aktualności

id Software pracuje nad zmianami w trybie wieloosobowym gry Doom

15 9 czerwca 2016, 14:09 Adrian Kotowski

Z nowości powinni ucieszyć się przede wszystkim pecetowcy, którzy najgłośniej narzekali na brak wielu funkcji. Nadal jednak raczej nie ma co marzyć o prywatnych serwerach, gdzie to administratorzy mieliby możliwość karania nieuczciwych graczy. Zmiany mają być wprowadzana powoli, a pierwsze nowości zobaczymy jeszcze latem tego roku.

Doom zebrał bardzo dobre oceny przede wszystkim za kampanię dla jednego gracza. Tryb wieloosobowy jest często krytykowany przez graczy, którzy zarzucają twórcom niedopracowanie tego elementu oraz brak wielu opcji. id Software zauważa skargi i pracuje nad wprowadzeniem nowych rozwiązań.

Doom

Jak dowiedział się serwis Eurogamer, jeszcze tego lata deweloperzy udostępnią sporą łatkę, która wprowadzi opcję prywatnych meczy oraz da nam możliwość zmiany ustawień rozgrywki. Jak wspomnieliśmy, niestety nie ma mowy o prywatnych serwerach, bo według twórców, system matchmakingu sprawdza się dobrze i zapewnia prosty i szybki dostęp do gry.

W późniejszym czasie udostępnione zostaną też boty. Nad ich przygotowaniem pracuje starszy programista John Dean, który odpowiadał za przygotowanie komputerowych przeciwników w takich tytułach jak Return to Castle Wolfentstein i Enemy Terrority: Quake Wars. Obecnie Dean jest jednak zajęty rozwojem edytora SnapMap, więc nie powinniśmy spodziewać się botów zbyt szybko.

Co ciekawe, większość z tych opcji jest dostępna w pecetowej opcji w ramach środowiska testowego i można je wywołać przy pomocy specjalnych komend. Wyłączono je po prostu dlatego, że nie były gotowe na premierę. Dowiedzieliśmy się przy okazji, w niedługim czasie pojawią się pierwsze rozszerzenia, zarówno płatne, jak i darmowe. 

Źródło: Eurogamer
raufZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rauf2016.06.09, 15:21
-8#1
C4inZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
C4in2016.06.09, 15:22
fajnie jakby wydali łatkę sprawiającą że gra staje się grywalna na kartach z 2gb pamięci
SoulburnerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soulburner2016.06.09, 16:00
-6#3
Fajnie, jak by wydali grę autentycznie w stylu Dooma, a nie zamknięte areny z potworami.
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882016.06.09, 17:27
-3#4
Soulburner @ 2016.06.09 16:00  Post: 979904
Fajnie, jak by wydali grę autentycznie w stylu Dooma, a nie zamknięte areny z potworami.

ale taki był doom 1, niektórym niedogodni, narzekają że za mało dooma w doomie,
https://www.youtube.com/watch?v=m9HvAXZgGeQ
a jak zrobią coś jak pierwowzór to znowu jakieś ale.

Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12016.06.09, 17:50
Soulburner @ 2016.06.09 16:00  Post: 979904
Fajnie, jak by wydali grę autentycznie w stylu Dooma, a nie zamknięte areny z potworami.

W pierwsze części Dooma to chyba w życiu nie grałeś skoro dla ciebie styl Dooma to otwarte przestrzenie. Od kiedy w Doomie były otwarte przestrzenie? Doom to zawsze były mroczne lochy.
AntybiotykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Antybiotyk2016.06.09, 18:20
Przydałby się zwykły Deathmatch.
RemedyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Remedy2016.06.09, 18:51
Jeżeli gracze narzekają na tryb wieloosobowy w grze od id Software to znaczy, że ta firma naprawdę się pogubiła. Szkoda :(
dkt1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dkt12016.06.09, 19:04
-5#8
vulkan kiedy cos sie zepsulo jak zwykle wielkie szczekanie a tu gowno
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2016.06.09, 19:31
Remedy @ 2016.06.09 18:51  Post: 979954
Jeżeli gracze narzekają na tryb wieloosobowy w grze od id Software to znaczy, że ta firma naprawdę się pogubiła. Szkoda :(

Po prostu czasy się zmieniają. Kiedyś ludzie grali w domu po sieci na 4 komputery i tam klasyczne tryby się sprawdzały. I tak ciężko by było zaprosić do domu 30 kolegów ze sprzętem. Doom też trochę taki jest i ewidentnie widać, że to pozycja raczej dla starszych graczy, którzy nadal lubią klasykę. Teraz w erze internetu przywykliśmy do większej liczby graczy i nowych trybów. Ja osobiście np. preferuję 'conquest' z Battlefielda. W inne tryby od biedy mogę zagrać, jednak nie sprawiają mi one większej przyjemności. Dodatkowo lubię dużą liczbę graczy i rozległą mapę, dlatego np. strasznie sie męczę grając w klaustrofobiczne, z mojego punktu widzenia, Call of Duty.

Z drugiej strony tęsknie za botami, bo niestety zbyt wiele dzieci i trolli jest na publicznych serwerach. Gdyby te osoby były bezwzględnie banowane, ale niestety tak się nie dzieje. Doliczmy do tego cheaty i człowiek ma dość. Ktoś powie, że można założyć 'prywatny' serwer na hasło itd. Nie wiem jak inni, ale ja niestety nie mam 64 kolegów, z którymi będę mógł grać w Battlefielda. Nawet gdybym znał tylu graczy w tej czy innej pozycji, to z pewnością nie z każdym z nich mam ochotę grać. Do tego z całą pewnością nie będą oni w stanie umówić się na granie w tym samym czasie.

A wracając do tematu, to w moim odczuciu nowy Doom faktycznie lekko trąci myszką i gołym okiem wiadać, że jest to pozycja dla konkretnego odbiorcy. Tak samo kampania, która przypomina bardziej areny jest specyficznym sposobem przekazania historii. Mi np. ona niezbyt odpowiada i wolę większą ciągłość rozgrywki. Jednak na pewno jest wielu miłośników takiego trybu i oni z Dooma będą zadowoleni. Pod warunkiem oczywiście, że da się im jakąkolwiek kontrolę nad rozgrywką, a nie hulaj dusza gimbusowej braci.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2016.06.09, 19:39
-3#10
Niech te lamusy patcha vulkana wydają, a nie zajmują się multi który i tak umrze za 3 miechy, matchmaking ha ha, z czym do ludzi.
Zaloguj się, by móc komentować
1