aktualności

Sony: PS4 Neo nie wpłynie na PS4

32
23 czerwca 2016, 03:11 Piotr Gontarczyk

PlayStation 4, czy PrayStation 4? Obecna generacja konsol do gier Sony PlayStation 4 i Microsoft Xbox One nie mają łatwego życia. Najpierw miały być konsolami "następnej generacji", ale okazały się być co najwyżej średnio budżetowymi pecetami, z typowo pecetowymi podzespołami. Teraz wiemy, że oba produkty w dość krótkim czasie doczekają się nawet nie swoich następców, a... poprawione wersje. Microsoft szykuje Xboksa Scorpio, a Sony PlayStation 4 Neo. Obie firmy nie tylko nie przygotowały konsol do rozdzielczości 4K, ale chwaląc je jako "next-gen" ledwo przygotowali je na rozdzielczość 1080p. Ich ulepszone wersje mają te i parę innych braków nadrobić.

Konsola Sony PlayStation 4 Neo może pojawić się jeszcze w tym roku, ale oprócz niej ważne jest dla graczy (w sumie tylko konsolowców) to, jak Neo wpłynie na żywot oryginalnej PS4. Zarówno Microsoft jak i Sony zapewniają, że nowe konsole gwarantować będą pełną kompatybilność wsteczną z PS4 i XO. Pojawienie się mocniejszej wersji PlayStation 4 na rynku może słusznie budzić pewne obawy wśród posiadaczy jej pierwowzoru, ale szef Sony WorldWide Studio w wywiadzie udzielonym dla niemieckiego Gameswelt powiedział, że PS4 Neo nie skróci życia PS4.

Pojawiające się kolejno w ostatnich miesiącach plotki i przecieki dorzucały kolejne cegiełki mające tworzyć specyfikację techniczną konsoli PlayStation 4 Neo, która będzie oczywiście mocniejsza niż PlayStation 4, ale ostatecznie może mocno odstawać za projektem Xbox Scorpio firmy Microsoft. Warto zauważyć, że ostatnio firma Sony mocno wyciszyła temat PS4 Neo, tak jakby nie chciała właśnie drażnić posiadaczy PS4. Pomimo milczenia, Sony jednak według doniesień wciąż planuje wprowadzenie PS4 Neo na rynek przed końcem bieżącego roku.

Czy PS4 Neo faktycznie nie wpłynie na formę PS4 na rynku? Sama kompatybilność wsteczna to zaleta przede wszystkim dla twórców gier. Powstaje jednak pewien problem. Czy gry na PS4 Neo będą wyglądać dokładnie tak samo jak na PS4, a jedyną różnicą będzie rozdzielczość? Jeżeli nie, to twierdzenie o braku wpływu PS4 Neo na PS4 chyba już teraz można uznać za myślenie w pełni życzeniowe.

EmanlZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Emanl2016.06.23, 04:59
Gdyby np. Neo po roku czasu mialo 80% rynku wzgledem wczesniejszej PS4 to oczywiscie, ze developerzy zaczna olewac starsza generacje. Nie powinnismy tez zapominac jeszcze o nadchodzacej mocniejszej PS4 ktora ma rywalizowac z Xbox Scorpio, czyli na rynku beda trzy PS4 o roznej wydajnosci. A patrzac na PC ktore tez wystepuja w roznych wariantach i sa kompatybilne wstecz, smialo mozna zalozyc, ze w konsolach pojawia sie przynajmiej 3 profile graficzne dla danej gry.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.06.23, 06:03
-2#2
Najpierw miały być konsolami 'następnej generacji', ale okazały się być co najwyżej średnio budżetowymi pecetami, z typowo pecetowymi podzespołami.
Rozpi**la mnie wręcz, ze ktoś taki pisze artykuły na ponoć hardwarowym portalu. Autentyk poziom tego portalu jest co najmniej dziwny.
To jest panie P.G. magistrala w kartach AMD na których oparte jest PS4:
http://www.vgleaks.com/wp-content/uploads/2013/02/ring.jpg
A to jest magistrala (prawdopodobna) w PS4:
http://www.vgleaks.com/wp-content/uploads/.../gpu_queues.jpg
Są oparte na PC ale nie są to urządzenia podobne do PC bo mają nadal inną architekturę wymiany danych. Autentyk tylko się pan ośmieszasz takimi wpisami. Wiem, ze chcesz by gimbaza przybiegła i znów wojne rozpoczęła przytakując ale naprawdę mnie się w głowie nie mieści jakich ludzi zatrudnia onet.
piobzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piobzo2016.06.23, 06:36
Czcze życzenia powinni powiedzieć.. Mamy nadzieje, że nie wpłynie.
barwniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
barwniak2016.06.23, 07:19
'Czy gry na PS4 Neo będą wyglądać dokładnie tak samo jak na PS4, a jedyną różnicą będzie rozdzielczość?'

No chyba ja zwiększą rozdzielczość w Neo to już gry nie będą tak samo wyglądać.
Było dla mnie jasne w momencie włożenia x86 do konsoli, ze zmierza ona w kierunku dedykowanego PC-ta. A już Xbox ze zintegrowanym z PC Windows 10 to już praktycznie PC z pade-em i innymi akcesoriami.
piotr8642Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piotr86422016.06.23, 07:24
10#5
PS4Neo już wpłynęło na PS4, choćby przez to że skutecznie odciaga teraz co niektórych od zakupu podstawowej PS4, kuszac mocniejsza mocą i w perspektywie lepiej dopracowanymi graficznie grami.
A zapewne wywrze jeszcze większy wpływ na PS4, jak tylko pojawi się wiecej niezoptymalizowanych tych samych wersji gier na PS4, o czym ochoczo poinformuje DF w swoich porównaniach.
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2016.06.23, 07:35

Hashi @ 2016.06.23 06:03  Post: 984122
Najpierw miały być konsolami 'następnej generacji', ale okazały się być co najwyżej średnio budżetowymi pecetami, z typowo pecetowymi podzespołami.
Rozpi**la mnie wręcz, ze ktoś taki pisze artykuły na ponoć hardwarowym portalu. Autentyk poziom tego portalu jest co najmniej dziwny.
To jest panie P.G. magistrala w kartach AMD na których oparte jest PS4:
http://www.vgleaks.com/wp-content/uploads/2013/02/ring.jpg
A to jest magistrala (prawdopodobna) w PS4:
http://www.vgleaks.com/wp-content/uploads/.../gpu_queues.jpg
Są oparte na PC ale nie są to urządzenia podobne do PC bo mają nadal inną architekturę wymiany danych. Autentyk tylko się pan ośmieszasz takimi wpisami. Wiem, ze chcesz by gimbaza przybiegła i znów wojne rozpoczęła przytakując ale naprawdę mnie się w głowie nie mieści jakich ludzi zatrudnia onet.


'Są oparte na PC ale nie są to urządzenia podobne do PC bo mają nadal inną architekturę wymiany danych.'
Sam sobie trochę zaprzeczasz. Ja tam nic nie mam do autora newsa, że tak napisał. PS4 to jest prawie PC. Architektura x86, GCN, DDR5, system modyfikacja unixa/linuxa.
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2016.06.23, 07:47
11#7
PS4 w stosunku do PS3 do pc zbliżyła tylko architektura x86 i tyle. PS3 miało zmodyfikowanego gtx 7900.

Można sobie marudzić, że nowe konsole wychodzą szybko itd., ale na zachodzie nikt płakać nie będzie, nowa konsola po 3 latach w cenie dużo niższej niż porządny smartfon (który często jest wymieniany co roku).
madmax80Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
madmax802016.06.23, 07:55
I dalej gownoburza. Bez roznicy, ile roznych PS4 bedzie na rynku. Po wlozeniu plytki z gra, oprogramowanie samo rozpozna model konsoli i ustawi opcje graficzne dedykowane dla odpowiedniego modelu.
A gry i tak beda robione pod najslabsze PS4. Jak gra bedzie zle zrobiona na nia, to lepiej nie bedzie na mocniejszych wersjach. Tak samo jest na PC.
Gdyby nie placz niektorych, ze PS4 jest za slabe, to pewnie nigdy bysmy nie ujrzeli NEO. A tak SONY zareagowalo na potrzeby klientow.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.06.23, 08:01
-10#9
@lukadd
Chłopie ty nie masz pojęcia tak naprawdę czym jest architektura 'SYSTEMU'.
Nie chce mi się toczyć gówno-burzy z betonem do którego merytoryka nie dociera (mówię o ogóle osób tutaj).
Wyjaśnię Ci to bardzo szybko. Jeśli nie musisz kopiować, albo masz mega szybką magistralę wielowątkową, która sprawi, ze zyskasz np kilka ms, to rdzenie w GPU mogą zostać szybciej zwolnione do innych (nowych) zadań. Taki system ma dla mnie inną architekturę niż stricte PC.
To, ze PC ma szybsze karty GPU jest oczywiste, bo mają więcej rdzeni itd. Natomiast na konsoli robisz optymalizację na magistrali. Na PC do tej samej magistrali podczepiane są różne procki o różnej ilości rdzeni. W konsoli robisz (projektujesz) magistralę z góry pod 8 rdzeni.
SNC2016.06.23, 09:09
13#10
Hashi @ 2016.06.23 08:01  Post: 984144
@lukadd
Chłopie ty nie masz pojęcia tak naprawdę czym jest architektura 'SYSTEMU'.
Nie chce mi się toczyć gówno-burzy z betonem do którego merytoryka nie dociera (mówię o ogóle osób tutaj).
Wyjaśnię Ci to bardzo szybko. Jeśli nie musisz kopiować, albo masz mega szybką magistralę wielowątkową, która sprawi, ze zyskasz np kilka ms, to rdzenie w GPU mogą zostać szybciej zwolnione do innych (nowych) zadań. Taki system ma dla mnie inną architekturę niż stricte PC.
To, ze PC ma szybsze karty GPU jest oczywiste, bo mają więcej rdzeni itd. Natomiast na konsoli robisz optymalizację na magistrali. Na PC do tej samej magistrali podczepiane są różne procki o różnej ilości rdzeni. W konsoli robisz (projektujesz) magistralę z góry pod 8 rdzeni.

I tyle zyskali z tej magistrali ze po 3 latach wydaja nowa konsole 😀
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1