooka [Windows 8].

Oprogramowanie można pobrać z oficjalnej strony GeForce, przechodząc pod ten adres. Sterowniki da się także zaktualizować przy pomocy aplikacji GeForce Experience.

Źródło: Nvidia
zwierz121Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zwierz1212016.07.14, 17:33
Dzięki za info juz lecę kupić HTC oraz 1080 żeby sprawdzić czy dziala.
*Konto usunięte*2016.07.14, 17:36
-27#2
Dobra karta za 1500
maniek919Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maniek9192016.07.14, 17:36
O nie zapomnieli o 980ti? Testował już je ktoś?
jankesdzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jankesdz2016.07.14, 17:45
-10#4
Szkoda że nie wprowadzili Ansela do Wiedźmina 3 i innych zapowiadanych gier na razie ale na + że cokolwiek się dzieje w temacie. Ciekaw jestem jak to będzie w praktyce wypadało.
W10 klikaj bez końcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
W10 klikaj bez końca2016.07.14, 18:04
Coś się wreszcie ruszyło z Async Compute na GTX 9xx, czy nadal lipa?
PutoutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Putout2016.07.14, 18:28
W10 klikaj bez końca @ 2016.07.14 18:04  Post: 989903
Coś się wreszcie ruszyło z Async Compute na GTX 9xx, czy nadal lipa?


A co miałoby się dziać? Emulowanie sprzętowego rozwiązania raczej nic nie da. ACE to sprzęt.
*Konto usunięte*2016.07.14, 20:41
-17#7
🚜
*Konto usunięte*2016.07.14, 21:34
-19#8
Ale polscy to nerwusy na dziewczyny idźcie prawiczki hahaha
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2016.07.14, 22:19
12#9
Volta4K @ 2016.07.14 21:34  Post: 989954
na dziewczyny idźcie prawiczki hahaha


Napisał to dzieciak który dopiero co nauczył się rozdziewiczać własną rękę :lol2: :lol2:
AlwaysSecondZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AlwaysSecond2016.07.14, 22:24
Jeszcze się pisać nie nauczył...
Zaloguj się, by móc komentować
1