aktualności

Doom - lista opcji graficznych w wersji PC

20 25 kwietnia 2016, 09:57 Adrian Kotowski

Na oficjalnym blogu gry Doom pojawiła się lista zaawansowanych ustawień graficznych, które trafią do produkcji w wersji pecetowej. Na liście znalazły się opcje, o które bardzo prosili gracze, w tym choćby możliwość odblokowania liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Twórcy wprowadzili też m.in. obsługę konfiguracji złożonych z kilku monitorów i wyświetlaczy panoramicznych 21:9.

Beta testy gry Doom już za nami i raczej ciężko powiedzieć, by firmy id Software oraz Bethesda mogły być zadowolone z odzewu graczy. Tytuł był niezwykle krytykowany, szczególnie przez pecetowych graczy, którym nie podobało się wiele elementów. Wiele z nich dotyczyło nie tylko samej rozgrywki, ale też kwestii technicznych oraz braku ustawień graficznych.

Doom

Na szczęście, przynajmniej w ostatniej kwestii, pełna wersja tytułu będzie się znacząco różnić od bety. id Software udostępni w swojej produkcji całą masę zaawansowanych ustawień, dzięki którym każdy gracz będzie mógł dostosować wygląd gry do własnych potrzeb i możliwości swojego peceta. Jak piszą o sobie sami twórcy: „Gra na PC jest w DNA studia id Software”, więc do tej edycji producenci mieli się szczególnie przyłożyć.

Na liście zaawansowanych ustawień dostępnych w grze znajdziemy:

  • Zablokowanie klatek na sekundę (odblokowane domyślnie),
  • Jakość świateł,
  • Włączenie/wyłączenie aberracji chromatycznej,
  • Jakość cieniowania,
  • Jakość postprocessingu,
  • Jakość cząstek,
  • Jakość efektów,
  • Jakość wzorów,
  • Okluzja kierunkowa,
  • Jakość odbić,
  • Włączenie/wyłączenie głębi ostrości,
  • Wzory / Filtrowanie tekstur,
  • Dostosowanie jakości rozmycia ruchu,
  • Poziom wyostrzenia,
  • Włączenie/wyłączenie efektu flary,
  • Włączenie/wyłączenie efektu kurzu,
  • Rozmiar atlasu tekstur,
  • Wyświetlanie statystyk,
  • Skalowanie rozdzielczości,
  • Przezroczystość interfejsu,
  • Efekt ziarnistości,
  • Tryb renderowania,
  • Suwak pola widzenia,
  • Prosty celownik,
  • Włączenie/wyłączenie widoku rąk,
  • Użycie compute shaderów,
  • Synchronizacja pionowa (prosta lub z potrójnym buforowaniem).

Dodatkowo, twórcy ujawnili, że do premiery będą udostępniać na swoim blogu informacje o technikach renderowania i zmianach w silniku id Tech 6, przygotowanych z myślą od Doomie. Sama premiera tytułu planowana jest na 13 maja tego roku, a gra poza wersją dla komputerów osobistych pojawi się też na PS4 i XONE.

Źródło: Bethesda
MProZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MPro2016.04.25, 10:02
Wg różnych doniesień z internetu na podstawie bety słyszałem, że nie warto tej gry instalować nawet za darmo. Prawda to ?
KowaliksZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowaliks2016.04.25, 10:04
27#2
Co to ma w ogóle znaczyć? Dlaczego w ogóle to jest informacja warta publikacji? Dokąd dąży granie na PC, skoro to wszystko jest oczywiste od... nie wiem, od 1995 roku?
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2016.04.25, 10:09
25#3
Jutro pojawi się news, że zgodnie z najnowszymi informacjami, szpadle które będzie można odnaleźć w pierwszej misji będą miały kolor szary lub czerwony. ;)
raufZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rauf2016.04.25, 10:17
30#4
AD 2016, NFS reklamują odblokowaną liczbą latek (że nie ma fps cap jak na konsoli), że można zmieniać rozdzielczość (!) oraz że gra samochodowa umożliwi ręczną zmianę biegów.

MS w totalnie ograniczonym środowisku UWP zachęca do odpalenia Forza Apex, konsolowa gra wyścigowa nie obsłuży żadnej kierownicy.

Do liderów rynku PC dołącza też Doom, z licznymi opcjami ustawień graficznych. Wow.

*Konto usunięte*2016.04.25, 10:26
13#5
Kowaliks @ 2016.04.25 10:04  Post: 967372
Co to ma w ogóle znaczyć? Dlaczego w ogóle to jest informacja warta publikacji? Dokąd dąży granie na PC, skoro to wszystko jest oczywiste od... nie wiem, od 1995 roku?

Przecież rynek gier PC na tym bazuje od wielu lat. Nie liczy się granie samo w sobie, a jaranie się bzdetami typu DX12, 4K, FullHD, 120fps, etc. Teraz doszło jaranie się opcjami graficznymi w grze...
Poziom głupoty jest tak ogromny, że już się wylewa bokami. Gdzie te czasy, kiedy w grach liczyła się miodność gry a nie bzdety?...
SkullekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skullek2016.04.25, 10:29
Ciekawi mnie opcja tryb renderowania: Low/High, id tech 6 jest OpenGL więc o co może chodzić?
Art385Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Art3852016.04.25, 10:32
MPro @ 2016.04.25 10:02  Post: 967369
Wg różnych doniesień z internetu na podstawie bety słyszałem, że nie warto tej gry instalować nawet za darmo. Prawda to ?

Dla multi nie warto. Jednak póki nic nie wiadomo o single, to jeszcze bym gry nie skreślał, ale też nie nastawiał się na dobry tytuł. Powinni ją imo dodawać do chrupek przynajmniej takie odczucie mam po becie.
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2016.04.25, 10:45
-1#8
Mnie ciekawi to 'Użycie compute shaderów'. Można będzie włączyć i wyłączyć. Ciekawe czy będzie to działało jak w DX12 dając boost kartom amd.
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2016.04.25, 10:46
Pograłem trochę w betę i tyłka nie urywa. Titanfall i halo 5 ma lepsze multi. Nawet w pre-alfę Unreal Tournament grało się o niebo lepiej(w sumie nowy UT zapowiada się wyśmienicie).
TadeuszDZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TadeuszD2016.04.25, 10:55
Dla mnie próba wskrzeszenia DOOM-a jest takim samym nieporozumieniem, jak próba nakręcenia nowych wersji czarno-białych i niemych filmów z Charlie Chaplin'em, tyle że w kolorze, z Dolby Surround i z efektami specjalnymi... :(
Dla starych graczy będzie to gwałt na tytule, dla młodych będzie to tylko jeszcze jedna zwykła strzelanka pozbawiona głębszej treści. :E
Zaloguj się, by móc komentować
1