Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 10 maja 2016, 18:23

Microsoft poinformował, że od dzisiaj platforma UWP umożliwia odblokowanie liczby wyświetlanych klatek na sekundę w grach i aplikacjach. Nie oznacza to jednak, że automatycznie będziemy mogli z tej opcji skorzystać – twórcy programów muszą odpowiednio zaktualizować swoje produkty. Według Microsoftu, ma to nastąpić w naprawdę bliskiej przyszłości.

Problem z blokadą liczby klatek był często wypominany Microsoftowi. Dla wielu graczy jest to istotna funkcja, której od początku istnienia platformy UWP brakowało. Na szczęście firma dotrzymała słowa i dzisiaj udostępniła odpowiednią aktualizację. Nadal musimy jednak czekać na ruch ze strony samych twórców, bo bez odpowiednich łatek i tak nie skorzystamy z opcji. Jak czytamy w oświadczeniu, opcja w pierwszej kolejności trafi do gier Gears of War: Ultimate Edition i Forza Motorsport 6: Apex.

Microsoft: możliwość wyłączenia synchronizacji pionowej i inne poprawki dla platformy UWP w maju

Co istotne, razem ze zdjęciem blokady wprowadzono też obsługę technik G-Sync i FreeSync. Gracze, którzy mają monitory kompatybilne z tymi rozwiązaniami w końcu będą mogli w pełni wykorzystać ich możliwości w grach UWP. Microsoft zapewnia, że bacznie przygląda się opiniom graczy i bierze je pod uwagę w kontekście kolejnych usprawnień. Miejmy nadzieję, że firma z Redmond przyłoży się do aktualizacji, by platforma UWP stała się bardziej przyjazna dla użytkowników i deweloperów.

Forza Motorsport 6: Apex

Źródło: Microsoft
Konkurs Palit Polska
Ocena aktualności:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
BloodDriver (2016.05.10, 18:54)
Ocena: -2

0%
Takie coś powinno być obrazu.....
Putout (2016.05.10, 19:01)
Ocena: 1

0%
Dobra wiadomośc. Nie można było tak od razu? Co ci ludzie sobie wyobrażali, zmuszając ludzi do maks. 60 fps-ów.
szefons (2016.05.10, 19:11)
Ocena: 13

0%
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.
iArtrix (2016.05.10, 19:26)
Ocena: 5

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.

Synchronizacja pionowa nie zawsze działa jak powinna. W sumie Vsync zawsze mi się źle kojarzył.
miszczu0097 (2016.05.10, 19:30)
Ocena: 0

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.


Pograj w ceesa w 60FPS na 60HZ monitorze :P
Gra się jakoś tnie co jest dziwne i czuć lekkie opóźnienie myszy :P
andrzejmleczko (2016.05.10, 19:51)
Ocena: 0

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.


Jak nie wiesz jaki to s**t to się nie wypowiadaj. Jak ktoś miał monitor 144 Hz to miał limit na 72 FPS (tak, takie to głupie)
FD2 (2016.05.10, 20:42)
Ocena: -1

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.


120fps na 60hz daje zauważalnie większą płynność niż 60fps/60hz. 120/120 oczywiście deklasuje oba rozwiązania :)
Telvas (2016.05.10, 23:31)
Ocena: 0

0%
szefons @ 2016.05.10 19:11  Post: 971274
Jakie maks 60 fps?

Raz, że jak masz 60 hz to na nic ci więcej niż 60 fps, dwa, maks fps było tyle ile hz monitora, jak ktoś miął 120 to miał maks 120 fps, tak działa vsync jakbyś nie wiedział.

Powiedz to developerom wiążącym generowanie klatki obrazu z tick time silnika gry. I nagle się okazuje, że 90 fps, mimo że na monitorze niewidoczne, znacznie zwiększa płynność gry w porównaniu do 60 fps.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Szukamy osoby do pracy w laboratorium redakcyjnym. 95
Będzie drogo, ale to każdy wie. 8
Sporo szczegółowych danych. 14
Wraca sprawa zamkniętego serwisu MegaUpload. Kim Dotcom nie daje o sobie zapomnieć. 10
Dla twórców urządzenia może być to bardzo ważne partnerstwo. 1
Mamy do czynienia z dość drogim kartonem. 8
Na taką grę fani Dragon Ball czekali latami. 8
Kryptowaluty nie są głównym powodem małej podaży kart. 21
Crackerzy znaleźli sposób na zabezpieczenie. 39
Lekkie i cienkie laptopy. 6
Poprawa sytuacji dopiero na wiosnę, być może. 162
Ogrzewanie wody w kranach i basenach to następny krok. 26
Bezpieczeństwo i szybkość na pierwszym miejscu. 45
Firma miała kłamać i zwodzić inwestorów. 69
"Wygaszanie" Panelu Sterowania trwa. 41
Google zaciska twórcom pętlę. 39
Szukamy osoby do pracy w laboratorium redakcyjnym. 95
Aż trudno uwierzyć, że ceny osiągnęły taki poziom. 60
Szybkie układy dla najwydajniejszych kart graficznych. 28
Crackerzy znaleźli sposób na zabezpieczenie. 39
Było bardzo drogo, teraz jest tylko drogo. 14
Google zaciska twórcom pętlę. 39
Pięć nowych modeli. Targi CES 2018 obfitowały w premiery sprzętu. 1
Ogrzewanie wody w kranach i basenach to następny krok. 26
Duża zniżka na całą serię. 23
Firma miała kłamać i zwodzić inwestorów. 69
Kryptowaluty nie są głównym powodem małej podaży kart. 21
Facebook
Ostatnio komentowane