aktualności

Wiedźmin 3 grą roku według GDC Awards 2016

21
17 marca 2016, 10:24 Bartosz Woldański

Wiedźmin 3: Dziki Gon został okrzyknięty grą roku w plebiscycie Game Developers Choice Awards 2016. Ostatecznie polski RPG studia CD Projekt RED zdobył dwie statuetki. Najwięcej jednak otrzymała ich niezależna, oryginalna produkcja: Her Story. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, który był nominowany, podobnie jak Wiedźmin 3, aż w czterech kategoriach, został największym przegranym, bo nie wygrał w żadnej. 

Fallout 4 grą roku - zwycięzcy DICE Awards 2016

Wiedźmin 3: Dziki Gon tym razem nie musiał uznać wyższości Fallouta 4, który niespodziewanie zwyciężył w plebiscycie D.I.C.E. Awards 2016. Dzisiejszej nocy na gali w San Francisco w ramach konferencji GDC 2016 z wygranej mogło cieszyć się studio CD Projekt RED, zdobywając nie tylko najważniejszą nagrodę, ale także nagrodę za najlepszą technologię. Dwie statuetki otrzymała także platformówka Ori and the Blind Forest (najlepszy debiut i najlepsza wizualna oprawa artystyczna). Tylko Her Story zostało wyróżnione w trzech, następujących kategoriach: największa innowacja, najlepsza narracja i najlepsza gra na urządzenia przenośne. Gra Sama Barlowa została również wyróżniona w plebiscycie IGF Awards (Independent Games Festival). 

Oto najlepsze gry minionego roku według Game Developers Choice Awards 2016 wraz z uwzględnieniem wszystkich nominowanych:

Gra roku

  • Fallout 4 (Bethesda Game Studios / Bethesda Softworks)
  • The Witcher 3 (CD Projekt RED / CD Projekt)
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Kojima Productions / Konami)
  • Bloodborne (FromSoftware / Sony Computer Entertainment)
  • Rocket League (Psyonix)

Największa innowacja

  • Her Story (Sam Barlow)
  • Super Mario Maker (Nintendo EAD Group No. 4 / Nintendo)
  • Undertale (Toby Fox)
  • Splatoon (Nintendo EAD Group No. 2 / Nintendo)
  • The Beginner’s Guide (Everything Unlimited Ltd.)

Najlepszy debiut               

  • Studio Wildcard (ARK: Survival Evolved)
  • Toby Fox (Undertale)
  • Moon Studios (Ori and the Blind Forest)
  • Moppin (Downwell)
  • Steel Crate Games (Keep Talking and Nobody Explodes)

Najlepszy projekt

  • Rocket League (Psyonix)
  • Metal Gear Solid V (Kojima Productions / Konami)
  • Bloodborne (FromSoftware / Sony Computer Entertainment)
  • Fallout 4 (Bethesda Game Studios/ Bethesda Softworks)
  • Splatoon (Nintendo EAD Group No. 2 / Nintendo)

Najlepsza gra na urządzenia przenośne

  • Lara Croft: GO (Square Enix Montréal / Square Enix)
  • Fallout Shelter (Bethesda Game Studios / Bethesda Softworks)
  • Downwell (Moppin / Devolver Digital)
  • Her Story (Sam Barlow)
  • AlphaBear (Spry Fox)

Najlepsza wizualna oprawa artystyczna

  • Ori and the Blind Forest (Moon Studios / Microsoft Studios)
  • The Witcher 3 (CD Projekt RED / CD Projekt)
  • Star Wars Battlefront (DICE / Electronic Arts)
  • Bloodborne (FromSoftware / Sony Computer Entertainment)
  • Splatoon (Nintendo EAD Group No. 2 / Nintendo)

Najlepsza narracja

  • Her Story (Sam Barlow)
  • The Witcher 3 (CD Projekt RED / CD Projekt)
  • Life is Strange (Dontnod Entertainment / Square Enix)
  • Undertale (Toby Fox)
  • The Beginner’s Guide (Everything Unlimited Ltd.)

Najlepszy dźwięk

  • Star Wars Battlefront (DICE / Electronic Arts)
  • Ori and the Blind Forest (Moon Studios / Microsoft Studios)
  • Everybody’s Gone to the Rapture (The Chinese Room / Sony Computer Entertainment)
  • Metal Gear Solid V (Kojima Productions / Konami)
  • Crypt of the NecroDancer (Brace Yourself Games)

Najlepsza technologia

  • Metal Gear Solid V (Kojima Productions / Konami)
  • The Witcher 3 (CD Projekt RED / CD Projekt)
  • Star Wars Battlefront (DICE / Electronic Arts)
  • Fallout 4 (Bethesda Game Studios / Bethesda Softworks)
  • Just Cause 3 (Avalanche Studios / Square Enix)

Patrząc na powyższą listę, została ona zdominowana właściwie przez trzy, wspomniane wcześniej tytuły: Wiedźmina 3, Her Story i Ori and the Blind Forest. Cieszy jednak wyróżnienie Rocket League, czyli dość ciekawego połączenia piłka nożnej i wyścigów. Największymi przegranymi GDC Awards 2016 zostały: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (cztery nominacje), Bloodborne (trzy nominacje), Fallout 4 (trzy nominacje) i Star Wars Battlefront (trzy nominacje), chociaż w przypadku dwóch ostatnich pozycji nie powinno to dziwić, bo są uważane przez niektórych krytyków i wielu graczy za rozczarowania 2015 roku. Przypominamy, że nagrody GDC 2016 zostały rozdane przez deweloperów gier. 

Na gali nie obyło się też bez wyróżnień za specjalne zasługi. Honorową nagrodę za osiągnięcia życiowe (ang. Lifetime Achievement) otrzymał Todd Howard z Bethesda Softworks, a za pionierskie działania (ang. Pioneer Award) - Markus "Notch" Persson (twórca Minecrafta). Za propagowanie i rozwój branży (ang. Ambassador Award) wyróżniono Tracy Fullerton. Oddano również hołd zmarłemu w zeszłym roku prezesowi Nintendo, Satoru Iwacie. Na koniec warto wspomnieć o nagrodzie przyznanej przez publiczność, która przypadła Life is Strange, grze przygodowej studia Dontnod Entertainment. 

Źródło: VG247, własne
letsgochampZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
letsgochamp2016.03.17, 10:33
14#1
A w kategorii najlepszy downgrade grafiki zwyciężył...
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2016.03.17, 10:36
18#2
Przegrane trzech olbrzymów wyraźnie pokazuje, że pieniądze to nie wszystko.
Ściem@Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ściem@2016.03.17, 10:40
13#3
letsgochamp @ 2016.03.17 10:33  Post: 958293
A w kategorii najlepszy downgrade grafiki zwyciężył...

To wina słabych konsol pisze to jako posiadacz PS4.
smilehunterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
smilehunter2016.03.17, 10:42
-16#4
Argh, a mialem nadzieje na zwyciestwo F4...
letsgochampZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
letsgochamp2016.03.17, 10:46
15#5
Ściem@ @ 2016.03.17 10:40  Post: 958296
letsgochamp @ 2016.03.17 10:33  Post: 958293
A w kategorii najlepszy downgrade grafiki zwyciężył...

To wina słabych konsol pisze to jako posiadacz PS4.



Tylko dlaczego odbiło się to na posiadaczach PC ? Ja tego nie mogę zrozumieć. Nie mogli zostawić opcji Uber dla grafiki na poziomie trailera ? Konsole niech sobie tam mają grę na poziomie na jaki pozwala sprzęt. Czemu nie działa to też w wersji na PC ? Jeśli ktoś ma GTX980 Ti z podkręconym i7 to ma prawo poczuć się oszukany, bo gra nie wykorzystuje możliwości mocnych konfigów.
AdziejZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adziej2016.03.17, 10:52
15#6
letsgochamp @ 2016.03.17 10:46  Post: 958299
Ściem@ @ 2016.03.17 10:40  Post: 958296
(...)

To wina słabych konsol pisze to jako posiadacz PS4.



Tylko dlaczego odbiło się to na posiadaczach PC ? Ja tego nie mogę zrozumieć. Nie mogli zostawić opcji Uber dla grafiki na poziomie trailera ? Konsole niech sobie tam mają grę na poziomie na jaki pozwala sprzęt. Czemu nie działa to też w wersji na PC ? Jeśli ktoś ma GTX980 Ti z podkręconym i7 to ma prawo poczuć się oszukany, bo gra nie wykorzystuje możliwości mocnych konfigów.


Przecież nie od dziś wiadomo, że dzieje się tak z powodu niemałych pieniążków.
Masketta ManZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Masketta Man2016.03.17, 10:53
-18#7
Ciekawe ile posmarowali za tytuł. Widać więcej niż Bethesda :E
letsgochampZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
letsgochamp2016.03.17, 11:12
Wiem, że Redzi skumali się z nvidią, ale po takim czasie od premiery to już mogli dodać obsługę TressFX dla posiadaczy Radeonów !
*Konto usunięte*2016.03.17, 11:16
-11#9
Ściem@ @ 2016.03.17 10:40  Post: 958296
letsgochamp @ 2016.03.17 10:33  Post: 958293
A w kategorii najlepszy downgrade grafiki zwyciężył...

To wina słabych konsol pisze to jako posiadacz PS4.

Konsole nie mają nic do tego.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2016.03.17, 11:25
23#10
Cieszy mnie brak nagrody dla fallout4. Widać jak bardzo skorumpowane są DICE awards.
Zaloguj się, by móc komentować
1